Trist dag idag..

x1x~Anni87~

Forumet er livet
Min bestemor døde igår..
Ingen som hadde fått tak i henne hele dagen og jeg var der og ringte på et par ganger. Følte med en gang at det var noe gale da hun ikke åpnet.
Pappa reiste ut der på kvelden i 22 tiden, og politiet kom og åpnet døren.
De fant henne død i godstolen sin i stuen. Hadde på seg nattkjolen og teppe på bena.
Er så utrolig trist, var ganske nær henne, Adrian også. Hun var så utrolig glad i han og han i henne.
Han er heldigvis hos faren nå, jeg feiret 17.mai med de isted,
Men hvordan forklarer man at oldemor er død? Tror dere han vil forstå det?
Uff så vondt er. Han ble jo alltid så glad når vi skulle der..
Savner hun så forferdelig masse..[:(]

uff så trist... kondolerer masse.....

Når Sander sin oldemor døde så sa jeg hun satt i himmelen og passa på han... å ut i fra det kom han til at oldemor og oldefar satt på månen å passa på han....
det snakker han om hver gang han ser månen ennå...
hun døde når han va 1 1/2 år da men det er ikke så stor forskjell...

jeg sa egentlig bare at oldemor var trøtt å måtte sove så nå satt hun oppi himmelen å så ned på han å alle apestrekene han gjorde.
funka fint her hvertfall å jeg tok han ikke med i begravelsen for det å se mamma å alle triste ville jeg ikke for det var liksom ikke trist når oldemor satt å så på han i himmelen...

Huff, så utrolig trist!

Jeg ville prøvd å forklare gutten din at hun var blitt så gammel, sånn at hennes tid var kommet. Så kan du selv putte på om hun har kommet til himmelen, et bedre sted eller liknende utifra hva du tror på.

SKjønner at du er lei deg, og kjenner en stor klump i halsen på deres vegne.

Trøsteklem fra meg og lillemor

Tusen takk for trøstende ord og råd dere[:)]
Da vet jeg noelunde hva jeg kan si til han..
Har alltid tenkt at han skal være med i begravelsen, men tror dere det vil bli for tøfft for han og se alle lei seg?
Har hvertfall eksen som skal være med og ta seg av han om han skal være med. Jeg vil gjerne ha han med også slik at han får sagt hadet til hun. Tror hun ville ønsket at han skulle være der. Hun lyste opp hver gang hun så han og var så glad i han.

ORIGINAL: ~Anni87~

Tusen takk for trøstende ord og råd dere[:)]
Da vet jeg noelunde hva jeg kan si til han..
Har alltid tenkt at han skal være med i begravelsen, men tror dere det vil bli for tøfft for han og se alle lei seg?
Har hvertfall eksen som skal være med og ta seg av han om han skal være med. Jeg vil gjerne ha han med også slik at han får sagt hadet til hun. Tror hun ville ønsket at han skulle være der. Hun lyste opp hver gang hun så han og var så glad i han.

det er opp til hver enkelt jeg ville på en måte ha med meg Sander for at jeg skulle kunne være sterkere men bestemte meg for at nei... men det vi gjorde var at vi hadde med oss en nrød rose å la på graven rett etter begravelsen. da sa jeg igjen at nå var oldemor borte satt i himmelen å så på oss men at vi aldri ville se henne å få gitt henne en klem men at her hadde de laget et sted som vi kunne gå å være lei oss snakke med henne om vi vil å kunne legge blomster...
dette har vi gjort ganske ofte å sander sier hver gang jeg er glad i deg og savner deg oldemor... nå har han begynt å legge til ikke se alt det dumme jeg gjør da oldemor for jeg er egentlig snill.....

Kondolerer

Det er  utrolig trist når folk dør, selv om de er gamle.
Oldemoren min døde forleden dag, og selv om hun har mentalt vært borte i flere år, og var syk, er det utrolig trist at hun er død.
Det værste er vel at jeg ikke får være med å si farvel, fordi begravelsen blir på torsdag, og den dagen har jeg eksamen. Det er for lang avstand og går for få busser til at jeg kan dra dit etter eksamen.
Vanskelig å tenke på.

huff, kondolerer så masse!!![:(]

kondolere så mye til deg...[:(][:(]
klemmer fra oss i sør..

ORIGINAL: Thothamon..

Kondolerer

Kondolerer så mye.

