Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Noen som har vært mye trist i svangerskapet? Vet ikke hva som gjør at jeg er så øei meg, kjenner nesten jeg ikke har lyst på babyen, selv om det har vært noe jeg har ønsket meg sterkt i flere år. Er så forvirret og lei meg.
Jeg har ingen erfaring med det. Men tenker at du bør snakke med noen om det. Ta kontakt med fastlegen eller jordmor og fortell hvordan du har det. Og snakk med venninner eller andre nære relasjoner om du føler du kan det. Ofte hjelper det på å bare kunne si ting høyt til noen.
Det er mye hormoner i sving i et svangerskap, kroppen går igjennom store endringer/omveltninger både fysisk og psykisk. Så på samme måte som det er helt normalt med fødselsdepresjon er det nok like normalt at man kan oppleve svangerskapsdepresjon.
Go klem til deg
Da tar du det opp med jordmor UMIDDELBART!
Det kan være symptomer på svangerskapsdepresjon (som skyldes hormoner), det kan fint starte mens man er gravid og helt NORMALT. Jo tidligere du får hjelp, jo bedre.