Trening

SnurreBart

Flørter med forumet
Marsboerne 2023
Noen som trener jevnlig? Hva trener du?

Hadde første styrkeøkta idag, turte ikke ta knebøy med stang, men SÅ fornøyd med å gjennomføre uten ubehag, håper på å holde det igang, selv når bekkenløsninga kommer bankende :nailbiting:
 
Jeg har trent intervaller 2 ganger i uka. Liker egentlig styrke godt, men har falt ut av gode vaner pga tidaklemma den siste tiden. Har et mål om å sette i gang med trening igjen denne uka, og fortsette utover i svangerskapet. :)
 
Jeg har trent intervaller 2 ganger i uka. Liker egentlig styrke godt, men har falt ut av gode vaner pga tidaklemma den siste tiden. Har et mål om å sette i gang med trening igjen denne uka, og fortsette utover i svangerskapet. :)
Hvilke type intervaller løper du? :D
Løp selv endel intervaller ved årsskifte, mest bakke og 4x4 intervaller, men datt av pga tidsklemma jeg å :smiley-ashamed004
 
Hvilke type intervaller løper du? :D
Løp selv endel intervaller ved årsskifte, mest bakke og 4x4 intervaller, men datt av pga tidsklemma jeg å :smiley-ashamed004
Jeg løper ikke - kroppen min er ikke lagd for det. :hilarious: Trener intervaller på sykkel eller step :) men på sommeren har vi kjempefine skogsturer i området som er ideelle for bakkeintervaller. Det liker jeg godt!
 
Jeg trener både styrke og kondisjon jevnlig. Styrkebiten blir som oftest HIIT med kroppsvekt eller lette vekter. Så sykler jeg en del. Jeg elsker også å løpe, men det er en stund siden jeg har gjort det pga. skade, så vet ikke om jeg kommer til å gjøre det så mye ila svangerskapet. Usikker på hva kroppen tåler akkurat her :pompus:
 
Jeg jogger jevnlig, men måtte ta pause under ivf behandlingen. Nå går jeg raskt istedet for å jogge, samt svømmer to ganger i uken.
Vil gjerne sette i gang med lett styrketrening hjemme, sånn enkelt uten utstyr. Må bare finne tiden til det. :)
 
Trener poledance jevnlig, men er spent på hvor lenge jeg kan drive med det fremover når magen blir fremtredende og ganske mye i veien.. Ser for meg at det blir mye mer forsiktige triks fremover, og at jeg må spe på med mer vanlige styrkeøkter som er tilpasset kroppen man får. Krysser fingre og tær for at jeg ikke blir kjempekvalm i lang tid! Er bekymret for å komme helt ut av trening og miste motivasjon for å holde seg i form! :smiley-angelic001
 
Last edited:
Trener poledance jevnlig, men er spent på hvor lenge jeg kan drive med det fremover når magen blir fremtredende og ganske mye i veien.. Ser for meg at det blir mye mer forsiktige triks fremover, og at jeg må spe på med mer vanlige styrkeøkter som er tilpasset kroppen man får. Krysser fingre og tær for at jeg ikke blir kjempekvalm i lang tid! Er bekymret for å komme helt ut av trening og miste motivasjon for å holde seg i form! :smiley-angelic001
Wow så moro! det kunne jeg tenkt meg å prøvd, hørt det er kjempegod trening :D
 
Jeg jogger jevnlig, men måtte ta pause under ivf behandlingen. Nå går jeg raskt istedet for å jogge, samt svømmer to ganger i uken.
Vil gjerne sette i gang med lett styrketrening hjemme, sånn enkelt uten utstyr. Må bare finne tiden til det. :)
Det kjenner jeg til, holdt på med ivf i ett år og hatt vanskelig for å holde treningen igang når det har vært medisiner og innsett, man blir jo liiivredd for å «ødlegge» et forsøk med litt trening :nailbiting::smiley-ashamed004
 
Wow så moro! det kunne jeg tenkt meg å prøvd, hørt det er kjempegod trening :D
Det er kjempegøy - og absolutt veldig god trening fra topp til tå! Kan helt klart anbefales. Mange studioer pleier å ha åpen dag, så da er det bare å kaste seg ut i det (dvs, kanskje vurdere det etter fullført graviditet - kan se for meg det fort blir tungt nå, hehe). Beste med treningen er at man ikke tenker over at man trener, for man har det bare veldig gøy :laughing002
 
Det er kjempegøy - og absolutt veldig god trening fra topp til tå! Kan helt klart anbefales. Mange studioer pleier å ha åpen dag, så da er det bare å kaste seg ut i det (dvs, kanskje vurdere det etter fullført graviditet - kan se for meg det fort blir tungt nå, hehe). Beste med treningen er at man ikke tenker over at man trener, for man har det bare veldig gøy :laughing002
- Og en annen ting, som mange tenker feil om poledancing: Du trenger ikke være i god form for å starte! De færreste er det:)
 
Det kjenner jeg til, holdt på med ivf i ett år og hatt vanskelig for å holde treningen igang når det har vært medisiner og innsett, man blir jo liiivredd for å «ødlegge» et forsøk med litt trening :nailbiting::smiley-ashamed004
Ja, denne kan jeg også skrive under på. Når man holder på med ivf en stund, så blir det lite trening, og da føles det ikke like trygt å begynne på som før når man har innsett :facepalm:

Kan også skrive under på at pole er god trening :)
 
Det er kjempegøy - og absolutt veldig god trening fra topp til tå! Kan helt klart anbefales. Mange studioer pleier å ha åpen dag, så da er det bare å kaste seg ut i det (dvs, kanskje vurdere det etter fullført graviditet - kan se for meg det fort blir tungt nå, hehe). Beste med treningen er at man ikke tenker over at man trener, for man har det bare veldig gøy :laughing002
Da må jeg prøve det, etter graviditet :smiley-ashamed004
Hadde ikke hatt vondt av å bli litt mer fleksibel hvertfall :D
 
Trener normalt ca fire dager i uken, fordelt på forholdsvis tung styrke og løping. Merker jeg er litt stressa for buktrykket når jeg løfter tungt etter positiv test. Vurderer å kutte endel vekt, ca 20% til å begynne med kanskje og heller ta flere repetisjoner.

Noen andre som har noen tanker rundt dette? Leser så mye forskjellig, noen steder står det tren som vanlig første trimester, andre steder står det at man må ta hensyn:rolleyes:
 
Back
Topp