Trinn kasse.

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Dere som har barn på skolen?Hva system har dere for trinn kasse?Tenker er det en bestemt sum?Eller valgfritt sum?Er det vipps eller konvolutt?Av nysgjerrighet så spør jeg da jeg har 3 st i barneskolen.Og ser litt fortjell fra de 2 eldste og han minste.
Kanskje det er noen lærer her inne som kan svare på hvordan de har det i deres klasse?

Betaler 200 i halvåret. Helt frivillig. Tror det var samme sum med eldste også (han går på VGs nå).

Skolen her opererer ikke med klassekasse, ikke for oss enda i alle fall. Her vippses det penger (frivillig) hvis det trengs.

Har vært litt forskjellig, men mest loddsalg ved sommer og juleavslutning. Etter pandemien er kassene ganske skrape så vi har også hatt dugnad for å få inn litt penger.

Foreldrekontakterne spør om lærerne kan legge inn "påminnelse" om klassekassesparing på ukebrevet to ganger i året. Så overfører man det man selv ønsker.

Så har vi sparing til klassekassa når det feks arrangeres juleavslutning o.l. hvor man kjøper kaker osv.

Her er det ingen klassekasse. Skolen er opptatt av gratis prinsippet og de anbefaler ikke klassekasse. Det er også en felles regel på at man ikke kjøper inn gaver til lærere o.l.

Kan jo legge til at jeg i utgangspunktet er veldig for det gratisprinsippet, og at man ikke MÅ kjøpe inn sommergaver osv..

Men.. kan jo også legge til at det pengene har gått til for våre to barn i barneskolen er feks å kjøpe fotball, rumpeakebrett o.l. til hele trinnet. I tillegg til at foreldrekontaktene har pleid å kjøpe inn til jule/påskelunsj. Og det som er til overs i løpet av skoleåret da går til å spare til klassetur i 7.klasse. Poenget er at pengene skal komme ungene til gode på en eller annen måte, og kommunen har jo så sinnsykt dårlig råd, så er ikke mye de blir sponsa med desverre...

Back
Topp