Treningsmotivasjon

Lavendella

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Jeg trener ikke til vanlig (utenom en og annen spasertur), og det har ikke akkurat økt på etter jeg ble gravid.. Leser jo overalt at det er så gunstig å være fysisk aktiv som gravid, og etter å ligget på sofaen de siste 10 ukene tenkte jeg å prøve å komme litt i gang. Men selv om energinivået begynner å øke igjen, er ikke motivasjonen på plass.. :meh:
Noen som har tips til hvordan smått komme litt i aktivitet?
 
Jeg trener til vanlig, men synes dørstokkmila er enorm nå med litt kvalme og ekstra sliten og trøtt. Min metode for å faktisk komme meg på trening var å kjøpe en pakke PT-timer. Når jeg tross alt har betalt for det, så stiller jeg.... Tvang:shy:
 
Ofte hjelper det å bare gå en liten tur?
Å gå er veldig undervurdert, og er veldig bra trening og veldig bra for kroppen.

Begynne med å gå en liten tur på 10-15 minutter?
Ofte får man lyst å gå lenger når man først er ute. Ikke ha for høyt mål :)
 
Skriver under på det med å gå tur :)
De siste dagene har jeg vært veldig sliten, men har tvunget meg ut på en liten kveldstur med hunden, og det føles så mye greiere etterpå, og det blir lettere å gjøre det samme (og kanskje lenger) dagen etterpå ;)
 
Skriver under på det med å gå tur :)
De siste dagene har jeg vært veldig sliten, men har tvunget meg ut på en liten kveldstur med hunden, og det føles så mye greiere etterpå, og det blir lettere å gjøre det samme (og kanskje lenger) dagen etterpå ;)
Å gå tur synes jeg det går veldig lang tid mellom hver gang jeg har mulighet til. Jeg er som regel den som er hjemme på ettermiddagene, mens mannen min følger de eldste rundt på sine fritidsaktiviteter. Minstemann kan verken være hjemme alene eller bli med på tur på kvelden, og når eldste er lagt, så legger jeg meg. Tur blir sånn ca annenhver helg:)
 
Jeg har bevegd meg litt mer og mer hver dag i det siste, etter å ha slitt med svimmelhet i noen uker. Man trenger jo ikke helomvending med en gang, bare litt hjelper en god del. Jeg begynte med at jeg gikk til den andre matbutikken som ligger litt lenger borti gata og så videre. Jeg går vanligvis en god del og prøver trene to ganger i uken på SATS mens samboer har time med personlig trener. Har også sett at det er noen yoga-videoer for gravide på SATS sine medlemssider, så har funnet frem yogamatten min for å gjøre litt øvelser hjemme :)
 
Bor langt utpå landet, så både treningssenter og å gå til butikken utgår for min del :hilarious:
Men tenker jeg prøver å ta meg en daglig spasertur på ca 10-15 min i første omgang, og så ta det derfra.
Tenker liksom ikke på tur som noe trening, men alt er jo bedre enn ingenting!
Kanskje prøve å søke opp noen gravidyoga-timer på youtube etterhvert:happy:
Takk for svar alle sammen, setter stor pris på alle innspill! :joyful:
 
Jeg sliter med dørstokkmila... blir fort andpusten og får vondt i halebeinet ( bekkenplagene er i gang) og dette skal fortsette 6 mnd til... føler meg 5-6 mnd på vei allerede jo:wtf:
 
Jeg har alltid vært glad i trening, men dørstokkmila har også vært lang for meg nå i svangerskapet. Har vært så kvalm og trøtt.
I denne uka har jeg følt meg bedre, og det som gjør aktivitet til en livsstil for meg er å gjøre noe jeg liker ☺️ All aktivitet er god aktivitet. Gjør noe du liker. Jeg er egentlig glad i intervaller og styrke, men har gått en del turer i skog og mark med podcast på øret ☺️
 
Bor langt utpå landet, så både treningssenter og å gå til butikken utgår for min del :hilarious:
Men tenker jeg prøver å ta meg en daglig spasertur på ca 10-15 min i første omgang, og så ta det derfra.
Tenker liksom ikke på tur som noe trening, men alt er jo bedre enn ingenting!
Kanskje prøve å søke opp noen gravidyoga-timer på youtube etterhvert:happy:
Takk for svar alle sammen, setter stor pris på alle innspill! :joyful:

Å gå er ikke trening, men å gå er aktivitet.
Og all aktivitet er bedre enn inaktivitet.
Og all aktivitet er bedre enn å ikke trene.
Og det er det totale av all aktivitet som teller. Tre ing eller ei. Aktivitet er det aller viktigste.
Så en tur på 10 min er MYE bedre enn 10 min i sofaen! :D
 
Jeg er litt glad for at jeg har 1,5km til jobb. Det er jo veldig kort, så teller ikke som trening, og er ikke mange minuttene å skryte av som hverdagsaktivitet heller, men det er alt for kort til å kjøre bil, så da får jeg i det minste bevegd meg 3km hver dag:)
 
Jeg er litt glad for at jeg har 1,5km til jobb. Det er jo veldig kort, så teller ikke som trening, og er ikke mange minuttene å skryte av som hverdagsaktivitet heller, men det er alt for kort til å kjøre bil, så da får jeg i det minste bevegd meg 3km hver dag:)
Det er veldig bra!
Jeg har 4 km, så går 8 km hver dag. Sykler noen ganger, men går nå som vi har snø.

Du bruker sikkert 10-15 min hver veg?
Da er får du jo det anbefalte minimumskravet om 30 min aktvitet om dagen :)
 
Det er veldig bra!
Jeg har 4 km, så går 8 km hver dag. Sykler noen ganger, men går nå som vi har snø.

Du bruker sikkert 10-15 min hver veg?
Da er får du jo det anbefalte minimumskravet om 30 min aktvitet om dagen :)
Bruker 5 minutter hver vei. Sykler. Så neida, er ikke i nærheten av 30 minutter av det:) Men med 3 unger er det ikke tid til å sitte stille annet enn ved måltider hjemme på ettermiddagen, så noen minutter bevegelse blir det hver dag selv om det blir 2 minutter her og der ganger mange.
 
Det er den totale summen av all aktivitet som teller :)
Så det er bra!
 
Jeg fikk dratt på trening i dagfor første gang på tre måneder! Har ikke vært kvalm på to dager så tenkte å hive meg uti det før jeg blir for tung:) Må ta det litt rolig med hopp da, men ellers gikk det kjempebra! Håper jeg kan fortsette en god stund...;)
 
Jeg trives best med å trene litt hjemme. Har ikke blitt mye av det de siste månedene, men føler at jeg begynner å få mer energi igjen nå.
Kan anbefale youtube. Der er det jo en haug av inspirerende økter som diverse folk legger ut. Jeg er spesielt glad i Yoga with Adrienne og Blogilates. Begge har korte og lette økter som passer for alle :)
 
Jeg trives best med å trene litt hjemme. Har ikke blitt mye av det de siste månedene, men føler at jeg begynner å få mer energi igjen nå.
Kan anbefale youtube. Der er det jo en haug av inspirerende økter som diverse folk legger ut. Jeg er spesielt glad i Yoga with Adrienne og Blogilates. Begge har korte og lette økter som passer for alle :)
Yoga with adrienne liker jeg og! Genialt med hjemmetrening da:happy:
 
Back
Topp