Trist, forvirrende etter Tidlig UL

Venter på tlf fra gyn, hun lovet at de skulle ringe meg i formiddag. Enda ikke ringt! Jeg venter til kl 14.30, så ringer jeg opp igjen[emoji85] må vite hvor høy HCG er før helgen!
Fikk foresten ny Ul time også idag, torsdag om en uke[emoji15] gru/gleder meg, men mest gru. Føler jeg er helt tonn i kroppen, har ingen graviditetssymptomer. Hadde ømme pupper men har ikke det lengre. Å ikke menssmerter heller.

Venter på tlf fra gyn, hun lovet at de skulle ringe meg i formiddag. Enda ikke ringt! Jeg venter til kl 14.30, så ringer jeg opp igjen[emoji85] må vite hvor høy HCG er før helgen!
Fikk foresten ny Ul time også idag, torsdag om en uke[emoji15] gru/gleder meg, men mest gru. Føler jeg er helt tonn i kroppen, har ingen graviditetssymptomer. Hadde ømme pupper men har ikke det lengre. Å ikke menssmerter heller.
Håpe hun ringer deg nå da! Jeg skal også på ultralyd på torsdag.. og ikke før på kvelden :wideyed: Er ganske nervøs.. skal egentlig til Gøteborg neste helg.. men det kommer an på hva han ser på ultralyden. Krysser fingrene for deg ❤️

Lykke til!
En enkelt hcg-verdi gir veldig begrenset med informasjon, beste er to målinger med et par dagers mellomrom. Men er likevel ganske vanlig å ta sammen med UL om man ikke får se helt det man tror man skal se.
Da jeg hadde en BO/MA sist høst hadde jeg hcg på 19000 6+3. Det er perfekt hcg ift svangerskapslengde, men så kun gestasjonssekken. Var dog håp om at alt skulle være iorden uka etter (til da hadde gestasjonssekken vokst, hcg steget perfekt, men så fremdeles ikke mer. Endte med Cycotec ved 10+0).

Ringte fra gyn nå, prøven viste 2300.
Å han mente at det er veldig vanskelig å se noe i uke 6. Så det var egentlig ikke så mye å bekymre meg for sa han. Det samme sa gyn i går. Men har på følelsen at dette ikke går riktig vei altså.
Får bare vente til mandag å se om det har fordoblet seg, for så på ny ul å få bekreftet liv eller ikke på torsdag.

De kunne som regel ikke se noe på tidlig ul før rundt uke 7+5 sa legen. Kan være pga apparatet de bruker her da? Isåfall så må jeg bare velge å tro på han, så får jeg enten bli overrasket eller skuffet på torsdag.

Høres ikke lovende ut med hcg på under 3000 ved 6 uker, men den ene oversikten jeg liker å bruke er laveste normalverdi 6+0 på 2000. Stigningen/doblingstiden sier mye mer enn en enkeltmåling.
Krysser fingrene for at alt ser bra ut når du kommer på TUL igjen.

De kunne som regel ikke se noe på tidlig ul før rundt uke 7+5 sa legen. Kan være pga apparatet de bruker her da? Isåfall så må jeg bare velge å tro på han, så får jeg enten bli overrasket eller skuffet på torsdag.
Må isåfall være deres erfaring og det apparatet de bruker for det er mulig å se tidligere enn det.

Når jeg var på tul første gang var jeg 5+1 og da fant gyno bare en fostersekk. Var på tul igjen i går og da var jeg 6+3 og da viste det bankende hjerte.
Håper du bare er litt for kort til at de kan se noe, masse lykke til på tul neste uke [emoji173]

Høres ikke lovende ut med hcg på under 3000 ved 6 uker, men den ene oversikten jeg liker å bruke er laveste normalverdi 6+0 på 2000. Stigningen/doblingstiden sier mye mer enn en enkeltmåling.
Krysser fingrene for at alt ser bra ut når du kommer på TUL igjen.

Gyn mente ikke at jeg var i uke 6, det så ut som jeg var i uke 4-5 ca! Å det e jo helt innenfor med 2300 i hcg da.
Men må bare å vente å se på ny ul egentlig, stigning kan jo "lyve" den også, kan jo være tomt inni fostersekken fordi om hcg stiger :-(

Når jeg var på tul første gang var jeg 5+1 og da fant gyno bare en fostersekk. Var på tul igjen i går og da var jeg 6+3 og da viste det bankende hjerte.
Håper du bare er litt for kort til at de kan se noe, masse lykke til på tul neste uke [emoji173]

Takk[emoji173]️

Var på tidlig ultralyd pga magesmerter for to uker siden og ble også kjempe skremt når de så lenge på livmoren og ikke kunne bekrefte noe. Var tilbake på onsdag og da så vi et bankende hjerte og fikk bekreftet at vi hadde beregnet korrekt termin. Ble bedt om å komme tilbake noen dager etter første ultralyden for å ta ny blodprøve, men fikk ikke svar før jeg var tilbake på sykehuset denne uken.
Håper du får se et bankende hjerte på neste ultralyd

Var på tidlig ultralyd pga magesmerter for to uker siden og ble også kjempe skremt når de så lenge på livmoren og ikke kunne bekrefte noe. Var tilbake på onsdag og da så vi et bankende hjerte og fikk bekreftet at vi hadde beregnet korrekt termin. Ble bedt om å komme tilbake noen dager etter første ultralyden for å ta ny blodprøve, men fikk ikke svar før jeg var tilbake på sykehuset denne uken.
Håper du får se et bankende hjerte på neste ultralyd

Litt betryggende,selv om jeg ikke tør å håpe på noe!
Men så fint at du fikk se et bankende hjerte [emoji173]️

Back
Topp