ORIGINAL: snart 3 barnsmor

Da min lillesøster døde, altså tanta til ongan som vi var veldig nær, så var eldste jenta mi 4 år og sønn min nesten 3... jeg sa det bare som det var... at hun desverre var død, at hun ikke kom tilbake, og at vi alle var veldi trist... sa at hun kanskje var kommet til himmelen, men at man egentli ikek helt vet hva som skjer når man dør... 
kunen tydeli se på barna at d var veldig trist, men det som er så fantastisk med barn er at de takler sorg på en helt utrulig måte. de fant opp forklaringer på hva som hadde skjedd, og jeg sa at det kan godt hende det var sånn ja... så de slo seg til ro med det... nå når de er blidd 7 og 8 år spør de ofte om henne, og vi prater om det når de vil eller føler de trenger det...

hun døde velig brått og kom som en stor overraskelse på oss alle...

Signerer dette. Pappaen min døde uventet i mars og vi forklarte jr det som det var.
Kondolerer så mye.[:(]

Ser du allerede har fått mange gode råd, så vil bare si så trist og leit[:(] Mitt tantebarns første erfaring med døden var da mine foreldres hund ble avlivet. Det er noen år siden nå. Han snakker fortsatt om den hunden, hadde bilde av han på kjøleskapet i lang tid etterpå og har oppkalt kosebamsen/hunden i samme navn. Neste erfaring var hans oldemor. Han hadde også da mange spørsmål og tenkte mye på dette med døden. Viktig å snakke åpent om det, så følg rådene fra de andre her[:)]

du må i alle fall si sannheten, det er utrolig viktig. og prøv å ikke bruke uttrykk som gått bort, sover o.l. det kan føre til redesel for å sove selv, eller redsel når andre som er nær han f.eks. er ute og reiser. "oldemor reiste bort og hun kom aldri tilbake igjen" type tanker som kan gjøre han redd for at det samme skal skje med andre han er glad i. skrev en oppgave om emnet for noen år siden, så jeg vet at det finnes en del litteratur om emnet og, så er du usikker går det jo an å lese litt. farvel rune er jo ei bildebok som tar for seg temaet og, går jo an å lese den for han og i forbindelse med den ta opp temaet? lykke til og kondolerer så mye! fælt å miste noen som står en nær...

ORIGINAL: ~Stjernemor~

huff, kondolerer så masse!!![:(]

kondolerer[:(]
jeg mista min bestemor i februar, altså guttongens oldemor som han var så gla i.... han er blitt 5 år nå.. forklarte og sa sannheten at hun var gammel og syk.  jeg følte det ville blitt feil å ta han med i begravelsen men han ble med opp på kirkegården dagen etter... og han slo seg til ro med det!! lykke til!!!

DU må nok bare foretelle det som det er til ha, men på en måten som han forstår. Og så må du la han være med i begravelsen slik at han også får en slags avsluttning.
Snuppa vår er nå snart 7 år og har vært i begravelse til 3 oldeforeldre. Den ene var med åpenkiste og mye tårer, det takla hun fint.
Hun hadde egen bårebukett med sin ord på. (takk for trillebåren, jeg kommer til å savne deg)

De små takler dette fint, er mye verre om de blir utelatt.

Kondolerer masse til deg og fam.

ORIGINAL: mammaen til daniel

du må i alle fall si sannheten, det er utrolig viktig. og prøv å ikke bruke uttrykk som gått bort, sover o.l. det kan føre til redesel for å sove selv, eller redsel når andre som er nær han f.eks. er ute og reiser. "oldemor reiste bort og hun kom aldri tilbake igjen" type tanker som kan gjøre han redd for at det samme skal skje med andre han er glad i. skrev en oppgave om emnet for noen år siden, så jeg vet at det finnes en del litteratur om emnet og, så er du usikker går det jo an å lese litt. farvel rune er jo ei bildebok som tar for seg temaet og, går jo an å lese den for han og i forbindelse med den ta opp temaet? lykke til og kondolerer så mye! fælt å miste noen som står en nær...
Ja jeg kommer til å si at hun er død. Vi har hatt en hamster som  døde og han taklet det veldig fint da jeg sa den var død og at vi ikke fikk se den igjen.
Blir nok værre når det er oldemoren da. Har lest farvell Rune en gang før, kjempefin bok, så kanskje jeg kan lese den for han ja. Takk for tips alle sammen[:)]

Det jeg har tenkt til nå er og ta han med på alt sammen eller og bare ta han med på gravplassen etterpå så kan han få lligge en tegning på graven og noen blomster også ta han med i besøket etterpå.

Back
Topp