Trist

Sorry, men har vanskelig for å tro på denne tråden.
Ellers så høres det ut som om hun ønsker at du skall passe deg, hvis hun var så krass som du sier. Er kanskje en grunn til det? Kjenner deg ikke fra før. For alt hva jeg vet så er du veldig overvektig (har sett at mange på bv er det) fra før og hun tenker på barnets beste og ditt også for den delen. Har liten tro at hun var krass for 2 ekstra kg altså, om du har normal vekt fra før. Uansett er det ingen grunn for en fagperson å være frekk mot noen og hvis du opplevde det at hun var det så synes jag du skal byte jordmor.

Jeg er overvektig, og da jeg gikk med Matheo gikk jeg opp 4 kg i svangerskapet.
Da sa jordmor og lege at jeg måtte spise mer, det var for liten vektoppgang.
Nå er jeg 33 uker og har gått opp 6 kg, og legen sa i går at det er bra at jeg går opp lite, men at vektoppgang opp i mot 15 kg er helt normalt, uansett om du er 50 eller 100 kg i utgangspunktet. 10 kg når du er overhalvveis er helt ok spør du meg.. Du er jo gravid, og alle legger på seg forskjellig! Syns du skal prøve å ikke bry deg så mye i det JM sier, kos deg med magen og nyt svangerskapet. Så lenge du spiser sunt og variert så har babyen det bra, og du har det bra.[:)]

Nei du har helt rett, du kjenner ikke meg..

Før jeg ble gravid så veide jeg mellom 52-55kg så nei jeg var ikke overvektig!!!

Og hvor du har fått 2kg fra vet ikke jeg!!! Hvis du hadde lest alt det jeg har skrevet, så hadde du alt fått med deg hva start vekten min var og at hun mente at jeg skulle ha lagt på meg 2kg max.. og jeg hadde gått opp ca 10kg i uke 22+5.

Når jeg nå veide meg på onsdagen før jeg skulle tilbake til henne, så veide jeg 65,1kg og som jeg har skrevet tidligere så regnet jeg med at det ville stabilisere seg siden jeg måtte ligge to-tre mnd i starten og hadde komplikasjoner.

Og nei du har helt rett i at hun har ingen grunn til og være frekk mot noen, men etter og ha snakket med en god del damer som har opplevd samme behandling av henne og andre jordmødre så syns jeg det er litt rart at du aldri har hørt noe lignende tidligere..
ORIGINAL: Peppe Pepita

Sorry, men har vanskelig for å tro på denne tråden.
Ellers så høres det ut som om hun ønsker at du skall passe deg, hvis hun var så krass som du sier. Er kanskje en grunn til det? Kjenner deg ikke fra før. For alt hva jeg vet så er du veldig overvektig (har sett at mange på bv er det) fra før og hun tenker på barnets beste og ditt også for den delen. Har liten tro at hun var krass for 2 ekstra kg altså, om du har normal vekt fra før. Uansett er det ingen grunn for en fagperson å være frekk mot noen og hvis du opplevde det at hun var det så synes jag du skal byte jordmor.

noen jm er bare rare[:'(] husker jeg og jm disuterte vekt sist svangerskap.. sa jeg skulle oppgi start vekten, så kunne vi snakke om vektoppgang i kg ikke selve vekten.. Jeg synes selvfølgelig ikke det var kjekt å legge på seg så mye selv.. dama synes jeg var teit.. mange ganger sa hun imot meg +++.. jm jeg hadde første svangerskapet var helt forskjellig..

noen mennesker kan bare ikke passe munnen sin.. liker du henne ikke, prøver du å få en ny.. eller går til legen. Evt prøver du en gang til, mulig hun hadde en dårlig da..[;)]

Jeg gikk til samme jordmor som deg, og synes hun var veldig koselig! Hos meg hadde jeg omvendt problem, da hun stadig påpekte at hun synes jeg burde legge på meg litt mer..!

Synes hun virket litt krass første gangen jeg var der, men etterhvert så synes jeg hun var verdens skjønneste dame.. :)

nei, men skulle egentlig ønske jeg fikk høre det! har bare fått høre at jeg veiger aaaaaalt for lite! ikke no bedre det!

