trilletur

darius

Glad i forumet
Heia. her e den litt mindre opplyste pappaen som kjem med ett spørsmål. Hva skal e ha på av kle på prinsen når han ligg i voksipose? [8|]

kommer jo litt ann på hvor mange grader det er hos deg nå. her er det 0 grader, så jeg ville tatt på han ull undertøy, en tynn spaarkedress f.eks og bamsedressen hans[:)] + ull lue da [;)] men du må nesten prøve deg litt frem, kjenn i nakken hans om han er klam- da har du på for mye.. synes det med påkledning er vanskelig selv jeg, kanskje noen har noen bedre råd[:)]

Det er faktisk ganske vanskelig det der.. Jeg har og voksi pose, og den er jop knall varm! Pleier vanligvis å ha på småen en utedrakt utenpå klærne og så ligger han i dette i voksiposen. Men nå er det jo blitt litt mildere ute, og da holder det jo igrunnen med ullundertøy og bukse/genser og så oppi voksien. Ville gjort som nevnt over her å sjekke nakken for å se om han er varm/kald og kle av ham/på han etter det. Bedre å ta på for mye når en går ut, og så kan en bare ta av litt om det blir for varmt.

Ullundertøy + en genser/tynn jakke og bukse + lue da selvfølgelig [:)]. Skal ikke ha for mye på seg i voksipose da det kan ende med at babyen blir overopphetet. Når jeg går ut med småen har jeg ull undertøy og en ull sparkedrakt og en tynn genser utpå og han ligger kun med dyne og teppe [:)]

Syns også det er litt vanskelig.... Men skal vi ut å trille tur så har jeg gjerne på henne dressen utenpå klærna jeg.
Står hun på verandaen å sover, har hun body, strømpebukse og sparkebukse, pluss noe strikkatøy utenpå.... Å oppi posen. Jeg har en sånn gammal skinnpose som faren og onkelen hennes brukte når de var små, så den er gørrvarm. Så hun holder seg god og varm oppi der....
Her om dagen hadde hun bare på seg body og bukse, også oppi en strikkapose og oppi vogna - å da også var hun god å varm....

Så, det er neimen ikke enkelt [8D]

ORIGINAL: Charliemor83

Ullundertøy + en genser/tynn jakke og bukse + lue da selvfølgelig [:)]. Skal ikke ha for mye på seg i voksipose da det kan ende med at babyen blir overopphetet. Når jeg går ut med småen har jeg ull undertøy og en ull sparkedrakt og en tynn genser utpå og han ligger kun med dyne og teppe [:)]

Ja nettopp, blir utrolig fort overopphetet om en ikke følger med, så en må bare tilpasse etter forholdene. Spørs jo hva temperaturen er der oppe i Førde eller hvor de nå bodde! Uff det verste jeg ser er folk som går inn på shoppingsentre og ikke husker på å kle av ungene litt.. Så ligger de der i voksien, kledd for trilletur utendørs.. men på shoppingsentrene er det jo varmt og godt..

ORIGINAL: darius

Nydelig vær her i dag. mellom 5 og 10 gradet. [:)] Skal bli godt med en luftetur.  [:D]

Da må du kose deg masse på turen! Mildt og fint der oppe da!! 

Bor nesten på samme plass som deg (tror jeg[:-]) og har på henne vanlige inneklær (body, fleecebukse, sokker), lue og strikkejakke. Stakkars jenta har vært altfor varm i den posen, altså voksi urban.

da må jeg bare spørre..[:)]
hvis det er over 0 grader da, så holder det med vanlige klær, lue og ull undertøy? droppe bamse dressen over?[8|]

Vi har tykk dunposer, det er omtrent 10-12 grader her, så mini ligger i vogna med vanlige inneklær og en jakke[;)]

Har hatt en fantastisk deilig trilletur. Var ute å trilla i 2 timer. Gullet kosa seg i vogna. Hadde på han body og strømpebukse i ull. + dress. Hadde det perfekt der han låg å sov. [:D] (I voksiposen så klart....[:)])

ORIGINAL: Charliemor83

signerer[:)]

ORIGINAL: siljis

da må jeg bare spørre..[:)]
hvis det er over 0 grader da, så holder det med vanlige klær, lue og ull undertøy? droppe bamse dressen over?[8|]

det vil eg tru...
eg har på 0 grade reist ut i bomullsboddy og strikka ulldress og hue.. det har holdt for han!:) han har vert govarm, ikkje for varm =)
Sålenge ein har ull så regulerar det kjempebra!!:)

Kor får dåkke kjøpt dissa tynne ull dressane? nøstebarn? :)

ORIGINAL: sjukesøster

Kor får dåkke kjøpt dissa tynne ull dressane? nøstebarn? :)

Har på Sparkjøp [:)]
http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_19/PID-290683%28SparBase%29.aspx

Back
Topp