Treningstråd[emoji3]

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Veit vi skal ha en treningstråd her men finner den ikke[emoji39] Så jeg lager en ny en jeg[emoji56]
Tenkte dette kan være med på å motivere hverandre fremover til å kanskje trene litt i svangerskapet nå som forhåpentligvis formen (kvalme,trøtthet) letter etterhvert[emoji120]

Så jeg begynner:
Idag har jeg trena 60min styrke og gått i oppoverbakke på mølle i 20min[emoji3]

Åja, er så deilig at formen er bedre[emoji2][emoji2]Jeg går og løper mest, men skal bli litt flinkere på styrke også. Var på en del body pump(styrke) timer før jeg er gravid. Men det deiligste er jo bare å få kommet seg ut i løypa og få gått/løpt litt, hjelper på både humør og fordøyelse [emoji23][emoji106]

Holder på med hest, så her går det rimelig i ett uansett. Men har tillatt meg et par fridager i uken den siste mnd. Er heller ikke hver dag at jeg rir- men heller tar en leietur, eller trener hesten på banen. Håper å holde meg såpass i form at jeg i alle fall kan holde på fra bakken resten av svangerskapet :)

Trening idag: 75min styrke[emoji846] Kjenner det begynner å bli tyngre nå men er godt etterpå da[emoji108]

Idag har jeg stabla ved i 2 timer. Nå klarer jeg ikke mer idag. Men fornøyd med dagens innsats

Det er jo virkelig trening til arma [emoji1319][emoji123] Tipper du kjenner det imorgen[emoji23][emoji85]

Flere som opplever en trykkfølelse i magen når dere løper? Jeg syns det er direkte ubehagelig å løpe, såå kjedelig da jeg egentlig er veldig glad i det :/

Denne tråden motiverer meg veldig kjenner jeg! Skal få fornyet treningskortet mitt og begynne på med trening snart jeg også - lenge siden sist :rolleyes: har trent en del styrke og jogging tidlig i svangerskapet, men nå har det gått noen uker uten, rett og slett pga latskap :D

Denne tråden motiverer meg veldig kjenner jeg! Skal få fornyet treningskortet mitt og begynne på med trening snart jeg også - lenge siden sist :rolleyes: har trent en del styrke og jogging tidlig i svangerskapet, men nå har det gått noen uker uten, rett og slett pga latskap :D

Ja jeg også tenkte dette kan være med på å motivere hverandre litt[emoji3][emoji1319] Selv trener jeg styrke 4dager i uka og en cardiodag (så frem til formen sier det) og synes det er så godt når man har trent litt[emoji3] Selv om aaaaalt er mye tyngre nå selv om magen ikke er svær enda[emoji23] Håper jeg får til å trene så lenge som mulig[emoji3][emoji106]

Ja jeg også tenkte dette kan være med på å motivere hverandre litt[emoji3][emoji1319] Selv trener jeg styrke 4dager i uka og en cardiodag (så frem til formen sier det) og synes det er så godt når man har trent litt[emoji3] Selv om aaaaalt er mye tyngre nå selv om magen ikke er svær enda[emoji23] Håper jeg får til å trene så lenge som mulig[emoji3][emoji106]

Wow så flink du er! Jeg tror jeg vil si meg fornøyd med 2 styrkeøkter og en cardioøkt i uka når jeg kommer meg i gang, i tillegg til gåturer :) får bare ikke tilgang på treningssenteret mitt før på mandag, men i helgen skal vi bære og klyve ved, tenker det blir en grei styrkeøkt for både armer og bein! ;)

Wow så flink du er! Jeg tror jeg vil si meg fornøyd med 2 styrkeøkter og en cardioøkt i uka når jeg kommer meg i gang, i tillegg til gåturer :) får bare ikke tilgang på treningssenteret mitt før på mandag, men i helgen skal vi bære og klyve ved, tenker det blir en grei styrkeøkt for både armer og bein! ;)

Tusen takk[emoji3] Jeg prøver å fortsette som før så frem til formen er nogenlunde bra men kjenner jo jeg er mer sliten og løfter ikke like mye som før. Men gjør godt til kroppen å røre seg litt[emoji3] men blir nok å trappe ned etterhvert som magen blir større og alt blir tyngre og heller prøve meg på gåturer o.l [emoji2]

Klyving av ved er jo ei treningsøkt i seg selv så det kjenner i armer og bein ja[emoji13]

De siste dagene har jeg gått 20 000+ skritt hver dag....så i dag er planen å slappe av litt ... :P

Jeg satser på å løpe litt igjen nå som kvalmen er på vei bort... men det får bli til uken.... :)

Flere som opplever en trykkfølelse i magen når dere løper? Jeg syns det er direkte ubehagelig å løpe, såå kjedelig da jeg egentlig er veldig glad i det :/
Har du løpt mye/ hver uke nå tidligere før du ble gravid?
Jeg har løpt rundt 30 km i uken etter jeg ble gravid og litt mer før.
Jeg har ikke trykk eller ubehag nå men jeg hadde det for noen år siden når jeg først startet å løpe.
Om det er ubehagelig ville jeg satset på noe annet. Romaskin eller gå i bratte bakker med god fart?

Har du løpt mye/ hver uke nå tidligere før du ble gravid?
Jeg har løpt rundt 30 km i uken etter jeg ble gravid og litt mer før.
Jeg har ikke trykk eller ubehag nå men jeg hadde det for noen år siden når jeg først startet å løpe.
Om det er ubehagelig ville jeg satset på noe annet. Romaskin eller gå i bratte bakker med god fart?

Jeg løp en del før jeg ble gravid, men ikke på noen uker nå pga formen. Men det er litt samme følelse som når man hoster, hvis du skjønner hva jeg mener. Får satse mer på sykling eller romaskin ja :)

Jeg løp en del før jeg ble gravid, men ikke på noen uker nå pga formen. Men det er litt samme følelse som når man hoster, hvis du skjønner hva jeg mener. Får satse mer på sykling eller romaskin ja :)
Å lytte til kroppen er alltid det beste, ubehag skal man jo ikke ha:) veldig god trening med romaskin og sykkel.

Etter en 40 minutters joggetur i går + litt vilter lek med barna så kjente jeg bekkenet godt for å si det sånn. Så nå blir det ikke flere lange joggeturer, blir heller å fortsette med intervaller, gåturer i motbakke og sykling flatt og i motbakker. Alt fungerer bedre med kropp og sinn med riktig og jevnlig trening :)

Gått tur i regnet idag. Ikke så langt, men kom oss hvertfall ut [emoji846]

Back
Topp