Tripp trapp stol, newborn, stokke

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Nå er jeg ute på ukjent området her. Nå har jeg funnet en tripp trapp stol på finn, denne er 2012 modell, men ser veldig fin ut. Når jeg ser på newborn seter til tripptrapp stol, passe disse til alle modellene da? Er alle tripp trappene helst stokke sine stoler? Eller må jeg lete etter stokke tripp trapp stol!? Har modell noe å si iforhold til tilbehør man kjøper/har til!?:knegg::knegg: Har fått ett newborn sete brukt av bror min, lurer på om det passer tripp trapp stolen jeg har sett på:laughing002
 
De newborn-setene passer ikke til alle stolene, men til en fra 2012 passer den. (Standard tripptrapp altså, vet ikke om det fins andre varianter) Det er eldre stoler som er produsert før et visst årstall (er det 2008?) som setet ikke passer på. Eller, det går på, men man får ikke låst det fast bare :)
 
De newborn-setene passer ikke til alle stolene, men til en fra 2012 passer den. (Standard tripptrapp altså, vet ikke om det fins andre varianter) Det er eldre stoler som er produsert før et visst årstall (er det 2008?) som setet ikke passer på. Eller, det går på, men man får ikke låst det fast bare :)

Okei takk for svar:D Da ble jeg litt klokere, de ser jo ganske like ut vertfall:hilarious: har bare hørt det skal være noe forskjell, men da er det sikkert helt tilbake til 2008 modellene:)
 
Okei takk for svar:D Da ble jeg litt klokere, de ser jo ganske like ut vertfall:hilarious: har bare hørt det skal være noe forskjell, men da er det sikkert helt tilbake til 2008 modellene:)

Ja de ser jo helt like ut, er bare mellomrommet på ryggstøtten som er smalere på de eldre modellene :) Vi har en sånn på hytta, har brukt den til newborn-sete også, selvom den ikke kan låses fast. da bare passer vi på at vi sitter ved siden av, og det skal jo litt til for at en baby klarer hoppe av den stolen med sete :p
 
Kjøpte også brukt, eldre stol til jenta vår for 250 kr. Fulgte denne for å kunne montere babyset: http://files.idrift.no/gaute/tripptrapp/

Sparte MANGE penger på det:D Ser ikke så aller verst ut uten babysettet heller, til tross for hakkene i den nederste ryggbøyla. Har nylig malt stolen og om jeg hadde gjort en bedre pussejobb i hakkene hadde den sett helt ny ut.
 

Vedlegg

  • 20200713_213619.jpg
    20200713_213619.jpg
    22,8 KB · Visninger: 26
Kjøpte også brukt, eldre stol til jenta vår for 250 kr. Fulgte denne for å kunne montere babyset: http://files.idrift.no/gaute/tripptrapp/

Sparte MANGE penger på det:D Ser ikke så aller verst ut uten babysettet heller, til tross for hakkene i den nederste ryggbøyla. Har nylig malt stolen og om jeg hadde gjort en bedre pussejobb i hakkene hadde den sett helt ny ut.
Oii se der ja! Tusen takk for tips! Jeg hadde ikke tenkt over det hakket der:hilarious: men da er det mulighet uansett hvilken stol jeg ender opp med! Så mangen rimelige på finn.no:D
 
Du må nok ha stokke, det er de som har tripp trapp. Ingen andre stoler som heter det. Ville ikke brukt newborn seat på en stol fra et annet merke med tanke på sikkerhet.
 
Om du er i tvil sier serienummeret på stolen hvilket årstall den er fra. Tror det begynte med 3, men husker ikke. Det er veiledende info på stokke. No. Alle stoler etter 2003 funker med newborn setet
 
Om du er i tvil sier serienummeret på stolen hvilket årstall den er fra. Tror det begynte med 3, men husker ikke. Det er veiledende info på stokke. No. Alle stoler etter 2003 funker med newborn setet

åå tusen takk for svar og tips:D
 
Back
Topp