trening...

ma81

Flørter med forumet
Noen som har meninger/tanker om hvor mye/hardt man kan trene? Hvor hardt kan jeg "ta i", lissom [:@] Er på INGEN måte treningsnarkoman fra før av, men kjenner jeg bør begynne litt. Føler meg litt "dvask"... (er snart 22 uker...)

Hadde en lang prat med fysioterapauten om det og hun sa jeg helt fint kunne trene vanlig så lenge jeg ikke hadde noen problemer i svangerskapet. Det er selvfølgelig noen ting man ikke kan gjøre som før blant annet når man trener magen osv.
Har nå for sikkerhet skyld lagt opp et treningprogram sammen med henne for å jobbe forebyggende fremover så jeg slipper bekkenløsning[:D][:D]

Håper du finner trening som passer for deg og den lille:) Masse lykke til[:)]

Har du ikke trent mye tidligere anbefales det å ta det litt rolig og lytte til kroppen. Trening er kjempe bra og skal hjelpe mot en lettere fødsel og ikke minst komme raskere tilbake til "normalen" etter fødselen. Magen og ryggen er viktig å trene tidlig etterhvert blir dette vanskeligere[:)]
Tren rolig, drikk mye vann og stopp om noe er ubehagelig[:D]
Lykke til[;)]

jeg gikk på trim for to i forige svangerskap. det var kjempefint, men jeg har desverre ikke tid nå pga jeg studere i tilegg til jobb og familie.
men på den trimmen så fikk vi mye info om hvordan man skulle trene osv. man skal for eksempel ikke ta situps ol etter 4 mnd da magemusklene har splittet seg.
ellers skal man ikke ha en puls på over..... hmmm.... husker desverre ikke tallet. men det går nok ann å finne ut en plass.
det var de to tingene jeg tenkte på som viktigst.
ellers tror jeg du kan trene ettersom kroppen lar deg trene. jeg går for det meste bare turer nå, da det er lettes for meg og minst tidkrevende (slipper kjøring osv). ellers kunne jeg veldi gjerne ha tenkte meg å gå på svømming.

gjør den treningen som du føler deg vell med [:)] 

Til nå har jeg løpt litt, trent rygg/mage og kamsportøvelser (altså, ikke dyrket kampsport, men gjort øvelser med spark, slag og blokker).

Jeg kommer til å gå i gang med å trene hos min massør en gang i uka, hun har en totimersøkt hvor man trener hele kroppen, med fokus på å skape sirkulasjon i kroppen. Hun har sagt at jeg skal ha med meg badering, så kan jeg ligge på magen og gjøre de øvelsene og[:D] Og har sagt at hun vil si fra hvilke øvelser jeg skal stå over.

Trening??[8D]
Hva er det??[8D]

Jeg trente fast 3-5 ganger i uka før, men klarte ikke å trene så veldig de 10 første ukene. Så var jeg endel på trening, men så er jeg litt redd nå for den svineinfluensaen, og at treningsstudio kan være store smittekilder, så jeg har ikke turt å dra på trening de siste ukene...

Vi har hund, så jeg går 1 - 1 1/2 time med han hver dag, går såpass fort at jeg blir svett! Det har vørt treninga mi de siste ukene, ellers så begynner jeg på svangerskapskurs 14. september, og der er det trening hver mandag inkludert, 12 mandager (så lenge kurset varer)

Får se om jeg tør å dra på trening etterhvert, må snakke med legen først tenker jeg [:)]

ORIGINAL: ma81

Noen som har meninger/tanker om hvor mye/hardt man kan trene? Hvor hardt kan jeg "ta i", lissom [:@] Er på INGEN måte treningsnarkoman fra før av, men kjenner jeg bør begynne litt. Føler meg litt "dvask"... (er snart 22 uker...)

Visst du ikke har trent mye før, så ville jeg tatt det rolig i begynnelsen. Og sørg alttid for å ha en rolig og lang oppvarming, uansett hvilken trening du skal utføre. Mitt tips er 10 til 15 min hvertfall. Da blir kroppen god og varm og du har mindre risiko for skader ol under trening.
Visst du skal trene aerobic, så anbefaler jeg at du trener low impact aerobic, noe som vil si at du holder beina lavt. Altså at du ikke tar øvelser som feks høye kneløft, høye kick eller lignede.
Styrke trening kan du godt trene, men unngå situps. Ta øvelser for hele kroppen og gjenta 10 x 2, ikke mer, de første ukene av treningen. Etterhvert kan du øke mengden, om du orker.
Ikke overdriv treningen, man blir ofte bitt av trenings basilen i begynnelsen. Ta deg to til tre økter, alt etter hva du klarer.
Ha aldri puls over 160, og tren aldri hardere en moderat. Du skal kunne svette og kjenne at du trener, men du skal også kunne snakke samtidig. Altså ikke hive etter pusten! Hør på kroppen din, er bare du som vet hvordan du føler deg.
Ble veldig lang denne, men håper du fikk noen tips hvertfall [;)]

Tusen takk for alle svar :) godt å bevege seg uansett hvor hardt og krevende man gjør det!

Har et lite spørsmål eg også... Hvordan er det me å sykle? Er det grei trening for gravide?

Jeg går på gravid for yoga, veldig bra trening for våres "situasjon", konsenttrerer mye på bekkenbunn trening og strekkøvelser [:)]

når jeg bare får igjen litt energi, så skal jeg begynne å gå flere turer i raskt tempo. har også tenkt å begynne å svømme, bare svømmehallene åpner igjen. skal også starte på vanngymnastikk som er for bekkenløsningsproblematikk når de starter opp (om ca 1 mnd).

foreløpig orker jeg bare å gå ca 20 min tre kvelder i uka i sånn passe gange. men blir jo anpusten av det nå, siden det har blitt så lite aktivitet. 

Jeg trener som vanlig jazzercise 3 ganger i uken inkludert styrketreningen. Dersom du ikke er vant med å trene fra før er det nok best å holde seg til turgåing, svømming eller tilrettelagt trening for gravide [;)]

Back
Topp