Treningsnedtur

isfrid

Glad i forumet
Nå har jeg nettopp vært ute på det som skulle være en liten joggetur. Har jogget jevnt og trutt gjennom svangerskapet (og før også naturligvis) og innimellom trent litt styrke i tillegg. Har typ ikke hatt vondt noe sted og vært sååå fornøyd. Så, i dag, etter typ FEMTI meter jogging gjør det dritvondt midt mellom beina og litt i setet. Det virker jo veldig som bekkenet.

Har vært litt støl på de samme stedene etter trening før, men stølhet er jo normalt. Men så BÆM plutselig vondt. For noe dritt! Kjenner at jeg ble litt muggen av det der...

Flere som opplever at kroppen har begynt å protestere på trening som før gikk fint?

Jeg har planer om å gjøre et nytt forsøk om et par dager, og fredag skal jeg på kontroll så skal høre hva jordmor tror det er. Men i dag ble det ufrivillig sofahvile... :-(

Hurra, flere preggisjoggere! :smiley-bounce016

Høres litt ut som at bekkenet ditt protesterer litt.. Jeg har ikke fått sånne vondter du beskriver, men har opplevd å måtte gi meg etter kort tid pga kynnere eller annet ubehag..
..Og når jeg har prøvd meg igjen et par dager senere har det gått helt fint igjen :)

Jeg er 32+3, og for meg funker det best å jogge på morgenen, før frokost og allting. Rolig bakkeløp er det som funker aller best, for pga at overkroppen blir litt mer fremoverlent presser det ikke så mye på blæra heller ;)

Jeg nyter hver joggetur, i full visshet om at det kan være den siste på en stund.

Prøv igjen om et par dager du, krysser fingrene for at det går fint da :)

Jeg var faktisk ute på joggetur idag, ca 5,5km. Blir litt rask gange innimellom, mest pga kynnere som kommer når det blir for tungt... Men jeg jubler for hver meter jeg klarer å jogge! (Bare å få på seg treningstøy og komme seg ut er herlig!)

For en måned siden fikk jeg en smell i bekkenet! Trodde det var ødelagt for evig og alltid!! Men tok det med ro en ukes tid, så gikk det over. Snakk med jm evt om du er bekymret!

Flinke dere er :) #skulleønskedetvarmeg

Hurra, flere preggisjoggere! :smiley-bounce016

Høres litt ut som at bekkenet ditt protesterer litt.. Jeg har ikke fått sånne vondter du beskriver, men har opplevd å måtte gi meg etter kort tid pga kynnere eller annet ubehag..
..Og når jeg har prøvd meg igjen et par dager senere har det gått helt fint igjen :)

Jeg er 32+3, og for meg funker det best å jogge på morgenen, før frokost og allting. Rolig bakkeløp er det som funker aller best, for pga at overkroppen blir litt mer fremoverlent presser det ikke så mye på blæra heller ;)

Jeg nyter hver joggetur, i full visshet om at det kan være den siste på en stund.

Prøv igjen om et par dager du, krysser fingrene for at det går fint da :)

Preggisjogg er topp ja - har vært sååå glad for at det har funka!! Neste gang blir det på morgenen, mistenker at det kan funke bedre da. Kynnere og mensenmurringer har jeg også fått innimellom, men hvis jeg går rolig en stund eller setter meg ned et minutt eller to kan jeg jogge videre uten at det kommer tilbake.

Må prøve igjen onsdag eller torsdag, har såå ikke lyst til å gi meg helt enda :-)

Jeg var faktisk ute på joggetur idag, ca 5,5km. Blir litt rask gange innimellom, mest pga kynnere som kommer når det blir for tungt... Men jeg jubler for hver meter jeg klarer å jogge! (Bare å få på seg treningstøy og komme seg ut er herlig!)

For en måned siden fikk jeg en smell i bekkenet! Trodde det var ødelagt for evig og alltid!! Men tok det med ro en ukes tid, så gikk det over. Snakk med jm evt om du er bekymret!

Ja ikke sant - bare det å komme seg ut er såå digg! Bor 40 meter fra skogen, og ingenting er bedre enn litt kvalitetsalenejoggetid i digg skogluft!

Venter noen dager og prøver igjen - kan ikke gi meg sååå lett :-)

Preggisjogg er topp ja - har vært sååå glad for at det har funka!! Neste gang blir det på morgenen, mistenker at det kan funke bedre da. Kynnere og mensenmurringer har jeg også fått innimellom, men hvis jeg går rolig en stund eller setter meg ned et minutt eller to kan jeg jogge videre uten at det kommer tilbake.

Må prøve igjen onsdag eller torsdag, har såå ikke lyst til å gi meg helt enda :)

Ja, prøv igjen! :) Veldig bra at du lytter til kroppen da, og gir deg selv om det både er surt og bittert når man har gledet seg til joggetur.

Hvor mange uker er du?

