Treningstråd

MariMamma

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Er det flere enn jeg som håper å få trenet godt i svangerskapet? Jeg har kjøpt boka «Frisk graviditet» som jeg tenkte å prøve å følge.
Jeg har litt for mange kilo nå i starten, da jeg gikk opp 30 kg i forrige svangerskap og bare har gått ned 10 av dem...
Er derfor egentlig veldig redd for hvordan d kan gå dersom jeg ikke holder bedre kontroll på aktivitet og kosthold denne gangen.
Kanskje vi kan ha en tråd her hvor vi kan skrive om økter vi har hatt og hvordan det går?

I dag har jeg hatt første økten fra boka, en god tøye og styrketreningsøkt.
Gikk overraskende bra, klarer ikke 3 sett som d står, men holder meg til to sett av hver øvelse

Er det flere enn jeg som håper å få trenet godt i svangerskapet? Jeg har kjøpt boka «Frisk graviditet» som jeg tenkte å prøve å følge.
Jeg har litt for mange kilo nå i starten, da jeg gikk opp 30 kg i forrige svangerskap og bare har gått ned 10 av dem...
Er derfor egentlig veldig redd for hvordan d kan gå dersom jeg ikke holder bedre kontroll på aktivitet og kosthold denne gangen.
Kanskje vi kan ha en tråd her hvor vi kan skrive om økter vi har hatt og hvordan det går?
Jeg har også lyst til å begynne å trene. Det er et halvt år siden jeg trente sist. Mistet helt lysta. Nå skal jeg melde meg inn på treningssenter :) og forhåpentligvis bruke det :)

Trener litt fra før, men ikke på langt nær like mye som før jeg fikk førstemann :P Håper å holde meg aktiv det meste av svangerskapet om alt går bra og at jeg slipper hindringer fra fysiske plager som sist.. Nå i den travle førjulstiden forsøker jeg å syns det er nok med 1 økt i uken, men ellers trener jeg 2 økter i uken normalt :) Liker best å gå på timer på treningssenter, med styrke og gjerne mye kjerne/stabiliseringsmuskulatur.

Jeg meldte meg inn og begynte å trene 14 dager før jeg fant ut at jeg var gravid :D
Men har måtte ta en pause ta jeg fikk smerter i bekkenet.
Men tenkte å prøve igjen til uka. Vanligvis har jeg trent 2x i uka, men kanskje prøve med 1x fremover..

En runde på ellipsemaskin i dag, holdte med 30 min - var tungt nok.
Skal forsøke å få meg en «gåtur» på 30 min enten på ellipsemaskin eller i skiløypa hver dag gjennom vinteren. Med unntak de dagene jeg er på bassengtrening. Er så heldig at revmatikerforeninga har bassengtrening mandager og torsdager som er åpent for alle så tenker å hive meg med der

Back
Topp