Trille i bhg

Oktoberjenta

Elsker forumet
Har en 2åring som kun sover 30min i bhg.

Har en maclaren trille. Tror dere det går fint å la hun sove i den med en tjukk ull frotte dress med feks dyne Elr teppe over? Saueskinn under seg. Hun har frem til nå sovet i emmaljunga edge duo med voksi city pose, og det virker jo selvfølgelig mye mer behagelig og Lunt nå som det går mot vinterstid. Men nå trenger lillebror også vogn.

Så er det noen som har erfaringer med trille i bhg? Eller bør det være skikkelig vogn?

Erfaringsmessig så vil jeg ambefale en skikkelig vogn!

Men når barnet bare sover 30 min, så tenker jeg at jeg heller hadde tatt barnet inn og latt det blitt med på hvilestund, dersom dem har det i bhg?

Det har vi hos oss..og ser at barn som skal sove så lite, har like stort utbytte av og kunne hvile på en madrass etter lunch!

Synes det høres kaldt ut! Ville kjøpt en større vogn, brukt på finn kanskje

30 min er så lite at jeg heller ville vurdert hvilestund inne. Jeg jobber som ped.leder og anbefaler som regel minst 45 min søvn. Mindre enn det blir ofte bare å sovne, for så å bli vekket igjen.

Hvis hun fortsatt skal sove ute bør hun ha vogn med pose i ute nå. Prøve å finne noe brukt?

Jeg ville nok heller prøvd å få tak i en brukt vogn. Kjøpte selv en Simo kombi for 500,- Den er i helt fin stand, litt falmet og ikke så fin, men har vært i barnehagen i et år nå, fullt brukbar.

Jeg sender hjem triller fra barnehage (jobber som pedagogisk leder) - dette holder ikke for å sove i barnehage!

Angående tiden så synes jeg også det er i minste laget. Men ikke alle barnehager har mulighet til hvilestund. Her har vi faktisk ikke fysisk rom til å få gjennomført d :S

Har ikke fått vite om bhg har noe hvilestund. Kanskje jeg kan høre. De sover ikke direkte ute glemte jeg å skrive. Er en garasje hvor de sover i, men likevel. Syns selv det er for dårlig med trille, men siden hun sover så lite tenkte jeg at det kanskje kunne gå. Og virker som hun er veldig glad i å ligge i vognen sin også. Har spurt de i bhg om hun faktisk vil legge seg når det er leggetid og da sier de ja. Så kan jo ikke slutte å sove i bhg heller hvis hun vil det.

Grunnen til at vi kuttet ned fra 1 time til 30 min er fordi hun legger seg så sent hjemme. Og egentlig legger hun seg fortsatt sent selv med 30min i bhg bare. Noen tips?

Tror jeg hadde kuttet sovingen om hun bare sover 30 min. Det er ikke lenge nok til at det blir noe god kvalitet på søvnen☺️

Har ikke fått vite om bhg har noe hvilestund. Kanskje jeg kan høre. De sover ikke direkte ute glemte jeg å skrive. Er en garasje hvor de sover i, men likevel. Syns selv det er for dårlig med trille, men siden hun sover så lite tenkte jeg at det kanskje kunne gå. Og virker som hun er veldig glad i å ligge i vognen sin også. Har spurt de i bhg om hun faktisk vil legge seg når det er leggetid og da sier de ja. Så kan jo ikke slutte å sove i bhg heller hvis hun vil det.

Grunnen til at vi kuttet ned fra 1 time til 30 min er fordi hun legger seg så sent hjemme. Og egentlig legger hun seg fortsatt sent selv med 30min i bhg bare. Noen tips?

Mitt tips er å kutte ut søvnen, hvis 30 minutter gjør at hun sovner sent. Kan være at søvnbehovet på dagen blir borte raskt hvis dere kutter ut dagsovingen og heller legger litt tidligere på kvelden. Det er en overgangsperiode som er kjip, men den kommer før eller siden. En trille er ikke god nok å sove i. Ikke bare pga liggestilling og manglende lunhet, men også fordi de lett velter.

Hadde nok vurdert å droppe dagsoving jeg da. Blir en litt stressende overgang, men den kommer jo før eller siden uansett :) heller legge veldig tidlig på kvelden en periode. gjerne kl 18.00

Noen ganger må man bare godta en overgangsfase der de ikke er klare for å gå en hel dag uten dupp men allikevel ikke legger seg så tidlig med dupp. Ville gitt henne den halvtimen og heller hatt litt senere leggetid en stund, så blir leggetiden tidligere når hun er klar for å kutte duppen. Hvis ungen vil legge seg og sovner greit og må vekkes har hun behov for den

Noen ganger må man bare godta en overgangsfase der de ikke er klare for å gå en hel dag uten dupp men allikevel ikke legger seg så tidlig med dupp. Ville gitt henne den halvtimen og heller hatt litt senere leggetid en stund, så blir leggetiden tidligere når hun er klar for å kutte duppen. Hvis ungen vil legge seg og sovner greit og må vekkes har hun behov for den
Det har vært sånn i ca 1mnd tid nå. Før der igjen når hun sov 1 time la hun seg enda senere. Type kl 23-00, altså når vi voksne la oss. Nå kan hun sovne alt fra mellom 20-23. I helgene når hun er hjemme trenger hun ikke noe dupp egentlig. Og da sovner hun kanskje 19-20 eller senere til og med. Men da har det jo vært roligere dag hjemme i forhold til i bhg. Lurer på å prøve å kutte den sovingen og ser hvordan det går.

Back
Topp