Treningstråden

Svømming er supert, som flere nevner :D
Gå på ski og bruke nærmiljøet.
Jeg trener flere ganger i uken, prøver å holde meg til treningsprogrammet mitt selv om jeg er gravid. Blir noe lettere økter utover, men lett kondisjon og en del styrketrening er bare fint. Jeg trener også kampsport, men kommer til å ta pause når jeg bikker uke 12.

Jeg går vanligvis en tur hver dag. Når første trimester er over skal jeg gjenoppta det. Har også lyst til å prøve litt gravidyoga. Er egentlig ganske sterk i armene pga 1-åringen, men han går så mye selv nå at jeg ikke får samme treningen. :p Var et alvorlig muskelsvinn på slutten av forrige graviditet, det hadde vært greit å minimere nå. Husker pulsen og balansen ble skikkelig problematisk siste månedene, så jeg vil gjerne få til litt i andre trimester.

Har så langt sluppet unna kvalmen og dermed greidd å opprettholde en del trening (styrke, sykkel og et par løpeøkter). Har vært trøtt og følt meg sliten i forkant, men dette bedrer seg etter en økt! Spent på overskuddet når jeg begynner på jobb igjen på mandag. Redd det blir sofaen hele ettermiddagen og kvelden da...

Har meldt meg på en stepbet som skal holde meg i gang

Jeg har også meldt meg på gravidtrening, gleder meg til å starte opp :) Er noe spesielt å trene sammen med andre gravide, og det gir god motivasjon videre i svangerskapet.

Jeg klarte å gå hjem fra jobb i dag! Ca 20 min å gå.. tror det er ca det jeg klarer om dagen, men bedre enn ingenting:) håper formen bedrer seg litt til snart:)

Tror det går greit så lenge det er i korte perioder og man ikke blir overopphetet:)
Jeg har lest en del om det for jeg elsker det. Har det også hjemme. Sånn jeg har skjønt det så er det ikke farlig så lenge du ikke presser deg til å sitte for lenge hvis du merker at du blir veldig varm eller føler ubehag. Jeg merker at jeg fortere får behov for å gå opp for å drikke vann og evt avkjøle meg litt enn før, så tror kroppen sier fra om den blir for varm. Ellers anbefaler de ikke boblebad på ulumske steder pga bakterier, men jeg har badet på spa og slik. Tenker at kravene her i Norge er ganske strenge og det blir tatt masse vannprøver osv, så det går helt sikkert bra. Men jeg er jo ingen ekspert, så det kan jo hende jeg tar feil, men etter det jeg har lest og opplever selv tror jeg det funker ok så lenge man ikke føler ubehag liksom. Det er avslappende og godt om man føler seg uggen.

Back
Topp