Min lege måtte gni det inn hver gang når hun skulle ta sånn magemål, når jeg gikk med minsten :*Det blir jo ikke nøyaktig siden du er endel overvektig* Jada, for det visste jeg jo ikke selv sante. HVer gang sa hun det, angrer på at jeg ikke svarte tilbake [:@][:'(]

jeg var på UL og første hun gjorde var å måle meg opp og ned, og spurte meg hvorfor jeg var der. jeg sa at symfysemåle var litt stor, og jeg ville bare sjekke at babyen var i normal størrelse. da sa hun til meg at jeg var ikke noe lita selv, så kunne hende at babyen var feit ja[&:] .og hun presterte å si at det var så mørkt og trist inne på romme da vi så på ungen for hun tulla så my at hun ikke fikk til å måle hode. da vi skulel til dra sa hun at jeg måtte kutte ut all sukkre for å ikke feite opp ungen mere. jeg var helt fra meg da jeg gikk derfra , så jeg ringte dagen etterpå å klaget på henne. hun jeg snakket med var helt fra seg av den behandlingen jeg hadde fått og beklaget så mye, og ga meg muligheten til å komme tilbake til en ny gratis UL. men jeg takket nei. mista helt piffen etter den opplevelsen. jeg håper virkelig den damen fikk seg ei skrape etterpå. du behandlig ikke gravide slik.

Huff, syns det er trist at de skal ha så mye "makt" over hvordan vi oppfatter svangerskapet..

Jeg var hos legen en time etter at jeg kom fra jordmoren denne gangen og sa til henne at hun mente at babyen var for stor og at jeg hadde lagt på meg for mye i starten osv.. Hun så på meg og sa: Slapp helt av og ta det med ro!!!

Dette er en lege jeg har hatt i mange år, og hun kjenner meg.. ;o)

ORIGINAL: shanni

Er det flere som har vært hos jordmor og fått vite at hun mener du er "feit" har ca lagt på meg 10kg godt fordelt på kroppen og du ser magen godt for og si det sånn, jeg er 22+5 i dag og har bare vært hos lege til på mandag som jeg traff jordmor for første gang..

Jeg hadde komplikasjoner i starten og måtte ligge rett ut i ca 3mnd og etter det har jeg hatt en del ubehag ved og bevege meg fort og løfte osv.. og nå begynnende bekken løsning.

Hun mener at det jeg spiser og drikker ikke er sundt, og her har jeg i god tro drukket apelsin jus og spist klementiner og annen frukt daglig etter anbefalning av samfunnet..

Fikk beskjed om at hun ville jeg skulle kutte med på eller elliminere ris, pasta, poteter, rot grønnsaker, melke produkter, frukt og jus.. Det jeg kunne spise med god samvittighet var fisk, kjøtt (magert) så klart og grønnsaker som spinat og brokkoli.. linser, erter og bønner..

Syns jo at dette er veldig ekstremt, og det gikk veldig inn på meg.. Gråt hele dagen og klarte nesten ikke spise noe.

Hun mente også at 2kg var det jeg skulle ha lagt på meg inntil nå.. og jeg må si at jeg til dagsdato ikke har møtt en frisk gravid jente/kvinne som bare har lagt på seg 2 kg og vært 5 mnd på vei..

Hva syns dere om dette??

uttalelsene til jordmor her syns jeg er både unødvendig og skaper unødvengid bekymring for deg som gravid.
du nevner at du ikke har møtt en frisk jente som bare har lagt på seg 2kg og vært 5 mnd på vei, vel her har jeg faktisk tatt av 8kg og lagt på meg 1 av disse igjen og er 25 uker på vei, så det er fullt mulig det også, men jeg psiser normalt, drikker brus, spiser godteri. Så det er vel bare slik at noen av har gener for å legge på seg litt mer en andre uten at det skal være noe gale i det.
men når det er sagt så fikk jeg faktisk beskjed av jordmor selv om å slutte å spise søt frukt og slikt for det var ikke godt for meg. [&:] om hun prøver seg på det igjen så går jeg ikke ned der flere ganger. Jeg spiser det jeg har lyst på, er en person som ikke kan tvinge i meg sunne ting bare fordi at det er sundt, da blir jeg kvalm og dårlig. Så lenge jeg har fått spise det jeg til enhver tid har følt for å har jeg vært i god form dette svangerskapet.

