trim til feit katt?

x1xBitzyh

Forumet er livet
hvordan kan jeg trimme min 4 kg´s tunge steriliserte ho-katt? Vi har prøvd å gi henne mindre mat i noen uker nå, hvilket går greit, men hun går jo ikke noe særlig ned i vekt og hun blir utrolig slitsom! det er ikke akkurat en gaupe vi har[8D] så det sees at hun har for mye på kroppen

Kjøpe sånn mus i snor og leke med henne???

(jeg har ikke peiling på katter jeg da)

hehe ja si d jeg ahr ei på 7 kg [&:] og vi måte kjøpe katte mat hun ikke liker og kaste henne  ut noen timer bare for og få henne til og bevege seg litt... men  hun står bare  på døren og mjauer[:@]

Hvilken mat får den?
Bør ha tilpasset mat med det rette innholdet som passer en overvektig kastrert katt.

Ja som andre har sagt bør hun bruke light-fôr/beregnet på kastrerte katter, og ikke bare mindre mengde mat. Det er ofte bare humøret det går utover.

Og holde henne på kun tørrfor.. Kattene trenger faktisk ikke annet.
Muligens noe tilleggsfor/go'biter innimellom da.

ORIGINAL: Bens mamma

Og holde henne på kun tørrfor.. Kattene trenger faktisk ikke annet.
Muligens noe tilleggsfor/go'biter innimellom da.

absolut og hundre prosent UENIG!! Tørrfor er bare dritt og det verste man kan gi katten sin!
Kjøp en høy kvalitets boksmat, som inholder ikke sukker (vill si ikke den dritten som selges på supern). For man kjøpe på supern er veldig dårlig og innholder sukker, noe som katter ikke skal få! Og ikke rart at katten blir tykk nar dem få sukker hele tiden og dårlig for.

Hun får tørrfôr, er ute hele natta + mye av dagen..
Hun får samme mat som sønnene hennes, ofte vi lukker henne inne på badet så guttene får noe de og, for mamma er grisk![8|]
Hun har ikke vært interessert i leker på en god stund nå, hun leker med guttene og løper rundt men ikke ofte.

Jeg får prøve å sjekke ut sånn mat for kastererte/steriliserte katter... Hun kan jo ikke gå rundt sånn som hun gjør nå. Og så får jeg se om hun vil gå en tur med meg[8D] Tviler på at hun vil... men alt for at livskvaliteten hennes ikke skal synke.

Største drømmen hennes er å få en svær myk pute siden av en alltid full matskål og do inne... Hun er jo ikke en innekatt, men tenker genene hennes har gjort så hun helst vil være inne.

ville kjøpt diet for til henne hos dyrlegen, og er hun vant til å være ute, la henne være ute... Vist ikke er det vel leking som teller

beklager, men dette er rett og slett FEIL!! Jeg har lært mye om kattemat og det er skremmende hvor mye feilinformasjoner det finnes. Tørrfor er bare bra for dem som selger den fordi den er praktisk og lettvindt, men desverre ikke god for katter!
Norge ligger dessverre i stenalderen angående kunnskap om dette. Min anbefaling, informer deg hva man sir i USA, Kanada og Tyskland hva dem si om kattemat og hva slags kattemat man anbefaler. Da er tørrfor allerede veldig "out", med untakk av for eksempel høykvalitetstørrfor fra canada som er ganske godt http://www.championpetfoods.com/
Ellers anbefaler jeg kattemat i boks fra http://www.eaglepack.com/ eller Felidae http://www.canidae.com/

ORIGINAL: Destiny85

Hvor i all verden har du det ifra??
Katten trenger KUN tørrfor, det har all den næringen katten trenger. Men da må man kjøpe ordentlig tørrfor til dyrlegen eller på dyrebutikk. Jeg bruker royal canin og det funker som få!
Om du gir kattene bare boksmat så ødelegger du jo tennene deres[&:]

det er den kunnskap seriøse vitenskapsmen fra USA, Kanada og Tyskland lærer bort, ikke den tull som forindustrien si!
Royal Canin er ikke det verste, men langt ifra å være god for.
Og mine katter få ikke tørrfør og er sunn og frisk, aldri hatt tannsten på en av kattene mine!
Bare billig boksmat fra supern er skadelig for helse og tennene, men en høykvalitets boksmat er den beste katten kan få!
Tørrfor innholder alt for mye katten ikke bruker siden katten er dyr som spiser kjøtt! Og nå gå og sjekk hvor lite kjøttandel du finner i din tørrfor!
Boksmat jeg gir til kattene mine inholder minst 70% kjøtt, ikke sukker og andre avfallstoffer

Hallo? Har du snakket med en dyrlege om det her?
Synes det er merkelig at de sier at tørrfor skal være hovedmaten om det er så feil?

I USA gjør de så mye sykt at jeg ville ikke tatt de så alvorlig... er jo de som går rundt med hundene i vesker og vogner[8|] Farlig med trim[8D]

jo, og gå å snakk med dyreleger som har studert i tyskland, Kanada eller USA. Enig med deg at dem gjør masse tull i USA; men på denne området er dem kommet mye lengere en lille norge!
Og HVA skal dyrelegen si, etter dem selger tørrfor og tjener penger med det. Eller dyrebutikken, som også vill selge??? Prøv og skaff deg NEUTRALT og VITENSKAPLIG informasjon, så kan vi snakke mer om dette.

