Trening

Trener normalt ca fire dager i uken, fordelt på forholdsvis tung styrke og løping. Merker jeg er litt stressa for buktrykket når jeg løfter tungt etter positiv test. Vurderer å kutte endel vekt, ca 20% til å begynne med kanskje og heller ta flere repetisjoner.

Noen andre som har noen tanker rundt dette? Leser så mye forskjellig, noen steder står det tren som vanlig første trimester, andre steder står det at man må ta hensyn:rolleyes:
I utgangspunktet tenker jeg at i første trimester er den tida du trenger å ta minst hensyn. Men at mange anbefaler å ta det rolig sånn at man ikke føler at treninga er årsaken til at noe går galt, hvis det skjer noe. Jeg tenker at man sannsynligvis kan spare seg for løft man trenger ekstra støtte for å klare (med belte etc), men ellers bare lytte til kroppens signaler :)
 
Noen som trener jevnlig? Hva trener du?

Hadde første styrkeøkta idag, turte ikke ta knebøy med stang, men SÅ fornøyd med å gjennomføre uten ubehag, håper på å holde det igang, selv når bekkenløsninga kommer bankende :nailbiting:
Jeg spiller fotball og håndball, har vert på noen treninger etter at jeg ble gravid, men ble fort ukomfortabel og bestemte meg for å ta en pause. Selvfølgelig slo kvalmen til for fult rett etter jeg bestemte meg for dette så har enda ikke kommet igang med egentrening.

I kveld er kvalmen bedre (ja, nå beskymrer jeg meg for om det er noe galt :banghead:), krysser fingrene for at det holder seg sånn så blir jeg definitivt å ta opp egentreningen (løping og styrke) veldig snart :happy:
 
I utgangspunktet tenker jeg at i første trimester er den tida du trenger å ta minst hensyn. Men at mange anbefaler å ta det rolig sånn at man ikke føler at treninga er årsaken til at noe går galt, hvis det skjer noe. Jeg tenker at man sannsynligvis kan spare seg for løft man trenger ekstra støtte for å klare (med belte etc), men ellers bare lytte til kroppens signaler :)
Ja, er nok lurt som du sier, får lytte til kroppen. Føles greit når jeg reduserer vekten hvert fall. Bruker ikke belte, men vurderte å teste før jeg ble gravid. Nå får det vente, om det noen gang blir noe av:p
 
Jeg spiller fotball og håndball, har vert på noen treninger etter at jeg ble gravid, men ble fort ukomfortabel og bestemte meg for å ta en pause. Selvfølgelig slo kvalmen til for fult rett etter jeg bestemte meg for dette så har enda ikke kommet igang med egentrening.

I kveld er kvalmen bedre (ja, nå beskymrer jeg meg for om det er noe galt :banghead:), krysser fingrene for at det holder seg sånn så blir jeg definitivt å ta opp egentreningen (løping og styrke) veldig snart :happy:
Sikkert ingen grunn til å bekymre seg:) Positivt om det roer seg, så får du satt i gang egentrening!

Er veldig glad for at jeg ikke kjenner noe på kvalme enda, slik at treningen kan fortsette. Er så viktig for meg å få den tiden både fysisk og psykisk!
 
Sikkert ingen grunn til å bekymre seg:) Positivt om det roer seg, så får du satt i gang egentrening!

Er veldig glad for at jeg ikke kjenner noe på kvalme enda, slik at treningen kan fortsette. Er så viktig for meg å få den tiden både fysisk og psykisk!
Takk for oppmuntrende ord! :happy:

Enig! Spesielt psykisk... :angelic:
 
Sykler hver dag til jobb og går ca 50-60 min hjem fra jobb. Går over 10.000 skritt om dagen. Forsøker å gjennomføre styrkeøkt på gode dager, men merker jeg er mer sliten og tør ikke presse kroppel for hardt. Bruker en del strikk og egen kroppsvekt også.
 
Back
Topp