Babylykke1
Forelsket i forumet
Har noen forslag til hvordan trening jeg kan gjøre som sliter med bekkenet? Skulle gjerne likt og trent mer, men føler det er lite muligheter for det akkurat nå! Alle forslag mottas med takk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er varierende anbefalinger i forhold til bruk av bekkenbelta 'der ute'. Noen grupper terapauter anbefaler det, mens andre grupper overhodet ikke ser dette som et 'gangbart' alternativ siden beltet fungerer som en 'kunstig støtte', og dermed, ved bruk, medfører at bekkenets stabilitetsmekanismer bare blir enda mer 'slørkete' og ustabilt. Jeg vurderte bekkenbelte en stund (er fysioterapeut selv), men slo det fra meg etter lengre diskusjon med fysio/osteopat- og jobber heller iherdig med styrke og stabilitetsøvelser og holder meg unna slikt som trigger og gjør vondt. Men tenker at ingen bekkenplager er like, og at belte nok sikkert fungerer for noen -så lenge man kombinerer støttebeltebruk og det å la bekkenet jobbe 'på egenhånd' og uten belte innimellom.
Uansett no skjit å plages med.. Kjenner antydninger nå allerede i uke 20 (babyrunde 2), men satser på at trening og tilrettelegging gjør susen her
Jeg har låsning m/ tidvis gangsperre i en siden og bekkenløsning i andre. Smertene sitter i ryggen og stråler ut i bena. Hadde det også sist jeg var gravid. Gjør øvelser med fysioterapeut (slynger blant annet) 2g per uke, og litt hjemme. Annenhverdag gjør jeg øvelser i basseng, og svømmer de gangene jeg klarer. Går to korte turer per dag, med bekkenbelte. God effekt. Målet er å kanskje kunne gå litt på ski senere i vinter. For meg er øvelsene i vann alfa omega for å fungere. Ellers sitter jeg minst mulig, har ammepute mellom bena når jeg sover og har kuttet ut støvsuging g tunge løft. Lykke til! Håper du finner noe som fungerer for deg. Jeg gikk på krykker frem til jeg kom i vann annenhver dag.