Trening :)

:grumpy: Det er ikke omgangssyke da? Her fikk vi omgangssyke i hus i dag... :hungover: supert etter å ha hatt influensa hele jula :depressed: har ikke kommet i gang med trening igjen enda jeg heller. Bare vi blir friske nå så SKAL jeg komme meg avgårde
Jeg skulle nesten ønske at det "bare" var det. Har hatt kraftig svangerskapskvalme siden uke 6 og vært helt eller delvis sykemeldt. Går på Xonvea maks dose. Jeg kan ha dager som er bedre, men blir "straffet" hvis jeg er veldig aktiv en dag. Håpet at det skulle gå over i 2. trimester, men jeg må leve videre i håpet :sour:

Jeg er også i gang igjen, men med styrke. Har ikke turt å løpe siden jeg fikk smerter sist, men jeg sliter uansett veldig med motivasjonen på mølla så sikkert best å vente til snøen forsvinner uansett :love2

Jeg pauset medlemsskapet mitt på treningssenteret i to mnder da kvalmen startet, så er vell tilbake der i februar. Tror jeg må droppe mølla nå og eventuelt bruke ellipsemaskinen. Også har jeg fått beskjed om å ikke gjøre tunge styrkeøvelser.. Så vet ikke helt hvor grensa går der, må vell prøve meg fram.

Jeg fikk nylig vite at nyere forskning råder gravide til å holde pulsen på under 80-90% av makspuls, så jeg prøver meg foreløpig fram med litt lettere løpeøkter og styrketrening (de dagene jeg orker..)

Jeg fikk nylig vite at nyere forskning råder gravide til å holde pulsen på under 80-90% av makspuls, så jeg prøver meg foreløpig fram med litt lettere løpeøkter og styrketrening (de dagene jeg orker..)
Mener de jobber med en ny norsk studie nå, der de forsker på gravide kvinner som trener maks og hvordan dette påvirker fosteret. Blir veldig spennende å se resultatene av studien, spesielt for de som trente ganske hardt før graviditet og toppidrettsutøvere osv :shy:

Mener de jobber med en ny norsk studie nå, der de forsker på gravide kvinner som trener maks og hvordan dette påvirker fosteret. Blir veldig spennende å se resultatene av studien, spesielt for de som trente ganske hardt før graviditet og toppidrettsutøvere osv :shy:
Jeg fikk beskjed om 70-80% av min PT, som har jobbet med gravide i 25 år - så jeg prøver å holde meg på 150 ish når jeg trener :Heartred Kan umulig være sunt å nå makspuls sånn som kroppen er nå.. hvertfall ikke for meg tror jeg :laughing002

Jeg fikk beskjed om 70-80% av min PT, som har jobbet med gravide i 25 år - så jeg prøver å holde meg på 150 ish når jeg trener :Heartred Kan umulig være sunt å nå makspuls sånn som kroppen er nå.. hvertfall ikke for meg tror jeg :laughing002
Min filosofi er nokk ta det helt piano og lytt til kroppen. :knegg:

Tror det viktigste er å lytte til egen kropp. Prøvde meg igjen på spinning i dag. 45 min. i grønn og gul/oransje sone. Holdt meg unna rød. Føler meg foreløpig fin :) Gikk på yoga etterpå. Det gikk også greit, men måtte hoppe over øvelsene på magen med rygghev. Da strakk det ubehagelig i magen

Back
Topp