Trening

pebbles

Gift med forumet
Skal begynne på treningsstudio nå for å ta vekk ekstra kilo som kom som kastet på etter røykeslutt! Tegner abonement med binding for et år. Er det noen som har greie på om man kan trene som vanlig når man er gravid? Håper jo at jeg skal bli gravid snart, og er da usikker om det er dumt å binde seg for 1 år på treningsstudioet?!? Er takknemmlig for å høre om andres erfaring.

Jeg trener på spenst å er bundet i ett år. Måtte nok det etter å ha bært en baby i magen i 42uker,ja[&:] he-he!!

Det er ingen fare å trene når man er gravid, men man skal ikke trene magemusklene vet jeg. Jeg har ei venninne som trenet en stund i begynnelsen av svangerskapet, men hun fikk så mye kynnere av det at hun måtte slutte. Men vist du vil ta av noen kilo så er det egentlig lite vits under en graviditet. Jeg anbefaler heller at du spiser sunt å har et sunt og varriert kosthold. Det holder i massevis når man er gravid. Man skal uansett ikke slanke seg når man er gravid heller. Men jeg tror ikke det skader å trene litt heller.. Å være i bevegelse har jo alle godt av[:)]

Hei,

jeg har trent hele veien, bortsett fra de 4-5 siste ukene, da jeg rett og slett ikke gadd mer, og ting begynte å bli litt tungt[8|]...

Vet at det absolutt ikke er skadelig å trene når man er gravid, men ikke overdriv. Ta det i et tempo som passer deg, og hvis du ikke er vant til å trene fra før av ville jeg begynt litt rolig, og "bygget" det oppover. Så lenge du har det bra, og at treningen føles komfertabel for deg, er den ikke skadelig for barnet heller.

Jeg selv trener på Elixia, og har fått mye god hjelp av instruktørene der[:D].

Lykke til uansett hva du ender opp med!

Takk for alle tips. Var ikke klar over at man kan fryse abonementet v/svangerskap. God ide å snakke med treningsveileder også, kommer nok til å gjøre det hvis jeg er så heldig å bli gravid! Det er Spenst jeg skal melde meg inn på, har vært medlem der før med god erfaring derfra. Takk for hjelpa jenter![:D]

Back
Topp