Tripp trapp stol

ønskebarnet 81

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Tenker på og kjøpe tripp trapp stol til vesla mi.Hun er 4 mndr og da lurer jeg på om jeg kan begynne med stol nå eller om jeg må vente litt.Tenker litt på stokke sin stol,men synes den er forferdelig dyr...Noen som har billigere og gode alternativer og foreslå for meg?

Vi bruker tripptrappstolen med Newbornset, men da blir den jo enda dyrere. Også er det vel begrenset hvor lenge hun kan bruke det setet når hun allerede er 4mnd :) men neste "trinn" er jo bøyle og ryggstø til tripptrapp fra rundt 6mnd tror jeg:)

Vi bruker tripptrappstolen med Newbornset, men da blir den jo enda dyrere. Også er det vel begrenset hvor lenge hun kan bruke det setet når hun allerede er 4mnd :) men neste "trinn" er jo bøyle og ryggstø til tripptrapp fra rundt 6mnd tror jeg:)

Du har ikke en tripp trapp du kan "Arve" far noen da? Og heller kjøpe ekstra deler? En venninne av meg kjøpte brukt på Finn, slipte ned og malte om. Kjøpte newborn sete til den da den var ferdig. Litt kos å pusse opp/lage noe selv til den lille synes jeg:) selv bruker vi tripp trapp stolen samboer hadde da han var liten og har lånt newborn sete av nevnt venninne. Kjøper oss sittesetet med pute når den tid kommer. Vår er også 4 mnd

Du har ikke en tripp trapp du kan "Arve" far noen da? Og heller kjøpe ekstra deler? En venninne av meg kjøpte brukt på Finn, slipte ned og malte om. Kjøpte newborn sete til den da den var ferdig. Litt kos å pusse opp/lage noe selv til den lille synes jeg:) selv bruker vi tripp trapp stolen samboer hadde da han var liten og har lånt newborn sete av nevnt venninne. Kjøper oss sittesetet med pute når den tid kommer. Vår er også 4 mnd
Titter mye på Finn.no [emoji16]Så håper det dukker opp noe der snart [emoji6]

Vi hadde tripptrapp fra yngste ble født. Med newborn sete. Det brukte vi forøvrig til hun var 8-9 mnd før hun fikk bøyle og sele. Newborn delen skal jeg selge, og tripptrappen har hun i evigmange år, de to eldste bruker sine enda (5,5 og 8 år gamle) og rett tilpasset er det jo en god stol for voksne også. En investering.

Tripptrapp og deler selges på finn og på Facebook og på bruktbutikker. Bare vær obs på at Newborn er lagd for stoler produsert etter 2003. Det gjelder den bøylen som selges nå til dags også, men det finnes gamle bøyler til gamle stoler.

Tripptrappen er dyr. Men vi har tre. For de varer lenge. Den ene vi har var min da jeg var lita. Det angrer mamma på som har kjøpt to brukte på finn... Siden barnebarna stadig kommer på besøk.;-)

Men da tror jeg at jeg venter litt [emoji16]Gidder ikke kjøpe vippestol OG tripp trapp stol [emoji16]Hvor lenge kan barna bruke vippestol?

Min på 11 mnd bruker fortsatt vippestolen litt hver dag, men hun er ingen tungvekter da. ;)

Ellers har vi både tripp trapp (til begge) og den fra ikea. Har brukt newborn-sete og nå gått over til bøyle på førstnevnte. Ikea-stolen er veldig kjekk, kan lett ta av beina og ta den med i bilen f.eks. Tripp trapp er dyrt ja, men varer i mange år som nevnt. :)

4 mnd er for tidlig. De skal kunne sitte stødig selv før den skal brukes . Newborn setet er gull frem til da :)

Vi ønsket oss stol til jul osv. Begge barna har fått hver sin stol til jul. Har lånt av svigers siden yngste blir 1 år i morgen og fikk stol til jul nå.

Ville kjøpt brukt på Finn :)

Tripp trapp stolen er jo dyr fordi den varer lenge. Tåler opp til 80 kg og kan brukes av voksne også.
Vi brukte våre kjempelenge da vi var barn, f.eks. til å gjøre lekser ved kjøkkenbordet.

Det er ingen matstoler som kan brukes fra de er 4 måneder, du må vente til barnet sitter av seg selv. Hvis ikke du har et bakoverlent sete som ekstra tilbehør.

Ikea sin er et billig alternativ, men har mye kortere brukstid så klart.
Vippestol kan være greit, ser de selges brukt hele tiden.
Så kan man bare selge de igjen for samme pris om noen måneder. Anbefaler babybjørn sin.

Ville nokk ventet med å la hun sitte i stol til hun setter seg opp selv.
Er en stor belastning for rygg og hofte å sitte før den er klar for det.

Hadde jeg valgt på nytt, hadde ikke valgt Stokke sin, men heller disse fra Ikea:

0168182_PE322024_S3.jpg ingolf-juniorstol-hvit__0088776_PE220232_S4.jpg .

Syns Stokke sin tar så stor plass.

Helt enig, synes disse er mye penere også. Mine fikk Stokke da de var større, men de likte aldri å sitte på dem så vi fikk dem bort igjen. Vet om andre barn også som ikke liker stokke, da det ikke er så god sittekomfort.
Moren min har hatt disse, var så misunnelig:p

Vi har stokke og satt vippestolen på frem til han kunne sitte selv. Veldig koselig å ha han ved siden av oss ved bordet ol. Stort marked for de på finn.

Back
Topp