Min dyrelege var i starten også veldig skeptisk og anbefalte tørrfor. Men så har han informert seg og han ser jo kattene mine, som aldri er syk og ser supert ut med vakker pels og friske tenner uten tannsten. Da jeg byttet dyrelegen p.g.a. flytting vill den nye legen nesten ikke tror på at den elste katten min var allerede 15 år og ikke hatt noen tannsten uten at den hadde blitt fjernet en eneste gang

Vi har prøvd div fôr typer da hun er halvt rasekatt, men hun vil kun ha den billige sorten og da synes jeg det er greiest hun får noe hun liker. Problemet med vekta på katta kom når hun ble sterilisert.
Vi har 3 veldig fine katter med pen pels og får kun skryt hos dyrlegen på sjekker.. JEG synes bare at mammaen begynner å bli litt vel tjukk, men hellere det enn så underærnært som hun var når vi tok henne til oss.

ORIGINAL: blomsten min

Hun får tørrfôr, er ute hele natta + mye av dagen..
Hun får samme mat som sønnene hennes, ofte vi lukker henne inne på badet så guttene får noe de og, for mamma er grisk![8|]
Hun har ikke vært interessert i leker på en god stund nå, hun leker med guttene og løper rundt men ikke ofte.

Jeg får prøve å sjekke ut sånn mat for kastererte/steriliserte katter... Hun kan jo ikke gå rundt sånn som hun gjør nå. Og så får jeg se om hun vil gå en tur med meg[8D] Tviler på at hun vil... men alt for at livskvaliteten hennes ikke skal synke.

Største drømmen hennes er å få en svær myk pute siden av en alltid full matskål og do inne... Hun er jo ikke en innekatt, men tenker genene hennes har gjort så hun helst vil være inne.

Høres ut som en aktiv katt da?
Men er hu feit? Jeg har en på 4,5 kg, stor katt... men er ikke feit.
Fin størrelse og muskler.
hun ser feit ut stakkar lille pusen min[&o] skal se om jeg finner et bilde så du kan se[:D]

ORIGINAL: Malin!

Selv gir vi katten vår boksmat og, og kattemelk. Men det er ikke for katten vår ikke hadde klart seg uten, det er for at hun er glad i dette.

begge deler innholder aromastoffer og sukker, derfor er katten glad i det. Men det er ikke sunt, helt motsatt!! Katter er som små barn. Hvis dem hadde lov å spise hva dem vill hadde det blitt Burger og Goddis hele tiden. Men at det ikke er ikke sunt er du sikkert enig med meg.
Samme med katten. Hvis du servere katten din billig boksmat med aromastoffer vill katten elsker dette, selv om ingenting i denne boksen er god for katten. Det er blant annet kloakkavfall som blir opparbeidet til disse bokser, det vill si bajs!!

Hvor kjøper du maten til kattene dine Addi?
Og hva slags katter har du?

Selv har jeg motsatt problem med min katt enn deg Blomsten min.

Han trenger å få mer på beina..[8|]

ORIGINAL: Bens mamma

Hvor kjøper du maten til kattene dine Addi?
Og hva slags katter har du?

Selv har jeg motsatt problem med min katt enn deg Blomsten min.

Han trenger å få mer på beina..[8|]

slet med dette en liten stund vi og... hun la på seg da hun skulle ha ungene sine og så ble hun alt for tynn etterpå igjen. så ble hun sterillisert og nå sliter vi med motsatt..![8D]

ORIGINAL: Destiny85]

Om dette er tilfellet så synes jeg det er merkelig at dyrlegene i landet her sier det stikk motsatte.

Når det kommer til kjøtt så jakter faktisk kattene mine på kjøtt selv, og de får kokt fisk og rått kjøtt når vi lager middag. Så jeg trur nok ikke de er lidende.

Bestandig fått skryt over hvor fine de er i pels, og i kroppen. Selv om den ene faktisk veier 4,5 kg.
Og eneste sykdommen som har vært var når ene katta begynte å spise dekorsteinen min[8D]

ting ta tid... det finnes allerede noen dyreleger som anbefaler denne type boksmat jeg snakker om og ikke anbefaler tørrfor. Men det er jo ikke noen forskning om dette i norge, så denne kunnskap kommer etterhvert når norske dyreleger studere i utlandet hvor man driver med forskning om sånne ting. Og forindustrien som produere tørrfor er stor og mektig, dem si selvfølgelig at det er godt, selv om vitenskap viser at det ikke er sant.

At kattene dine jakter selv er knallbra, ingenting annet inholder så mye taurin som et mus. Også dette med fisk og kjøtt er supert. Sånn er det er også! Kattene mine jakter og få i tillegg til denne boksmaten en del fisk og kjøtt. Og ingen av kattene mine har hvert syk siden jeg holder på med dette. Jeg har hatt en del sykdom hos kattene mine før i tida, da jeg også trodde at tørrfor er bra. Men de siste 11 år har ingen av mine katter vært syk og alle har friske tenner uten tannsten. Ingen nyresten heller, ingen hjertesykdom, ingen sukkersyke, selv ikke på dem som er veldig gammel

eaglepack for kjøpt hos smartclub. Felidae kan man bestille i dyrebutikken, man må bare spørre pent og forklare hva man vill ha og hvorfor. Orijen har jeg funnet ut at de flerste dyrebutikker i sverige har den. Så det er noe som kommer langsomt men sikkert også til norge[:)]
Ellers bestille jeg hos nettbutikker i utlandet, men ikke alle som levere til norge

Back
Topp