Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, man må bare være fleksibel og tenke at litt er bedre enn ingentingSupert med en sånn tråd! Jeg jogget regelmessig før jeg ble gravid. Dessverre har formen vært så elendig at jeg ikke har klart å trene i det hele tatt siden uke 3, bortsett fra gode gåturer innimellom. Håper jeg kan begynne så smått igjen snart, føler meg litt bedre allerede. Veldig lange, travle dager på jobb så vi får se om jeg klarer å få dette til. Ser hver anledning til å bevege på meg som en seier!
Jeg kan jo starte litt siden jeg opprettet tråden!
Har kjørt litt bakkeintervaller hvor jeg går når pulsen blir for høy. Prøver å holde meg under 80% og på et lett anstrengende nivå, siden det er det som anbefales. Jogger også rolige turer, men ikke like langt som før.
Trener ellers styrke, og kjører pullups, knebøy og markløft. Har gått opp til flere reps og lettere vekter Har kun et mål om å vedlikeholde.
Trente sirkeltrening to ganger i uka før. Ikke trent på leeenge nå.... både fordi jeg har vært veldig trøtt og fordi det har vært andre ting som må prioriteres på de tidspunktene treningen er..
Kanskje jeg kommer i gang igjen til uka... men er nok noen øvelser som ikke er så lette å gjøre; feks burpees...
Jeg kan ikke trene regelmessig, så ingen vits i å ha medlemsskap. Jeg kan ikke anstrenge meg ute når det er kaldt, så får heller ikke jogget. Prøver å gå turer da.
Jeg begynte og jogge før jeg ble gravid, men så etter det var energien helt på bunn.. pleide og gå 1 time tur med hundene vær dag, pluss noen små turer.
Men den timen har gått ned til 10 min
Vært litt opp og ned fra uke 10 ca, så noen gode turer innimellom.
Men savner og holde meg i mer form enn jeg gjør no
Astma, kroniske smerter i nakke og skulder. Prøvde meg på treningssenter for noen år siden, endte opp med å måtte ha pause og så slutte fordi kroppen ikke taklet det. Så holder meg til å gå turer for nå, og håper jeg etterhvert blir bedre.Så bra du får gått tur, er deilig det også Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan trene?
Du kan jo prøve deg på litt øvelser hjemme, litt er jo absolutt bedre enn ingenting Litt styrke eller yoga etter gåturene?
Er det astma eller andre grunner til det med utetrening? Jeg har selv astma, og kombinerer to medisiner ved løping/langrenn ute. Merker det litt likevel, men så lenge det ikke er under -10° og jeg anstrenger meg veldig så går det greit
Ja har liksom ikke vært noe som har hjulpet, spiser helt vandlig mat, ehh ja utenom når jeg hadde skikkleig dilla på pastamat og pizzaEr du flink til å spise? Formen min er bra. Jeg spiser frokost, 2x lunsj, middag og kvelds Drikker masse vann og spiser sunt og variert. Man blir som regel mindre slapp og trøtt av å komme seg ut, jeg ble kvitt både hodepine og kvalme av en liten joggetur her om dagen, så det er håp <3
Håper formen din blir bedre, prøv å finn noe så du får energi til å nyte turene dine igjen
Men jeg lurer på en ting. Hvorfor ikke høy puls?
Pulsen min stiger raskere nå enn til vanlig, så om man skal unngå gøy puls, så kan jeg nesten ikke gå med rask gange..? Takk for svar.
Er ikke helt sikker på grunnen, men hvis du tar et kjapt søk på Google så anbefales det å unngå de hardeste øktene
Står litt forskjellig over alt, noen sier ikke over 70% av makspuls, andre mener det skal være "lett anstrengende" på borg skalaen.
På en lett joggetur i går hvor jeg ble litt andpusten lå jeg på rundt 80% og sone4 uten å prøve en gang, så skjønner hva du mener
Jeg prøver å legge meg på roligere trening enn jeg er vant til, og unngår trappeløp, spurtintervaller og tempoturer med høyere puls.
Ja, men man kjenner vel på formen om det blir for ille. Jeg har ganske dårlig kondis, så får høy puls av lite. Men den blir jo bedre over tid når jeg går i motbakker. Regner med slik som du som trener så jevnt kan ha høyere puls uten ubehag en meg. Skal teste imorgen.