Tripp Trapp Makeover

baby_

Forelsket i forumet
Da har jeg vært ute i garasjen og pusset tripp trapp stolen til snuppa. Vasket den til slutt og nå skal den få tørke godt. Demonterte stolen delvis før jeg gikk i gang, dvs løsnet litt på skruene og tok ut bøylen og begge platene.

Jeg hadde jo bestemt meg for å pusse den og så male den..men nå lurer jeg litt på om jeg bare skal gi den et nytt strøk med lakk.. Hva synes dere? Den er for øvrig naturfarget.
Noen andre som har erfaring med tripp trapp makeover?

Fant forresten litt inspirasjon her:
http://www.klikk.no/bolig/rom123/article428374.ece

Ser så forfriskende ut med en farge, og ikke bare hvit! Men synes hvit er skikkelig lekkert da. Har selv kjøpt oljemaling (halvblank) i fargen egghvit.Den fargen har vi i tillegg på dører og listverk i huset etc.. 

Må kjøpe heftgrunn i morgenemoticon

Så gøy! Jeg skal jaggu tipse min mamma om å gi de TrippTrapp-stolene vi har en make-over! emoticon

Så flink du e!!! E kjekt å gjera sånt sjølv, eg blir alltid så stolt etterpå!
Oda har knallrød tripptrapp, men den e kjøpt sånn.

Eg og hadde lyst på kvit stol, men tenkte med skrekk og gru på "tomatsausfingrar" som laga kladdemerker over heile stolen. Så fornuften tok meg, og eg valgte rød!
Men er jo heilt opp til deg sjølv, men eg syns det e artig med ein "fargeklatt" i det ellers så kvite huset vårt ;)

Lykke te med valget!!!!

(og så var det ein veldig flott inspirasjonskilde, den linken du la ved!)

Vurderer en tripp-trapp-makeover selv, men jeg liker dem fargesterke og tenker å lakker i grønn eller himmelblå ;) Når det er sagt så kan man aldri gå feil med hvitt da :)

baby2212 skrev:
make-over er gøøøøy :-D

emoticon

Hehe, jeg har akkurat bestemt meg for at jeg vil ha spisestuestolene våre i forskjellige farger, så her ville jeg valgt en sterk farge på barnestolen. Det spørs jo hvordan stil du har ellers også, men et nytt støk med lakk høres også fint ut.

Blir spennende å se hva du går for, for begge deller blir nok fint!
Manmma har snakket om å male min gamle som står hjemme hos dem, for edn er ikke akkurat fresh lenger etter å ha blitt brukt lenge av både meg og søstra mi!

Kunne tenkt meg å male babydan stolen vår,m men vet med meg sekv at det bare blir renning ot tull, for jeg har så dårlig tolmodighet og skulle helst vært ferdig i går;)

Sukkertopp skrev:
Hehe, jeg har akkurat bestemt meg for at jeg vil ha spisestuestolene våre i forskjellige farger, så her ville jeg valgt en sterk farge på barnestolen. Det spørs jo hvordan stil du har ellers også, men et nytt støk med lakk høres også fint ut.

Stilig med forskjellige farger! Hvilke farger har du tenkt deg?:)

Første strøk er malt i dag, valget ble altså maling!;) Og i fargen jeg allerede hadde kjøpt, egghvit. Men hadde jeg skulle kjøpt maling nå hadde jeg nok heller kjøpt en farge. Hadde veldig lyst på lilla eller dus rosa(dusty rose eller hva den fargen heter, ikke sånn babyrosa..). Koselig med en fin farge på en barnestol. Men med en farge på selve puta så blir det fint med egghvit oxo håper jeg!:) *prøver å ikke tenke på tomatsausfingre* emoticon

Ja det er jeg også igang med. har pusset den ned å malt den grønn, kjøpte pute i stripete grønn,lilla,blå,hvit,rosa  den blir såå fin. jeg skal legge ut bilde når jeg er ferdig. koselig å "lage" en egen stol til lille også!

frø2010 skrev:
Ja det er jeg også igang med. har pusset den ned å malt den grønn, kjøpte pute i stripete grønn,lilla,blå,hvit,rosa  den blir såå fin. jeg skal legge ut bilde når jeg er ferdig. koselig å "lage" en egen stol til lille også!

Så moro! Gleder meg til å se resultatet!emoticon Vet åssen pute du mener, har også vurdert den! Kjempefin!
ÅÅrh nesten sånn at jeg angrer på at jeg ikke valgte en farge i stedet! Men men! Svigermor skal sende oss puta til stolen, så blir jo spennende å se hva slags farge det er..noe rødgreier mener jeg hun sa... Hvis ikke vi liker den så kjøper vi nok ny:) 

ååå dette har jeg og super lyst å gjøre... legg ut bilder når du er ferdig

Jeg skjønner ikke hvordan jeg laster opp bilder jeg?

frø2010 skrev:
Jeg skjønner ikke hvordan jeg laster opp bilder jeg?

Via ImageManager øverst til høyre(ved siden av smileyene) og så trykk på Upload og select (finn bilde du skal legge inn)  Håper du skjønte noe! :)

Back
Topp