Tretthet...

Cath2020

Betatt av forumet
Andre som sliter med tretthet? Er 19+3 nå og trettheten fra 1.trimester slipper ikke taket!!
Såvidt jeg orker en hel arbeidsdag nå etter ferien uten å sovne....:confused::(

Jeg merker ikke så mye til det når jeg har fri.. men hvis jeg er på jobb en full arbeidsdag så har jeg ikke overskudd til noe annet resten av dagen:facepalm:

Jeg er 23+0 i dag og fortsatt helt utslått.
Har hatt ferie i 3 uker i morgen, med mye hvile og 10-11 timer søvn hver natt, uten at det hjelper. Fortsatt 1 uke ferie igjen. Veldig spent på hvordan det blir å starte på jobb igjen.

Siste ukene før jeg gikk ut i ferie brukte jeg avspasering slik at jeg hadde 6 timers dager. Var likevel bare med nød og neppe det gikk, da jeg visste det var kort tid til ferie.

Trøtthet ja. Er super trøtt hele tiden! Nå har eg hatt 4 uker med ferie begynner på jobb igjen på mandag. Skikkelig spent. Har sovnet midt på dagen de siste dagene og sovet i minst 2 timer. Kan ikke akkurat gjøre d på jobb:hilarious:

Jobbet en uke nå etter 4 uker ferie......i Bhg.
Sover 1,5-3 timer etter jobb hver dag, i tillegg til å sovne som en sten senest 21.30 igjen. Så er veldig spent på hvordan dette skal ta i vei.

Jeg er stuptrøtt hele døgnet, hjelper ikke å sove lange netter i tillegg til en lur på dagtid. Føler jeg svever rundt i min egen lille boble. Skulle egentlig begynt å jobbe på mandag, men er sykemeldt på grunn av bekkenet. Litt kjedelig, skulle gjerne greid å jobbe gradert om ikke annet, men rår ikke noe særlig over det.. Jeg skjønner jo viktigheten av å lytte til kroppens signaler, og jeg har en fysisk jobb med mye løfting og hurtige vendinger, det kom et aldri så lite klagerop fra bekkenet bare ved tanken på det nå :p

Hvordan forholder folk seg til koffein? Tenker dere at det er greit så lenge man holder seg under den anbefalte grensen (100-200mg daglig), eller har dere kuttet helt?

Jeg er stuptrøtt hele døgnet, hjelper ikke å sove lange netter i tillegg til en lur på dagtid. Føler jeg svever rundt i min egen lille boble. Skulle egentlig begynt å jobbe på mandag, men er sykemeldt på grunn av bekkenet. Litt kjedelig, skulle gjerne greid å jobbe gradert om ikke annet, men rår ikke noe særlig over det.. Jeg skjønner jo viktigheten av å lytte til kroppens signaler, og jeg har en fysisk jobb med mye løfting og hurtige vendinger, det kom et aldri så lite klagerop fra bekkenet bare ved tanken på det nå :p

Hvordan forholder folk seg til koffein? Tenker dere at det er greit så lenge man holder seg under den anbefalte grensen (100-200mg daglig), eller har dere kuttet helt?
Ångående koffein holder jeg meg til anbefalt grense. Ofte orker jeg ikke mer enn en halv kopp i alle fall. På kafé har jeg byttet fra dobbel til enkel latte. Jeg vet at det er innafor med dobbel, men føler jeg får litt mer «handlingsrom» til å for eksempel ta en glass cola senere når jeg går for enkel.

Ångående koffein holder jeg meg til anbefalt grense. Ofte orker jeg ikke mer enn en halv kopp i alle fall. På kafé har jeg byttet fra dobbel til enkel latte. Jeg vet at det er innafor med dobbel, men føler jeg får litt mer «handlingsrom» til å for eksempel ta en glass cola senere når jeg går for enkel.

