Trett?

k76

Betatt av forumet
Er det bare meg som begynner å bli utrolig trett igjen? Er omtrent like trett som jeg var de første 13 ukene. Denne uka har jeg vært hjemme i Bergen, stått opp klokka halv åtte sammen med samboer og helt skutt klokka åtte om kvelden. I går sto vi opp klokka ti og jeg sovna på sofaen to ganger iløpet av kvelden, allikevel er jeg helt skutt klokka ti. Lurer på hvordan det skal gå denne uka med nattevakt.. er nok like greit at jeg er alene her oppe og kan sove så mye jeg vil [:)]

de siste dagene har jeg vært helt skutt - uten at jeg forstår hvorfor...

Jeg er også veldig trøtt for tida ja. En stund etter frokost sitter jeg og gjesper og kjennes ut som jeg ikke har sovet om natta i det hele tatt.
Vet jeg skulle ha sovet/hvilt mer om dagene, men det blir liksom ikke før jeg blir dritsliten.

hmm... kanskje det er derfor jeg er så trøtt for tiden da? Trodde jeg bare var lat jeg [&:]

Ja jeg merker også at jeg er mere trett og sliten nå, men tror mye skyldes at jeg sover så dårlig om natten da. Bekkenet er så kranglete også må man jo en gang eller to på do da, i løpet av natten.

Fikk forresten høre av en meget ny-utdannet jordmor at man nå "øver" seg på å være våken til alle døgnets tider, til den lille kommer. For da er det jo den lille som bestemmer...
Måtte da bare svare at større sprøyt hadde jeg aldri hørt før. Hvorfor i all verden skal man øve seg på å stå opp om natten? Sitter vi å kliper oss selv i armen til deg gjør aldelse uutholdelig vondt, sånn at vi kan "øve" osss på smerten ved å føde?![:D]

Hva mener dere da?

synes det hørtes litt teit ut jeg, det med å øve seg på å stå opp.... når man er nybakt mor har man hormoner som gjør at man trenger mindre søvn, nettopp fordi man våker mye med det nyfødte barnet.. når man er gravid trenger man gjerne mer søvn...

ORIGINAL: lenemor

synes det hørtes litt teit ut jeg, det med å øve seg på å stå opp.... når man er nybakt mor har man hormoner som gjør at man trenger mindre søvn, nettopp fordi man våker mye med det nyfødte barnet.. når man er gravid trenger man gjerne mer søvn...

Jeg har ammet to barn, og jeg kan love dere at man sover mye lettere enn vanligvis da...
Ørene er liksom innstilt på å høre den lille, og tilfredsstille hvert minste lille behov.
Å øve seg på å våkne er noe bortskjemte tenåringer må gjøre når de endelig flyttet ut fra
sine over-ivrige foreldre[:D]

ORIGINAL: Lehcar
Å øve seg på å våkne er noe bortskjemte tenåringer må gjøre når de endelig flyttet ut fra
sine over-ivrige foreldre[:D]

Back
Topp