Tripp trapp stol - hvor lenge?

Tåkeluren

Flørter med forumet
Hvor lenge bruker / brukte barna deres tripp trapp stolen?

han er snart 5 og bruker den fremdeles... ikke som spisestol, men som skrivebordsstol.. :) Tripptrappen fungerer jo nesten til man blir voksen..

2år er han nå, bruker som matstol. Kommer nok til å bruke den lenge enda :)

Jenta vår er snart 3 og bruker den fremdeles. ser for meg at hun kommer til å bruke den i mange år enda.

Tror jeg brukte min som spisestol til jeg var 13, pappa bare skiftet om på setet og fotbrettet, siden fotbrettet er større var det bedre å sitte på for større barn, trenger jo ikke fotbrett da, men brettet må vel stå der pga stabilitet.
småen bruker den nå, regner med å bruke den lenge

4 år og bruker den ennå... Kommer nok til å bruke den i lang tid fremover, vil jeg tro!! 

Guten vår slutta vel no ein gong mellom 5 og 5 1/2. Han burde sitte på den, for han tittar liksom berre så vidt over kanten på bordet slik han sit no, men han synest det er så vondt å sitte på stol utan polstring... Kanskje eg skal sy ei pute...

Lille brukar sin enno ved drøyt 3 1/2 år. Reknar med ho kjem til å bruke den lenge.

Eldstemann sluttet å sitte på den da han nettopp hadde fylt 4 år. Men det er fordi barnefar og jeg flyttet fra hverandre, og delte de to stolene mellom oss. Så nå sitter kun yngstemann i tripp trapp-stol, og eldste på vanlig stol. Det går faktisk fint, men han hadde fortsatt brukt den om jeg hadde hatt en til. :)

Livet ut, 2 generasjoner har brukt den ene tripptrappen, voksne og barn ;)

Mine blir 4 og 5 nesten mnd - de bruker dem enda ved matbordet:)) Synes de er geniale, og de er glad i stolene sine :)

Jeg brukte min til jeg ble 13...

jeg er 25 og den står og brukes fortsatt i hobbykroken hjemme :)

Ranveig R skrev:
Guten vår slutta vel no ein gong mellom 5 og 5 1/2. Han burde sitte på den, for han tittar liksom berre så vidt over kanten på bordet slik han sit no, men han synest det er så vondt å sitte på stol utan polstring... Kanskje eg skal sy ei pute...

Lille brukar sin enno ved drøyt 3 1/2 år. Reknar med ho kjem til å bruke den lenge.

Du får jo kjøpt pute til den da

Her er eldstemann 8 år og bruker den daglig, kommer til å bruke den lenge ennå!

Eldstemann brukte den inntil nylig. Da overtok lillesøster den med babybøyle og pute til.

CandyMam skrev:

Ranveig R skrev:

Du får jo kjøpt pute til den da

Eg veit. Men det er liksom så tiltak å gå ut og kjøpe ein pute. Spesielt sidan den sikkert kostar ca halvparten så mykje som heile stolen, og det er ingen garanti for at guten vil bruke den uansett. Mykje mindre tiltak å sy ein... Må berre gidde...

Dollface skrev:
han er snart 5 og bruker den fremdeles... ikke som spisestol, men som skrivebordsstol.. :) Tripptrappen fungerer jo nesten til man blir voksen..

Kan også bruke den som voksen, men da bytter man ut fotplata til sitteplate i stedet for...jeg husker jeg brukte min så lenge jeg bodde hjemme, men brukte den etterhvert som stol til skrivepulten min på rommet da.. (men som sagt så er det den fot plata som funker best å sitte på når man blir litt større for da trenger man jo ikke fotplata liksom)

Back
Topp