Treningsprogram for gravide

tingeling1990

Glad i forumet
Hei!
Er det noen som har et treningsprogram eller en bra link til et som passer til trening under graviditeten? :) Har trent en del styrke og løping før gravidteten men har de siste 12 ukene vært nesten helt inaktiv.. nå kommer energien tilbake og jeg vil gjerne starte forsiktig på igjen :)

Er også interessert. Ligger massevis av filmer på youtube, og til å begynne med er de kanskje fine, men jeg syns mange av dem er alt for rolige, så kommer nok i stor grad til å bare gjøre øvelser og rutiner til sanger som jeg allerede kan.

Er også interessert. Ligger massevis av filmer på youtube, og til å begynne med er de kanskje fine, men jeg syns mange av dem er alt for rolige, så kommer nok i stor grad til å bare gjøre øvelser og rutiner til sanger som jeg allerede kan.

Ja, har også sett litt forskjellig ligge ute.. men er ikke så flink til å sette sammen et godt program selv som kanskje varer 1 time eller noe.. blir liksom så oppstykket og feil sammensetting viss jeg plukker øvelseser her og der.. håpte derfor noen kanskje hadde et ferdig program:)

Her er et som er ganske ok :) Viktig å ha fokus på holdning, derfor viktig med kjernemuskulatur gjennom hele graviditeten. http://ultraportalen.no/2014/07/styrketrening-gravide-10-enkle-ovelser/
Om man varmer godt opp på f.eks ellipsemaskina også( det er litt mer skånsomt mot leddene enn mølla), så har man også fått inn litt utholdenhetstrening :)

Tusen takk for tips! Virker som mange øvelser går igjen på de sidene jeg har lest.. ser også at det er mange av de samme som jeg har brukt å gjøre før gravidteten :) kanskje jeg klarer å sette meg ned å planlegge noen økter :)

Hvis du har trent en del styrke og løping før graviditeten, er det ingenting i veien for å fortsette med det. Jeg trener omtrent på samme måte som før jeg ble gravid, men har gått litt ned på tyngde på vekter samt er forsiktig med øvelser som krever buktrykk (knebøy, markløft osv.). Pass på at du klarer å puste gjennom repetisjonene - hvis du må holde pusten/bruke buktrykk, løfter du for tungt. Rent bortsett fra dette kan du egentlig trene som du har gjort tidligere :) Og så kan det lønne seg å fokusere litt ekstra på rygg og skuldre + trene bekkenbunnen.

Fikk visst en tommel ned på dette innlegget over... :( Er du uenig i det jeg skriver, LykkeligGift? :)

Fikk visst en tommel ned på dette innlegget over... :( Er du uenig i det jeg skriver, LykkeligGift? :)

Skjer nok at folk bommer eller rater uten å vite det, har opplevd noen ganger å få negative rates som "liker ikke" og "uenig" uten at det egentlig passet med det jeg skrev.

Unnskyld! Det skulle selvfølgelig vært en tommel opp for det var veldig gode råd :) Hender jeg bommer når jeg trykker litt fort :smiley-ashamed005

Unnskyld! Det skulle selvfølgelig vært en tommel opp for det var veldig gode råd :) Hender jeg bommer når jeg trykker litt fort :smiley-ashamed005

Åja! Ble litt usikker på om jeg hadde skrevet noe som var helt på jordet skjønner du..! :shy: Alt i orden da ;)

Back
Topp