Trening

jente21

Flørter med forumet
Hei alle smmen!! Jeg lurer på hvor aktiv man kan være? Har hele livet vært vant med å trene mye, bortsett fra i fjor da hadde jeg en pause og jeg begynte på igjen å trene bare et par uker før jeg fant ut at jeg var gravid så da sluttet jeg igjen (fordi idretten var hådball). I de kommende måndene etter d var jeg så kvalm at jeg igrunn var sengeliggende! Nå er jeg over 4mnd gravid og i ganske god form. Så d jeg lurer på er hvor mye jeg kan trene da? Kan jeg begynne å sykle og gjøre forskjellige styrkeøvelser, danse osv??

Noen som ha peiling??
Noen som trener mye under svangerskapet??

Leste forresten noe om at det kan bli storm på det lille verdenshavet også når man danser og slikt! Betyr det at bebisen ligger og skvulper inni der da og ikke har det bra??... uff.. så vanskelig å vite hvordan alt fungerer!

Jeg har lest at dans er kjempefin trening under svangerskapet.
Man kan trene det meste så lenge man unngår å overdrive og ikke trener med noe som gir fysiske slag mot magen.

Det er som Aftenstjerne sier. Dans er kjempefin trening i svangerskapet. Sykle kan du gjøre til du føder så lenge du orker det. Styrketrening skal du være litt forsiktig med, men du kan nok drive med lett styrketrening. Husk at vi ikke skal løfte tungt.

jeg går mye tur i skog og mark + sykler den del.jeg trener også styrke på vanlig måte for armer skuldrer osv. har lagt vekk situpsene da[:D].trener også bekken og korsryggen med tanke på å tåle bedre den økende vekta.viktig med en sterk rygg og go holdning!!! dansing er jo en kjempefin måte å holde seg i form!!!!.Ingen grunn til å holde seg iro spør du meg!![:D]

Så flinke dere er til å trene alle sammen. Jeg var veldig aktiv før jeg ble gravid, men sluttet da med håndball. Går mest turer nå, for jeg blir så sliten av den styrketreningen. Bør vel etterhvert begynne å trene litt bekkenmuskulatur....

Heisann. Jeg har hørt at dans og sykling er fine aktiviteter i svangerskapet. Jeg stepper (enda så lenge), og går turer. Eller synes jeg at svømming er deilig. Da kjenner jeg ikke at magen "blir sliten" i det hele tatt. Snakket med ei venninne av meg som har idrettsutdannelse, og hun sa at man kan gjøre det meste som vi fra før er vant til å gjøre, men vi må passe på pulsen. Vi bør ikke ha høyere puls enn 140, for babyen sin puls ligger jo ganske mye høyere enn vår... Uansett viktig åholde seg i form fremover [:)]

Back
Topp