Ja, prøv igjen! :) Veldig bra at du lytter til kroppen da, og gir deg selv om det både er surt og bittert når man har gledet seg til joggetur.

Hvor mange uker er du?

Haha måtte inn på BV-appen og sjekke ukenummer - jeg går fullstendig i surr... Er 31+4 i dag.

Hvis jeg hadde visst at det "bare" var litt vondt under trening og litt etterpå hadde jeg nok pusha det mer - men bekken og fødsel er liksom ikke noe å slurve med. Føding er vondt nok som det er, trenger ikke fylle på med mer bekkenvondt enn nødvendig heller. Og barseltiden kan også være utfordrende nok som den er hehe :)

Ja ikke sant - bare det å komme seg ut er såå digg! Bor 40 meter fra skogen, og ingenting er bedre enn litt kvalitetsalenejoggetid i digg skogluft!

Venter noen dager og prøver igjen - kan ikke gi meg sååå lett :-)
Så lenge du tar det i det tempoet du klarer uten å få smerter, er det bare fint å være i bevegelse! :)
Jeg bor også rett ved skogen! Tar på meg joggisene, og så løper jeg rett fra trappa nærmest!

Perfekt vær for en joggetur i dag (kjølig og lett duskregn), men i dag byr kroppen på migrene. Så det var visst meningen jeg skulle vente enda noen dager før jeg prøver igjen :-)

Perfekt vær for en joggetur i dag (kjølig og lett duskregn), men i dag byr kroppen på migrene. Så det var visst meningen jeg skulle vente enda noen dager før jeg prøver igjen :-)
Tror det kanskje er greit å ta det rolig noen dager ekstra!!!
Er du mye plaget med migrene? Jeg hadde 2-3 anfall i mnd! Nå iløpet av graviditeten har jeg hatt ETT eneste anfall!!! Håper dette varer til etterpå!

Er du mye plaget med migrene? Jeg hadde 2-3 anfall i mnd! Nå iløpet av graviditeten har jeg hatt ETT eneste anfall!!! Håper dette varer til etterpå!

Jeg er helt omvendt ; vanligvis har jeg det typ en gang eller to i året, men nå i svangerskapet får jeg MYE oftere :-(

Må nok ta det rolig noen dager ja, løping med migrene funker særs dårlig..

Jeg er helt omvendt ; vanligvis har jeg det typ en gang eller to i året, men nå i svangerskapet får jeg MYE oftere :-(

Må nok ta det rolig noen dager ja, løping med migrene funker særs dårlig..
Det funker nok ikke i det hele tatt!! God bedring!! ❤️

Samme her! Har vært sykt deilig å være gravid når det kommer til migrene:p

Perfekt vær for en joggetur i dag (kjølig og lett duskregn), men i dag byr kroppen på migrene. Så det var visst meningen jeg skulle vente enda noen dager før jeg prøver igjen :)

Hvordan er formen? Har du kjent noe mer til bekkenet?

Jeg løp meg en tur midt på dagen i dag. Litt varmt og tungt å komme i gang, men resten av joggeturen gikk som en drøm :)

Håper virkelig du slapp unna med skrekken og kan jogge en liten stund til :)

Hvordan er formen? Har du kjent noe mer til bekkenet?

Jeg løp meg en tur midt på dagen i dag. Litt varmt og tungt å komme i gang, men resten av joggeturen gikk som en drøm :)

Håper virkelig du slapp unna med skrekken og kan jogge en liten stund til :)

Jeg har ikke testet det enda, hadde tenkt meg ut i går med så fikk jeg en fæl migrene. Lurer på å prøve en liten tur i kveld, men mulig det er lurt å vente et par dager til. Men det kommer til å rable for meg hvis jeg ikke får jogga mer før langt utpå høsten haha :-)

Jeg har ikke testet det enda, hadde tenkt meg ut i går med så fikk jeg en fæl migrene. Lurer på å prøve en liten tur i kveld, men mulig det er lurt å vente et par dager til. Men det kommer til å rable for meg hvis jeg ikke får jogga mer før langt utpå høsten haha :)

Huff, ja!
De gangene jeg ikke har kunnet/orket joggetur de siste par mnd har jeg tatt meg en times skikkelig powerwalk med ankelvekter i stedet, funker det og ;)
Men vi må være flinke og lytte til kroppen først og fremst :)
Fortsatt lykke til!

Treningsopptur! Etter en liten periode med kun styrketrening på stuegulvet, snørte jeg på meg joggeskoa igjen i dag for å teste bekkenet. Og jammen meg gikk det ikke strålende, uten noe klaging fra bekkenet!! Hurra! Senket tempoet enda noen hakk fra tidligere, pluss at jeg gikk i de bratteste nedoverbakkene (mistenker at det gir mest belastning på bekken og alt mulig annet).

Så da gjenstår det bare å se at jeg ikke får veldig vondt utover kvelden eller i morgen, men foreløpig føler jeg meg bare muskelsliten i beina :-) :-)

Back
Topp