Trillevogn og baby call

Maria83

Andre møte med forumet
Hei.

Venter vår første i desember. Har så smått begynt å se på trillevogner. Har dere noen anbefalinger på hvilken som er best? Vi bor i Oslo, så tenker på en som er behagelig for både mor/far og ungen. Skal tåle regn, snø, sol, brostein, asfalt og litt grus, i så fall det første året til vi går over til sportsvogner.

Lurer også på om dere har noen anbefalinger på babycall? Hvilken er best? Trådløs, med kamera, uten kamera, enkel babycall etc.?

Vi går for brio happy vogn. Solid vogn som tåler det meste. Jeg går mye i marka, så føler jeg trenger en med 4 hjul. Men det er sikkert fint med 3 hjul og ;) babycall hadde vi ikke da vi bodde i leilighet, men må vel vurdere det nå som vi bor i hus. Blir en enkel sak. Orker ikke en som viser all verden.

Har baby jogger city elite og var fornøyd med den som sittevogn :-) Får prøvd ut med liggedelen nå og kan ikke tenke meg at jeg skal være misfornøyd med den!

Anbefaler virkelig babycall med kamera! Og er sikkert en fordel med trådløs, men har ikke hatt noen problemer med ledningen... ;-)

Hadde babycall fra DORO sist, uten kamera. Var veldig fornøyd med den, også hadde den 5 melodier som babyen kunne sovne til. Den ble kasta etter bruk da, da den ene var ødlagt pga kattene våre bet på ledningene. Men tror jeg kommer til å kjøpe den, eller lignende igjen. Orker ikke kamera.
Vi har kjøpt emmaljunga city cross, passer oss perfekt med mye skog og mark her :)

Vi har Simovogn etter førstemann som vi skal bruke igjen! veldig fornøyd med den vognen!

Hadde super nova som babycall.. Dersom den fungerer fortsatt så blir det nok den, men kunne ha tenkt meg en litt mindre klumpete en. Finnes jo mange som er like en iphone i størrelse nå bl.a... Er veldig usikker på om vi har alle delene til den gamle, så får lete litt ;)

Skal ha TFK joggster Twist og Simo Kombi! Hadde Supernova babycall for seks år siden med førstemann, men mener å huske at den begynte å småskurre på slutten av brukstiden når han var ca 3 år. Så må ha ny, har sett på Neonate babycall nå, da den skal tåle Norske forhold, og vår ble i hovedsak brukt ute i vogn. Så må ha to enheter som har ladestasjon. Men Neonate har mange modeller, så ikke helt bestemt for hvilken Noen som har erfaring med Neonate?

Eg har avent sin babycall med kamera e greit i begynnelsen men e ei mara da reke viden e elendig for de med kamera, så kjøpte eg neonate sine den e heilt fantastiske får fester så du kan feste med sugekopp, båre lås og belte klips så at du kan henge den fast i vognen og kan ha flere baby enheter på en foreldre del.

Vi har både Emmaljunga Mondial og Babyjogger City Elite og kommer nok til å bruke sistnevnte mest.

Til førstemann hadde vi babycall med kamera, men det synest jeg var unødvendig. Til andremann hadde vi ingenting. Vi flytter nå til et større hus og vurderer derfor å anskaffe en man kan koble til med telefonen /app. Noen med erfaringer der?

Vi skal ha babyjogger city elite :) Tror den passer veldig bra til vårt bruk!
Babycall trenger vi ikke da vi bor i leilighet ;)

Vi har emmaljunga city cross og babyjogger city elite. Veldig fornøyd med dem :)
Har brukt supernova babycall og vært fornøyd med den. Har ikke brukt den daglig, da vi har soverom vegg i vegg.

Usikker. Er første gang vi får barn og er kanskje litt for overbeskyttende? Tenkte at det hadde vært greit med kamera slik at babyen kan sove på eget rom. Så kan vi se om det er fordi ungen er litt småurolig eller om. Det er noe annet.
Vi hadde uten kamera først, og det gikk helt fint. Den var bare sykt dårlig med dårlig dekning, mye forstyrrelser på linjen osv. og ble oppgradert til en med kamera. Har ikke angret på det! Veldig godt å kunne se :-) Ikke bare når hun var liten baby, men også senere. F.eks. når hun begynte å bli vrang og sto i sengen osv. så var det greit å la henne sutre litt liggende, men når hun reiste seg kunne jeg gå inn og legge henne ned og si at nå var det natta ;-) Jeg har vært fornøyd med kamera ihvertfall!

Usikker. Er første gang vi får barn og er kanskje litt for overbeskyttende? Tenkte at det hadde vært greit med kamera slik at babyen kan sove på eget rom. Så kan vi se om det er fordi ungen er litt småurolig eller om. Det er noe annet.

Jeg hadde blitt besatt med kamera. Savnet det aldri sist. Han sov på eget rom også, uten problem :)

Ja, det er kanskje viktig å legge til at bruken ikke skal overdrives :-P Vi har babycall med kamera som kan stå på hele tiden eller som skrur seg på når det kommer lyd. Vi har alltid på sistnevnte! Men en venninne har kameraet på hele tiden, og bærer babycallen med seg uansett hvor hun går. Det er litt vel i overkant! Synes jeg ;-)

Vi begynner nok ikke med babycall før knøttet skal på eget rom, rundt 1 år :)

Vi begynner nok ikke med babycall før knøttet skal på eget rom, rundt 1 år :)

Her kommer vi nok til å bruke babycall aller mest når frøkna ligger i vogna og sover utenfor. Hører nok henne godt opp i 2 etg, men vanskeligere når hun ligger ute

Her kommer vi nok til å bruke babycall aller mest når frøkna ligger i vogna og sover utenfor. Hører nok henne godt opp i 2 etg, men vanskeligere når hun ligger ute
Ja det forstår jeg godt :) Vi har stor terrasse, så kommer til å høre henne enten gjennom åpent vindu eller at rottweileren vår sier ifra ;) Han kommer til å ligge ved vogna HELE tiden ♡ Så god :)

Back
Topp