Lykke til videre, og ikke la denne jordmoren psyke deg ut. [:)]

ORIGINAL: shanni

Er det flere som har vært hos jordmor og fått vite at hun mener du er "feit" har ca lagt på meg 10kg godt fordelt på kroppen og du ser magen godt for og si det sånn, jeg er 22+5 i dag og har bare vært hos lege til på mandag som jeg traff jordmor for første gang..

Jeg hadde komplikasjoner i starten og måtte ligge rett ut i ca 3mnd og etter det har jeg hatt en del ubehag ved og bevege meg fort og løfte osv.. og nå begynnende bekken løsning.

Hun mener at det jeg spiser og drikker ikke er sundt, og her har jeg i god tro drukket apelsin jus og spist klementiner og annen frukt daglig etter anbefalning av samfunnet..

Fikk beskjed om at hun ville jeg skulle kutte med på eller elliminere ris, pasta, poteter, rot grønnsaker, melke produkter, frukt og jus.. Det jeg kunne spise med god samvittighet var fisk, kjøtt (magert) så klart og grønnsaker som spinat og brokkoli.. linser, erter og bønner..

Syns jo at dette er veldig ekstremt, og det gikk veldig inn på meg.. Gråt hele dagen og klarte nesten ikke spise noe.

Hun mente også at 2kg var det jeg skulle ha lagt på meg inntil nå.. og jeg må si at jeg til dagsdato ikke har møtt en frisk gravid jente/kvinne som bare har lagt på seg 2 kg og vært 5 mnd på vei..

Hva syns dere om dette??

Sorry, men på en måte har hun nok litt rett ang kostholdet...alle burde spise sånn!! Gravid eller ikke!
Men jeg synes ikke du har lagt på deg for mye. Kan jo hende hun tenker på økningen fremmover de neste 4 mnd, da legger man gjerne på seg enda raskere.
Hvis du feks følger hennes råd ang kostholdet vil du nok gevinst på sikt [:D]

Utrolig hva disse jordmødrene klarer å lire av seg[:o]
Aldri følt meg så tjukk som da jeg gikk ut fra jordmorkontoret for snart 2 uker siden.
Har ikke lagt på meg noe dette svangerskapet... akkurat nå veier jeg 2 kg mindre enn da jeg ble gravid... men allikavel så satt hun å jallet om overvekt, kosthold, diabetes osv. Sa rett ut flere ganger att jeg var jo veldig overvektig.... men nei.... det er jeg virkelig ikke!! Har noen kg for mye, men ikke så mye som hun skulle ha det til[:-]

Blir nok mer lege enn jordmor på meg tror jeg... og det foreslår jeg att du gjør og[;)]

det spørs hvor mye man veier i utgangspunktet. hvis man er overvektig før svangerskapet er det ikke anbefalt at man går opp så mye, for da har man litt å gå på.

Hvis du er den Shanni jeg tror du er så syntes jeg du skal gi f. i hele jordmoren,bytt eller kun gå til lege.
Så lenge du spiser sunt for deg og babyen[:D]
Jeg syntes virkelig du fortjener å nyte dette svangerskapet.

Selv la jeg på meg 10-11 kg i første svangerskap og 3-4 kg i det andre.
Hadde skikkelig vannannsamliger og hormon forstyrrelser med nr 1.

vekt e jo veldig individuelt i svangerskap.
æ har gått opp 2 kg te no, men e itj nå gæli med mæ.
har kunna tenkt mæ å gått opp litt mer da,men det kjem vel tidsnok.

Ja det stemmer, det er nok meg.. Byttet forumnavn??
ORIGINAL: Masallah xxl

Hvis du er den Shanni jeg tror du er så syntes jeg du skal gi f. i hele jordmoren,bytt eller kun gå til lege.
Så lenge du spiser sunt for deg og babyen[:D]
Jeg syntes virkelig du fortjener å nyte dette svangerskapet.

Selv la jeg på meg 10-11 kg i første svangerskap og 3-4 kg i det andre.
Hadde skikkelig vannannsamliger og hormon forstyrrelser med nr 1.

Back
Topp