Trilletur og KS

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Hvor lenge etter keisersnitt kan man begynne å trille tur?

Jeg føler meg helt fin, såret gror godt og jeg føler ikke lenger at jeg er preget av å ha vært igjennom operasjon. Det er 11 dager siden snuppa kom til verden.

Jeg er forsiktig med å løfte, og kommer til å være det I de 6 ukene det er anbefalt. Men jeg glemte å spørre om trilling. Jeg har så lyst til å gå en tur meg vognen.. Men har ikke tort enda...
 
Jeg gikk tur en uke etter fødsel etter ks snitt, gikk strålende! Passa på å ikke gå motbakker de første seks ukene;)
 
Jeg fikk beskjed av jordmødrene på barsel når jeg reiste hjem, 4 dager etter fødsel/keisersnittet at jeg kunne trille tur dagen etterpå så lenge jeg ikke gikk i oppoverbakker og så lenge jeg følte meg fin i formen. Hadde med meg mannen på de første turene i tilfelle jeg ikke skulle klare det :)
 
Jeg bor jo selvfølgelig på en topp... Så jeg kommer ingen vei om jeg ikke kan gå i bakke... Kanskje jeg må kjøre et sted det er flat mark for å trille? ❤️
 
Jeg bor jo selvfølgelig på en topp... Så jeg kommer ingen vei om jeg ikke kan gå i bakke... Kanskje jeg må kjøre et sted det er flat mark for å trille? ❤️
Sikkert ikke dumt det, vi bor også en plass med mye bakker men de er ikke særlig bratte så jeg klarte meg fint heldigvis :)
 
Jeg dro hjem fra sykehuset dagen etter keisersnitt, og har trillet tur fra dag 3. Gikk litt langsommere i motbakker de første dagene, men fra 1 uke etter keisersnittet har jeg gått i «vanlig» tempo også oppover. De siste par ukene har jeg prøvd å øke treningen med å gå på i motbakker. Kommer imidlertid til å vente til ca to mnd etter KS før jeg jogger, for det lugger litt i arret når jeg går fort.
Forskning viser at det ikke er farlig å gå eller løfte så lenge det ikke er vondt. Det er ikke noe problem å bære storesøsken eller løfte ting heller. Unntaket er isolerte mageøvelser som f.eks situps. Og som sagt, la smertene styre hva du gjør
 
Back
Topp