Trening

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Hvor mye trener du? Hvor mye skulle du ønske du trente? Hvor mye håper du å trene under graviditeten?

Jeg har et ønske om å trene styrke, men gjør det dessverre ikke nå for tida. Har ikke kommet i gang etter siste graviditet, sykdomsperioder, osv osv. :rolleyes:

Jeg vil prøve å gå tur hver dag, helst ute med hunden, men har også tredemølle hvis jeg ikke orker/tør gå ut. Når jeg er i andre trimester skal jeg bli med på gravidtrening hos fysioterapeut. Det er små grupper, to ganger i uka, styrketrening og bevegelighet. :) Ikke vits i å planlegge noe særlig for første trimester for min del. :hungover:

Har også mølle hjemme som jeg har brukt 2-3 ganger i uka, frem til nå. Hadde en runde med sykdom også ble jeg gravid, vært på mølla 2 ganger etter jeg ble gravid, snart 2 uker siden sist, er så uvel og sliten så ikke akkurat det som frister. Men prøver meg på en tur med hunden når jeg ikke er på jobb❤️
Var nesten ikke aktiv sist graviditet pga. Jeg var så redusert og dårlig form, håper egentlig at det kan bli annerledes nå, men forløpig kjennes det ganske likt ut :hungover:

Hvor mye trener du? Hvor mye skulle du ønske du trente? Hvor mye håper du å trene under graviditeten?

Jeg har et ønske om å trene styrke, men gjør det dessverre ikke nå for tida. Har ikke kommet i gang etter siste graviditet, sykdomsperioder, osv osv. :rolleyes:

Jeg vil prøve å gå tur hver dag, helst ute med hunden, men har også tredemølle hvis jeg ikke orker/tør gå ut. Når jeg er i andre trimester skal jeg bli med på gravidtrening hos fysioterapeut. Det er små grupper, to ganger i uka, styrketrening og bevegelighet. :) Ikke vits i å planlegge noe særlig for første trimester for min del. :hungover:
Åååhh, evig slit med å få motivert meg til å begynne på trening igjen!!

Jeg sliter veldig med utmattelse etter covid. Så jeg ligger stort sett på sofaen og er utslitt hele dagen fram til jeg må hente ungene i barnehagen. Rart jeg ikke har blitt «tjukk».

Men for 4 uker siden meldt jeg meg på treningsstudio og har trent forsiktig 2 ganger i uken bortsett fra forrige uke og denne. Men nå tenkte jeg å dra på trening igjen etter at jeg fant ut av at jeg er gravid. Må styrke kroppen igjen før jeg får tredjemann.

Skal og begynne å jobbe 50% igjen fra januar av, så gleder meg sinnsykt mye til det. Og skal prøve å trene før/etter jobb sånn at jeg slipper å ha det hengende over meg på kvelden for da vet jeg at jeg ikke kommer til å trene og ender bare led dårlig samvittighet.

Har trent CrossFit 3-5 ganger i uken det siste året og håper jeg klarer å vedlikeholde det noenlunde, men merker at jeg allerede har dabbet litt av. Er i tillegg forkjølet for tiden, så usikker på om utmattelsen og trøttheten kommer fra sykdom eller graviditet.

Fikk meg endelig en økt idag! 30 min med crosstraining på sats! Digg økt; men pulsen gikk fort opp. Så håper ikke det ble for voldsomt :wideyed: ingen vondter heldigvis! Trener vanligvis 4-6 ganger i uken. Alt fra løping, fjelltur, timer på sats (løping og cross) sist graviditet løp jeg omtrent ingenting pga ømme pupper og følte ikke for det, så spent på hvordan det blir denne gangen!

Har trent ganske fast ca 3 ganger i uka i noen år nå. Men det har vært elendig med trening i høst. Den ene sykdomsperioden ar tatt over etter den andre. I dag fikk jeg trent første gang som gravid, tok det veldig rolig. Men mest fordi det er en måned siden sist trening:rolleyes: håper det ikke blir en måned til neste gang. Håper at å trene regelmessig vil hjelpe mot bekkenplager. Var veldig plaget med det de to første graviditeten.

Håper jeg klarer og orker å begynne å trene på nyåret, ellers kommer jeg til å bli smellfeit om svangerskapet fortsetter slik det gjør noe. Jeg spiser masse og hele tiden! Er skrubbsulten hele tiden.

Trening gjennomført! Rolig trening går fint, holder kvalmen i sjakk ved å ikke få høy puls :p

Første treningsøkt på sikkert over en uke, grunnet sykdom:depressed: hoster en del enda, men måtte bare kjenne på at kroppen fungerer igjen, ble en liten styrkeøkt! Deilig etter maaange rolige dager og masse mat og godis:hilarious:

Jeg har fått trent alt for lite. Trener fast 3 ganger i uken men siste 3 ukene har det kun blitt 1 gang max to. Er helt tappet for energi så orker ikke mer. Og er i tillegg super kvalm. Håper at jeg kan trene litt mer når kvalmen gir seg.

Kom meg på trening i dag også. Holdt på å snu i døra når jeg oppdaga at det var teamøkt, føler ikke jeg er i form til å skulle være på lag med noen, men det gikk heldigvis greit.

Blir veldig tungpustet, eller ER tungpustet ca hele tiden. Gikk greit mens jeg trente, men etterpå er det fælt når man føler pulsen ikke går ned.

Hat som mål å gjennomføre 3 miniøkter med styrke hjemme på minst 10min, og en litt større med kondisjon pr uke. Frem til nå har jeg ikke klart mer enn en økt i uka siden jeg ble gravid. Trøtt, lite energi og sinnsykt tungpustet...bare å gå opp og ned en trapp er nok for å få pulsen igang :arghh:

Back
Topp