trim til feit katt?

ORIGINAL: blomsten min

ORIGINAL: Bens mamma

Hvor kjøper du maten til kattene dine Addi?
Og hva slags katter har du?

Selv har jeg motsatt problem med min katt enn deg Blomsten min.

Han trenger å få mer på beina..[8|]

slet med dette en liten stund vi og... hun la på seg da hun skulle ha ungene sine og så ble hun alt for tynn etterpå igjen. så ble hun sterillisert og nå sliter vi med motsatt..![8D]

Er kastrert han her å.. Men han er så kresen på mat. Spiser kun forskjellig tørrfor, men legger jo aldri på seg.
Siden rasen er av Maine Coone, så skal han jo være ganske stor men tviler på at han er 6 kg.[8|]

ORIGINAL: Destiny85

Kok gjerne litt fisk å ha liggende i kjøleskapet, og gi det istedet for våtfor.

Det som er med butikkforet er at det er lite næring i det, og da blir katten fort lite aktiv... blir jo tom i mage som vi mennesker. Vi kunne ikke levd på bare loff vi heller.

Lykke til[:D]

enig med deg (bare at jeg vill skifte ut ordet vatfor med tørrfor)

Vi har prøvd div fôr typer da hun er halvt rasekatt, men hun vil kun ha den billige sorten og da synes jeg det er greiest hun får noe hun liker. Problemet med vekta på katta kom når hun ble sterilisert.
Vi har 3 veldig fine katter med pen pels og får kun skryt hos dyrlegen på sjekker.. JEG synes bare at mammaen begynner å bli litt vel tjukk, men hellere det enn så underærnært som hun var når vi tok henne til oss.

Sånn var det her å... jeg tok å blandet det foret hu var vant med (whiskas) og dyrlege for... halvt om halvt... så kuttet jeg ned mer og mer på whiskas`en. Tok litt tid, men nå spise de rent dyrlege for altså[;)] Prøvde gi de butikkfor her en dag, fordi de som passa katten den uka hadde glemt å si det nesten var tomt med foret jeg brukte, og ble tom gitt... men da lukta de bare på det å gikk[8D]

Kok gjerne litt fisk å ha liggende i kjøleskapet, og gi det istedet for våtfor.

Det som er med butikkforet er at det er lite næring i det, og da blir katten fort lite aktiv... blir jo tom i mage som vi mennesker. Vi kunne ikke levd på bare loff vi heller.

Lykke til[:D]
dårlig vane er vond å vende vettu[8D].. hele startet jo med at kællen kommer hjem med en halvdau kattunge som vi får beskjed om at hun skal ha i seg mat og væske, anbefalte oss noe tørrfôr og vi kjøpte noen bokser... Men hun ville ikke ha... prøvde oss fram fordi vi ikke ville at hun skulle dø fra oss, så da la hun sin elsk på våtfôr fra whiskas, og når hun hadde fått en sjekk til og bekreftet at katta er sterk nok gikk vi på jakt etter fôr igjen... MEN vi får jo dra en tur på jakt igjen vi da.. De får til tider litt kjøtt og fisk av oss, men det er ikke hverdagskost med de prisene som er.

Her er hun:

de andre pusene er pene og helt passelige.

Så ut som om den ha det godt.[:D]
Fin katt[:)]

Her er min:

Så fine[:)]

Takk takk, ja hun lever nok livet hun der[8D]

Nydelig pus du har og da! Du kan låne pusen min, så kan hun lære han opp og vise hvordan en kongelig skal ha det[8|].
Har han så intense gule øyne som på bildet?

Nydelig pus du har og da! Du kan låne pusen min, så kan hun lære han opp og vise hvordan en kongelig skal ha det[8|].

Øynene er så gule ja.
Han er veldig majestitisk.. og ganske sky mot alle andre.
Fikk ham i okt (omplassering) og han har kommet seg betraktelig. Nå tilbringes kveldene ofte i soffan sammen med meg og strikketøyet mitt[:D]
De forrige eieren hadde han som innekatt sammen m en annen katt og han lå aldri i sofa el i fang.

blomsten min:

Hu var nydelig ja, veldig fin i pelsen sin å[:)]

Dere kjenner ikke folk som liker å fiske da? Sånn vi får tak i en del fisk. Kjøper store økonomiposer med sei å sånn om jeg kommer over det å[;)]

Takker, dine og var søte da..! han ser blank ut og hun ser kos kos ut[:D]
Tror forresten at det er sånn pelsen til pus skal være, matt tykk pels. Tror hun hadde sett rar ut med blank pels. Tenna og er veldig fine og hvite.

Kjenner ingen som fisker mere enn 1 gang i året. Har prøvd å servere sånn firkantet torsk for henne og gutta engang, falt ikke i smak og på 2-3 dagen tok jeg fisken bort.[8|]

Så fine[:)]

Takk det samme du, var veeeeldig fin din å[:D]
Har du rødt hjerte med inngravert navn og tlf nr på?
Hu hvite min har sånn[;)] Hannpusen har blått[:D]

Ja, det hjertet m navn og tlfnr kom med ham når vi fikk ham.
Men vi bruker det ikke nå.. redd han henger seg opp i ting når han er ute. Har et reflekshalsbånd m magneten på nå.[;)]

Øynene er så gule ja.
Han er veldig majestitisk.. og ganske sky mot alle andre.
Fikk ham i okt (omplassering) og han har kommet seg betraktelig. Nå tilbringes kveldene ofte i soffan sammen med meg og strikketøyet mitt[:D]
De forrige eieren hadde han som innekatt sammen m en annen katt og han lå aldri i sofa el i fang.

så moro! "Fikk" vår i oktober 06 vi![:D] guttene ble født 16 juni 07. Er først nå at guttene legger seg på ryggen i fanget på meg[8D] da MÅ de vel stole på meg?[8D]
Pus har lyseblå øyne og guttene har gule øyne med blå/grønn rindt inderst ved pupillen[8|] Likte det intense blikket til pusen din... ble litt så jeg satt og kun stirret på øynene noen sek[8D]

Jeg har to katter, en bror og søster. De er begge steriliserte. De er ganske aktive og leker og springer mye inne. Og så leker vi litt med dem på kvelden. Lekemus og sprettballer er veldig morsomt. Vi bare kaster dem også springer de for å hente dem. Skikkelig apport! [:D] Tar dem med ut i bakgården etter jobb. Nå som det er snø kaster jeg snøballer som de springer etter...de får jo aldri tak i dem da! [;)]

hun har ikke diabetes da ?...katter kan bli overvektige av d. vi lurer  på og sjekke våres katt for d selv om vi tror d er  at hun ligger mye inne uten og bevege seg mer en d hun må hehe

Kjøp en hund[8D]

Hehe, bare tuller[:D] Har ingen råd dessverre..

ORIGINAL: Minni84

Kjøp en hund[8D]

Hehe, bare tuller[:D] Har ingen råd dessverre..
... hadde det ikke vært for den teite annen i huset hadde jeg gjort det![8D] (allergi)

Back
Topp