Tripp trapp stol Stokke

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Noen som skal kjøpe det? Jeg har lyst på det og en sånn new born sete. Men da må stolen være produsert etter 2003. Jeg kunne tenkt meg å kjøpe stolen brukt, og male om. Men hvordan kan man se om stolen er produsert før eller etter 2003? Det er nemlig mange på Finn.no som lurer på det når jeg spør.

Jeg har hørt at man fint kan feste på eldre også. Er bare det at de er mer bua bak eller noe sånt. Min svigerinne har stol fra 2000 med New born på :)

Har det til første, veldig kjekk stol. Brukte dog aldri newborndelen, men skjønner at den kan være kjekk :)
Vurderer å kjøpe til babyen og, men aner ikke hvordan man vet at den er fra etter 2003? Kanskje du kan kjøpe en stol der newborndelen følger med?

Har det til første, veldig kjekk stol. Brukte dog aldri newborndelen, men skjønner at den kan være kjekk :)
Vurderer å kjøpe til babyen og, men aner ikke hvordan man vet at den er fra etter 2003? Kanskje du kan kjøpe en stol der newborndelen følger med?

Syns den virker så funksjonelt! Ved middagsbordet, mens jeg lager mat osv!

Vi får lånt new born delen av ei venninne, men selve stolen trenger hun fortsatt til sitt barn. Så det er bare stolen vi trenger :P

Vi har til guttungen og har kjøpt tilsvarende til jenta i magen:) Veldig fornøyd.

Det står under ett av bena når den er produsert:) har tripp trapp stol til begge de eldste, og kjøpt newborn settet nå til mini så kommer til og bruke en av stolene til den.

Vi har tripp trapp og superfornøyd :)

Stemmer at den skal være prod etter 2003. Man kan feste på gamlere også, men da er det ingen garanti for at setet sitter like godt... Jeg ville ikke tatt sjansen iallfall. Med tanke på hvor mange år man kan ha denne stolen så syns jeg ikke stolen er dyr i det hele tatt :))

Har noe med bredden på "plankene" bak I ryggen.
Her har vi kjøpt ny tripp trapp til lille som kommer. Mellomste har brukt å eldste bruker den etter meg. Newbornset sitter på de gamle modellene også. Det går bare ikke helt I lås .om du skjønner :)

Vi har tripp trapp til storesøster, og kommer absolutt til å kjøpe denne gangen også :) Vi hadde ikke new born setet sist gang, men hadde heller ikke behovet. Men nå når vi sitter til bords som en familie ser jeg for meg at det vil være veldig praktisk å få lillebror opp i vår høyde under måltider, når jeg skal lage middag osv :)

Vi har tripp trapp til storesøster, og kommer absolutt til å kjøpe denne gangen også :) Vi hadde ikke new born setet sist gang, men hadde heller ikke behovet. Men nå når vi sitter til bords som en familie ser jeg for meg at det vil være veldig praktisk å få lillebror opp i vår høyde under måltider, når jeg skal lage middag osv :)

Akkurat slik jeg å tenker :)

Nå fikk jeg venninnen til å prøve sitt new born sete på en gammel tripp trapp stol - hun mener at det ikke er trygt...

Nå fikk jeg venninnen til å prøve sitt new born sete på en gammel tripp trapp stol - hun mener at det ikke er trygt...

Det er jeg helt enig i. Babystolen sitter, men ingen garanti for at den løsner. Ikke verdt den risikoen:(

Er null problem å bruke newborn på gammel stol og om du skal allikevel pusse den opp så er det bare å pusse på to spesifikke plasser så er den like trygg som på nystol ^^ har selv brukt den på en gammel stol uten å fikse på stolen (er jo ikke sånn at hele babyen med sete kan hoppe 30cm rett opp og av stolen!) Brukte den sånn i 5-6 mnd :-) men siden det er slutt med bf så har jeg kjøpt en nyere stol som skal brukes til lillebror, og har kjøpt ny hokkus pokkus stol til lille da tripp trappen blir innmari liten med babysette, får han nesten ikke ned eller opp så :-/

Jeg tenkte at mini skulle få bruke den tripp trapp-stolen som jeg selv hadde som liten. 30 år gammel, fin og dyprød. :) Den har bøyle foran, men absolutt ikke newborn-del. Litt usikker på om vi vil få behov for newborn-delen, men jeg blir veldig glad hvis noen har mulighet til å poste bilde av hvordan dere har fikset slik at newborn kan brukes med gammel stol.

Jeg tenkte at mini skulle få bruke den tripp trapp-stolen som jeg selv hadde som liten. 30 år gammel, fin og dyprød. :) Den har bøyle foran, men absolutt ikke newborn-del. Litt usikker på om vi vil få behov for newborn-delen, men jeg blir veldig glad hvis noen har mulighet til å poste bilde av hvordan dere har fikset slik at newborn kan brukes med gammel stol.

Kan forklare det veldig enkelt! Legger ut bilde til slutt, der holder jeg på to plasser med to fingre (det er på øvre "bøyle"), det er sånn ca her du må file/pusse noen mm slik at det blir smalere så stolen klikkes fast (da er den like trygg som nystol). Også er du ferdig ! Veldig enkelt!!
Kjøper du newborn settet så ser du kjempe lett hva du må gjøre for å få det til å passe :-)

0c17274ca2d00987d3d7abce65aeaa06

Back
Topp