Trening

*Carrie*

Forelsket i forumet
Jeg er ganske aktiv av meg, og lurer litt på hvordan det er å trene nå når jeg er stikker. Og ikke minst hva jeg kan gjøre når jeg er ruger. Var ute og syklet i går, og kjente det ganske godt i magen når jeg syklet over humper og slikt, men eggene kan jo ikke akkurat falle ut så det kan vel ikke være farlig? Lurer også litt på hvordan det er å trene styrke, hoppe på trampoline ol? Noen som vet? Muligens dumt spørsmål, men jeg er så usikker på alt.

Jeg spurte om dette når jeg var på forsamtalen og da sa de at fra man var stikker skulle man ha moderat trening, ikke hard aerobic, step ol, så trampoliner er nok ikke så bra. Sykling tenker jeg ihvertfall er ok å gjøre (sykler mye selv), men kanskj eunngå dumper om det gjør vondt...
På sykehuset sa de at når egget er satt inn sitter det trygt trykka sammen inni oss, det er ingen hule de ligger i og kan sveve fritt rundt[;)] Men, det er som Twinanne har sagt tidligere kanskje greit å ikke løfte så tungt og som nevnt over, ikke masse hopp og sprett ei heller vridninger som man ofte har i aerobicen.. Hjalp det Carrie?

Jeg går veldig mye jeg. En lang tur til dagen.....gjør det noe tror dere når jeg begynner å stikke meg?

Det er greit å trene, men du trenger ikke å ta tunge aerobiske øvelse med hop og sprett og støt. Sykle kan du gjøre, trampoline er jeg litt usikker på. Men gjør det du føler er greit, men du trenger heller ikke å springe maraton og ri.

ORIGINAL: Nøsste

Jeg går veldig mye jeg. En lang tur til dagen.....gjør det noe tror dere når jeg begynner å stikke meg?

Dette her er jo bare medisin for kroppen, livmoren og blodgjennomstrømningen - så det må du bare fortsette med.

Jepp.....jeg skal fortsette med det. Jeg har liksom en følelse på at vi kommer til å lykkest med  første prøverørs forsøk. Men jeg vil ikke ha den følelsen,for jeg tror ikke vi kan vær så heldige!!!

Hvorfor bør man ikke holde på med ridning?
Jeg har en pause fra hest,men lyst til å ri igjen da..[:D]

ORIGINAL: CiZz82

Hvorfor bør man ikke holde på med ridning?
Jeg har en pause fra hest,men lyst til å ri igjen da..[:D]

Du kan nok ri men hold deg vekk fra skikkelig galopp og det som rister mest, men du kan ri pent da. Er ike helt inne i det med heste ridning og sprangridning jeg. Du merker selv hva som kan være ømt, eller kan gjøre at du kjenner eggene bedre , men pen ridning er sikkert greit.

Men er det slik at det på noen måte kan ødelegge for forsøket om man trener mens man er stikker? Eller er det bare det at det er ubehagelig? Jeg skjønner at overtrening ikke er bra, men mener moderat trening hvor en ikke sliter seg ut.
Etter at eggene er satt inn vil jeg nok ta det vesentlig mye mer med ro, men håper det går greit om jeg trener litt lett nå før for jeg trives best med å være i aktivitet.
Angående ridning så kommer jeg nok ikke til å ri så mye nå mens vi er i denne prosessen. Har hester, men de får nok litt fri nå.

Gjør det du føler er bra for deg, men stop når du føler ubehag. Skal leve så normalt som mulig.

Tror man skal unngå situps når man er gravid, kan det stemme? Ellers er det vel som sagt før her, at man ikke bør trene altfor hardt, men moderat trening er greit. Iallefall hvis man er vant til å trene fra før man ble gravid. Hvis man ikke trente før man ble gravid, bør man være mer forsiktig enn om man var godt trent fra før.

Tusen takk for et veldig bra svar Nesing. Da skal jeg bare fortsette å holde meg aktiv, men ikke trene hardt. Begynte å tenke på at jeg hoppet et kvarter på trampoline for et par dager siden, men det kan vel neppe ha noen negativ innvirkning på eggutviklingen? Er jammen meg mye rart jeg skal tenke på også ja... 

Back
Topp