Triller

Katta92

Elsker forumet
Marsboere 2020
September To Remember
Har dere noen gode triller å anbefale? Som tar liten plass, kan taes med på reise og gjerne kan brukes noen år framover når man skal på tur. Liksom litt greit å ikke ta med seg hovedvogna til syden når den tid kommer om et par år. Og, fra når kan dem bruke trille?
 
Noen er veldig glad i babyzen yoyo siden den kan være med inn på fly og på kjøpesentre.
Svigermor har en vogn som også kan få plass i hattehylle på fly. Vi har derimot en vogn med litt gode hjul som vi har som ekstra vogn. Vognen er som regel i bilen. Om vi skal ut å fly så blir det antagelig at vi bruker denne vognen og leier en prampack. Vi har en bob sportsvogn. Nå har vi en bagdel på, fra 6 mnd så kan hun bruke den uten. Du kan bruke triller allerede nå, men da må den ha god ligge stilling
 
Har dere noen gode triller å anbefale? Som tar liten plass, kan taes med på reise og gjerne kan brukes noen år framover når man skal på tur. Liksom litt greit å ikke ta med seg hovedvogna til syden når den tid kommer om et par år. Og, fra når kan dem bruke trille?

Med babybag kan dere bruke trille allerede nå, og flere triller har mulighet for å kjøpe en bag til, men en bag tar jo litt mer plass en sittedelen. Uansett hva du velger, ville jeg tatt noe med litt lengde i ryggen, hvertfall hvis det ikke er et kriterie at den skal passe i hattehylla på et fly.
Av de jeg har prøvd liker jeg babyjogger city mini gt best. Den tar betraktelig mindre plass i bilen enn hovedvogna og barnet kan faktisk sove der til dagsoveperioden er forbi. I feks babyzen yoyo som desidert er mye mindre sammenlagt kan jeg aldri se for meg at min 2-åring ville ha ligget komfortabelt nok til å sovne, og sove 1,5-2 timer (og denne vogna funker som en del andre små triller best på asfalt).

Andre positive ting med babyjogger city mini gt er at den triller fint på grus, har stooor kalesje som faktisk skjermer for sol og en god kurv under, til man feks skal på stranda. Og ønsker man å kjøpe brukt, ligger det ofte vogner ute på finn.
Jeg ser for meg at denne vogna kunne funke med liten baby med en softbag oppi også, for ryggen kan legges så og si helt flat, men da ser man jo ikke babyen mens man triller da. En kan også sette på adapter til flere typer bilstoler, så det er en annen fordel på biltur med liten baby.
Med riktig bag kan du fint sende den som spesialbagasje på fly.
 
Kommer litt an på hva slags hjul og hvilken størrelse du vil ha
Er forskjell på om de skal inn i flykabin eller sendes under..
 
Kommer litt an på hva slags hjul og hvilken størrelse du vil ha
Er forskjell på om de skal inn i flykabin eller sendes under..
Tenker kanskje å ha en man kan sende, samt bruke den i butikker og slikt. Emmaljunga vogna er litt for stor når vi har vært på snartur i butikker, for den butter både her og der. Hadde vært greit med en trille som er lett å slå sammen, tar liten plass, brukes på sentre/syden osv. Skal uansett ikke brukes på heltid og lange gåturer, da har vi jo den andre. Det er så mye å velge i mellom og jeg har null erfaring i tillegg.
 
Tenker kanskje å ha en man kan sende, samt bruke den i butikker og slikt. Emmaljunga vogna er litt for stor når vi har vært på snartur i butikker, for den butter både her og der. Hadde vært greit med en trille som er lett å slå sammen, tar liten plass, brukes på sentre/syden osv. Skal uansett ikke brukes på heltid og lange gåturer, da har vi jo den andre. Det er så mye å velge i mellom og jeg har null erfaring i tillegg.

https://www.barnashus.no/city-mini-gt-2-jet-0047406161270.html

Dette er den som flere nevner i tråden her, og du kan kjøpe babybag i tillegg. :)
Anbefaler å se på dem i butikk og sammenlagt, men som sagt velge en med lang rygg så den kan brukes til soving lenge.
 
https://www.barnashus.no/city-mini-gt-2-jet-0047406161270.html

Dette er den som flere nevner i tråden her, og du kan kjøpe babybag i tillegg. :)
Anbefaler å se på dem i butikk og sammenlagt, men som sagt velge en med lang rygg så den kan brukes til soving lenge.
Tror jeg skal gjøre som du sier over her, ta turen inn å se. Denne er interessant, for den holder i tillegg lenger enn bare 15 kg, noe som er et kjempepluss. Veldig greit med en som har maksvekt på nærmere 30kg som denne har :happy:
 
Tror jeg skal gjøre som du sier over her, ta turen inn å se. Denne er interessant, for den holder i tillegg lenger enn bare 15 kg, noe som er et kjempepluss. Veldig greit med en som har maksvekt på nærmere 30kg som denne har :happy:

Absolutt, min er nå straks 2,5 år og har bikka 16 kg. Veldig, veldig individuelt dette med vekta, men han er helt innafor normalområdet selv om han er over snittet.
God trillejakt :p
 
Tenker kanskje å ha en man kan sende, samt bruke den i butikker og slikt. Emmaljunga vogna er litt for stor når vi har vært på snartur i butikker, for den butter både her og der. Hadde vært greit med en trille som er lett å slå sammen, tar liten plass, brukes på sentre/syden osv. Skal uansett ikke brukes på heltid og lange gåturer, da har vi jo den andre. Det er så mye å velge i mellom og jeg har null erfaring i tillegg.
Bugaboo Ant er ihvertfall godkjent til høy vekt og kan bli kabin-størrelse. Superkjekk sammenslått.
Og direkte konkurrent til babyzen yoyo, men kan ha barnet både mot deg og fra deg
Bugaboo bee husker jeg ikke vekt-godkjenning på, men er en god trille og lett å få tak i brukt.
Babyjogger (aner ikke hvilke) er det mange som er veldig fornøyde med
 
Back
Topp