Treningstråden

Aller først; Så flink du er! Jeg er imponert!!! Ikke minst veldig smart av deg å trene magemusklene/kjernen litt. Jeg trente ingenting forrige graviditet av forskjellige grunner, og kjente veldig på dette med magemusklene både under graviditeten og etterpå.

Ang hip thrust så er det en kjempegod øvelse for musklene som stabiliserer rundt bekkenet, du kan jo evt prøve med strikk rundt knærne og en hantel som ligger på hoftekammene. Blir kanskje ikke så tungt som du er vant til, men da får du likevel brukt og aktivert viktige muskelgrupper :)
Tusen takk :joyful: Men må si jeg føler meg veldig heldig som har kunnet fortsette nesten helt som før, kondolerer til de som ikke kan:Heartpink

Fant faktisk en grei løsning på hip thrusts, da treningssenteret nylig fikk seg masse nytt, blant annet en bootybuilder-maskin med et belte som jeg får plassert greit over hoftene - fungerte overraskende bra! Hadde nok blitt med manualer etterhvert om ikke.
 
jeg trente på Barrys (intervall bootcamp) 3 ganger i uken før graviditet, og tenkte med godt mot at jeg kunne gjøre det som gravid bare liitt roligere, uten problemer. Før HG slo inn i uke 5, hvilepulsen min lå på 150+ og eneste jeg kunne gjøre for å komme meg gjennom dagen var å sitte heeelt stille og spise rundstykker/knekkebrød. Vært 100% sykemeldt/100% svangerskapspenger siden.

Ja 4 mnd senere (er uke 19+5 nå) husker jeg ikke engang hva trening er, vekta er 10kg+, og min tidligere spiseforstyrrelse begynner å hjemsøke meg litt. Men kvalmen begynner å roe seg litt (kan ta zofran og unngå oppkast ihvertfall) så i går gikk jeg en time rundt Sognsvann og i dag tenkte jeg å prøve en sånn mammatrening app med fullkropp program foran TVn! Den heter Preglife Mumfullness - har noen testa??
 
jeg trente på Barrys (intervall bootcamp) 3 ganger i uken før graviditet, og tenkte med godt mot at jeg kunne gjøre det som gravid bare liitt roligere, uten problemer. Før HG slo inn i uke 5, hvilepulsen min lå på 150+ og eneste jeg kunne gjøre for å komme meg gjennom dagen var å sitte heeelt stille og spise rundstykker/knekkebrød. Vært 100% sykemeldt/100% svangerskapspenger siden.

Ja 4 mnd senere (er uke 19+5 nå) husker jeg ikke engang hva trening er, vekta er 10kg+, og min tidligere spiseforstyrrelse begynner å hjemsøke meg litt. Men kvalmen begynner å roe seg litt (kan ta zofran og unngå oppkast ihvertfall) så i går gikk jeg en time rundt Sognsvann og i dag tenkte jeg å prøve en sånn mammatrening app med fullkropp program foran TVn! Den heter Preglife Mumfullness - har noen testa??
Har hørt om den, men ikke prøvd - ennå. Hvordan var den? ☺️
 
Back
Topp