Treningstråden

Bråstopp på all trening pga bekkenløsning som blir raskt verre. 20 minutters gåtur tok knekken på meg i går, haltet hjem igjen og klarte nesten ikke å stå/gå resten av dagen :facepalm: Måtte juni komme fort!

Uff, god bedring :/ Krysser fingrene for at jeg slipper unna det. Må være så vondt og tungt på toppen av alt annet med å være gravid :eek:

Men jeg lurer på en ting. Hvorfor ikke høy puls?
Pulsen min stiger raskere nå enn til vanlig, så om man skal unngå gøy puls, så kan jeg nesten ikke gå med rask gange..? Takk for svar.

Det handler om kroppstemperatur - man skal ikke bli overopphetet :)

Wooops - så nå at det allerede er svart på :)

Fin tråd! Håper å finne litt inspirasjon her etterhvert [emoji1]

Er helt enig i at å komme seg ut eller på trening ofte kan bedre formen, men det er ikke alltid det beste rådet når det kommer til svangerskapsplager. Graviditetssymptomer forsterkes når man blir sliten - da utløser kroppen mer hormoner. Hormonene kommer ikke i en konstant strøm gjennom graviditeten. Det går opp og ned. Er som regel derfor man er kvalmest, trøttest osv. på hektiske/stressende dager, og har få symptomer dagen etter man har hatt en dag med mye hvile. Selvsagt hjelper det å spise riktig og få nok søvn, men det er ikke alltid nok. Symptomene er selvsagt ikke farlige - bare ubehagelige, men det er faktisk kroppens måte å si ifra at man skal roe ned. Synes bare det er litt viktig å si :)

Jeg har trent mye hele livet, men har slitt den siste tiden. Det blir stort sett bare turer med hunden. Han får ca. 2-3 timer hver dag. Tror jeg har spydd under hvert tre i Lillomarka til nå [emoji85] Han MÅ ha tur så kutter ikke på den, men å trene utover det er for tiden helt utelukka. Gleder meg til å trene på treningssenter igjen når formen blir bedre. Det går merkbart riktig vei nå (11+2) [emoji1]

Gjennomførte første treningsøkt på ca to mnd i dag tok det litt rolig og bytta ut noen øvelser blant annet burpees orka jeg ikke prøve på en gang....

Leste nettopp angående trening av rette magemuskler men husker ikke OL det var allerede nå en heller burde trene de skrå???

Gjennomførte første treningsøkt på ca to mnd i dag tok det litt rolig og bytta ut noen øvelser blant annet burpees orka jeg ikke prøve på en gang....

Leste nettopp angående trening av rette magemuskler men husker ikke OL det var allerede nå en heller burde trene de skrå???

Litt usikker faktisk, jeg kutta ut rette ganske tidlig da jeg ikke føler det har noe poeng uansett. Liker skrå så lenge det ikke gjør vondt, føler det hjelper å «holde midja» selv om det nok sitter mest i hodet:D

Råd om høy puls er gammelt og utdatert og ikke noe som frarådes lengre. Det er bevist at høy puls hos mor ikke øker pulse hos foster slik man trodde før. Det viktigeste er å kjenne på sin egen form og ikke presse seg for hardt slik at man blir svimmel og kan falle for eksempel.
Høy temperatur kan være farlig for foster, men det er snakk om høy feber og ikke ved at man blir litt varm pga trening. Ikke noe å være redd for ved trening annet enn å passe på sin egen rygg og bekken ;)

Råd om høy puls er gammelt og utdatert og ikke noe som frarådes lengre. Det er bevist at høy puls hos mor ikke øker pulse hos foster slik man trodde før. Det viktigeste er å kjenne på sin egen form og ikke presse seg for hardt slik at man blir svimmel og kan falle for eksempel.
Høy temperatur kan være farlig for foster, men det er snakk om høy feber og ikke ved at man blir litt varm pga trening. Ikke noe å være redd for ved trening annet enn å passe på sin egen rygg og bekken ;)

Har du noe sted den oppdaterte infoen er fra? :)

Det finnes mange andre artikler som bekrefter dette ved et raskt Google søk, men personlig mener jeg at man ikke bør bruke annen informasjon enn det som ligger på fhi, nih eller helsenett.
Ingen av disse fraråder trening med makspuls, og det eneste som frarådet er hard trening som kan resultere i fall

Hvordan går det med dere jenter, får dere trent litt?

Blitt ei gang denne uka... kjenner det er øvelser på sirkeltreninga som ikke er så gode å gjøre så da gjør jeg heller noe annet ☺️

Hvordan går det med dere jenter, får dere trent litt?

Blitt ei gang denne uka... kjenner det er øvelser på sirkeltreninga som ikke er så gode å gjøre så da gjør jeg heller noe annet ☺️
Lite, fordi jeg er sliiten, og da tenker jeg det er viktig å lytte til kroppen :)
Har hatt en 90 min vinyasatime denne uken, og det var tungt :smiley-ashamed004

Lite, fordi jeg er sliiten, og da tenker jeg det er viktig å lytte til kroppen :)
Har hatt en 90 min vinyasatime denne uken, og det var tungt :smiley-ashamed004
Vet ikke hva slags time det er men 90 minutter var lenge da!!

Trent ei gang hver av de to siste ukene... før det var det ett langt opphold... pleier prøve trene to ganger i uka... men har bare kunne den ene av dagene siste ukene og sånn blir det neste uke også ☺️

Trent ei overkroppsøkt og gått to gode kveldsturer. I dag har det vært langrenn og skal trene styrke nå :) Så blir det nok en skitur i morgen også.

Trener som før, regner med bekkenløsningen kommer snart, så nyter det så lenge det går.

Sparker meg avgårde på en økt nå, litt spa når jeg kommer hjem i belønning :)

Back
Topp