Skjønner :) Jeg må ha minst en kopp kaffe om dagen, men på dårlige dager blir det to.. Det er jo fortsatt innenfor, men prøver å passe på litt. Skulle gjerne hatt ti kopper enkelte dager, men greier å beherske meg enn så lenge:hilarious:

Skjønner :) Jeg må ha minst en kopp kaffe om dagen, men på dårlige dager blir det to.. Det er jo fortsatt innenfor, men prøver å passe på litt. Skulle gjerne hatt ti kopper enkelte dager, men greier å beherske meg enn så lenge:hilarious:

Jeg drikker en iskaffe mocca om dagen. Men drikker ikke vanlig kaffe eller cola, eller noe annet med koffein. Så holder fast på den moccaen helt til glukosebelastningstesten evnt sier nei :rolleyes:

Jeg drikker en iskaffe mocca om dagen. Men drikker ikke vanlig kaffe eller cola, eller noe annet med koffein. Så holder fast på den moccaen helt til glukosebelastningstesten evnt sier nei :rolleyes:

Åh, iskaffe :Heartpink Jeg bytter også ut vanlig kaffe til fordel for en boks av det innimellom. Glukosebelastningstest ja, den er jeg spent på, jeg har gått opp mye i vekt så det bekymrer meg litt :wideyed:

Åh, iskaffe :Heartpink Jeg bytter også ut vanlig kaffe til fordel for en boks av det innimellom. Glukosebelastningstest ja, den er jeg spent på, jeg har gått opp mye i vekt så det bekymrer meg litt :wideyed:

Det er sååå godt!
Jeg er ikke så bekymret (enda), prøver å ta det som det kommer :oops:

Jeg tenker at man burde få sjekket jernlagrene dersom men er veldig trøtt utover første trimester :)

Det er nok lurt om man ikke har gjort det :) Jeg har tatt blodprøver og er frisk som en fisk, bare litt lat da kanskje:p Neida, men kan nesten virke som om jeg bruker mye mer energi på t
jeg gjør nå i forhold til før. Skal lite til før jeg føler meg skikkelig utmattet.

Jeg tenker at man burde få sjekket jernlagrene dersom men er veldig trøtt utover første trimester :)
Jern blir vel sjekket på prøvene som tas i ca uke 12.

Jeg fikk beskjed om at jeg burde begynne på jerntilskudd. Har gått på det siden uke 13-14, men har fortsatt dager hvor jeg er trøtt. :)

Sjekkes i uke 12 :)
Fikk konstatert jernmangel da og gått på høydose i 11 uker nå. Kan ikke si jeg merker stort til bedring :wacky:

Så. Sinnsykt. Trøtt... Etter at jeg begynte å jobbe igjen er jeg bare så trøtt, helt utrolig. Må sove litt når jeg kommer hjem hver dag.

Første dag på jobb i dag. Måtte jobbe hardt med å holde meg våken i totida og trengte en god hvil da jeg kom hjem.

Sjekkes i uke 12 :)
Fikk konstatert jernmangel da og gått på høydose i 11 uker nå. Kan ikke si jeg merker stort til bedring :wacky:
Så kjedelig! Ja, sjekkes jo i uke 12, men hos noen er det ikke utviklet jernmangel enda eller at det blir verre slik at man bør øke dosen. Men om du går på høydose er det vel ikke mye man kan gjøre :) Går du på vitamintilskudd og omega-3? Det kan hjelpe også!

Så kjedelig! Ja, sjekkes jo i uke 12, men hos noen er det ikke utviklet jernmangel enda eller at det blir verre slik at man bør øke dosen. Men om du går på høydose er det vel ikke mye man kan gjøre :) Går du på vitamintilskudd og omega-3? Det kan hjelpe også!

Ja, går fast på mutivitaminer og tar omega 3 de dagene jeg ikke er konstant kvalm. Men regner med det går seg til snart, var ganske lik forrige svangerskap også. Da løsnet det ikke før åttende måned :wacky:

Back
Topp