Trening

Jeg har trente til nærmest termin med de to guttene jeg har. Men nå har jeg litt mindre egentid og jobber 100%, så fokuserer mest på å gå lange turer og toppturer. Og øvelser for rygg/bekken og styrke:happy:

Jeg trente frem til to dager før fødsel sist. Lyttet til kroppen, hadde ikke for høy intensitet og fokuserte på styrke, men uten buktrykk. Synes det var veldig deilig. I etterkant av fødsel har jeg ikke hatt noe tid, samt store bekkenplager som har gjort at trening har blitt nedprioritert. Men det blir jo litt trening når man løper etter en toåring dagen lang.

Det lille overskuddet jeg har om dagen går til å få ting gjort i hjemmet, og å leke med 2-åringen :p når kvalmen gir seg så skal jeg trene roing og svømming tenker jeg :happy:

Trente styrke 3-4 ganger i uken helt frem til kvalmen kom. Nå venter jeg bare på at formen skal bli bedre. Planen er å trene styrke 3 ganger i uken, og de andre dagene skal jeg gå tur. Føler meg bare så mye bedre i hode når jeg får rørt på meg.

Jeg var også godt i gang med litt rolig styrketrening i ca et halvt år før jeg ble gravid, og fortsetter med det. På dagens økt merket jeg at det er ubehagelig å trene mage nå, så da dropper jeg det. Jeg vil heller ikke ligge på magen nå. Men jeg lar kroppen si fra hva som er ubehagelig, og tar hensyn til det. Jeg kjenner at jeg har godt av det. De første ukene av graviditeten var det veldig tungt, men etter det har det gått fint. :)

Jeg trener styrke/kondisjon, men det har blitt litt lite de siste ukene på grunn av kvalmen.

Hva er du redd for å risikere? Vil nesten si det er verre å ikke trene, så lenge man lytter til kroppen:) Det er kjempebra, og viktig, for en gravid kropp å holde seg i form.

Jeg trener mindre nå enn vanlig, fordi jeg ikke har overskudd til det i 100% jobb. Er mye trøtt og litt kvalm. Andre dager er verre enn andre. Så da tenker jeg at litt de dagene jeg er i form er bedre enn ingenting:)

Går på Zumba to ganger i uken, og styrke én dag. Merker at jeg blir fortere andpusten nå da :wtf: Tenker at det er kjempebra å trene, så lenge man ikke pusher seg selv for hardt :)

Null overskudd,så det overskuddet jeg har blir ikke brukt på å slite meg ut.. Men kommer til å ta opp treningen når formen er bedre. Elsker å trene! Bare bekkenløsninga holder seg i sjakk..

Trente annenhver dag fram til jeg ble gravid og kvalm :p Håper å få på plass noen gode rutiner igjen når kvalmen gir seg etterhvert

Jeg skulle så gjerne begynt å klatre igjen, men er redd for å få støt mot magen om jeg skulle falle (noe man gjør ganske ofte). Har noen her erfaring med det? Jeg har sett mange gravide i klatreveggene, så vet ikke om jeg bare er overnervøs førstegangsmor?!
Må nok vente til kvalmen gir seg uansett, men hadde vært deilig å starte igjen!

Heisann. Sniker litt her jeg. (Med erfaring med fortidlig fødsel før så regner jeg med jeg vil henge både litt her og i august).
Uansett, om du allerede trener og er godt i gang med det er det ingen forskning som tilsier at man skal slutte med det. Men om du ikke trener så bør du unngå å starte med trening som gir mye trykk i buken , slik som markløft. En annen ting er vel å unngå sporter som gir støt mot magen. Men, Åssen trening tenker du å starte opp med? Gå turer er alltid fint uansett. Fosteret ligger veldig beskyttet inni magen. Så trening er bare sunt.

Jeg skulle så gjerne begynt å klatre igjen, men er redd for å få støt mot magen om jeg skulle falle (noe man gjør ganske ofte). Har noen her erfaring med det? Jeg har sett mange gravide i klatreveggene, så vet ikke om jeg bare er overnervøs førstegangsmor?!
Må nok vente til kvalmen gir seg uansett, men hadde vært deilig å starte igjen!
Det går helt fint å klatre, bare man tar litt hensyn. Hvis du klatrer topptau og har oppmerksom sikrer som passer på at det ikke er mye slakk, så vil du ikke få noe hardt fall/støt. Ledklatring og buldring er nok lurt å unngå. Og så evt skaffe deg kroppssele når det blir ukomfortabelt med vanlig sele. Jeg klatrer selv mye, og holdt på med det nå til uke 8. Eneste grunn til at jeg ikke klatrer nå er fordi alle sentrene i nærheten er stengt :( Men har planer om å komme i gang igjen så fort de åpner og klatre så lenge det er fysisk mulig :)

Blar litt bakover for å dra opp litt eldre tråder, og tenker denne er jo aktuell å holde liv i :)

Jeg er så kvalm, vondt i hodet og vondt i korsryggen, så har ikke akkurat fristet å trene. Men jeg håper at svømmehaller åpner igjen snart så jeg kan svømme, det likte jeg godt forrige gang! Anbefaler det til alle!

Ellers går jeg turer og rir litt turer (snill,liten hest). :) Fint å få frisk luft!

All respekt for de som orker å "trene-trene" i svangerskapet! :gen014

Blar litt bakover for å dra opp litt eldre tråder, og tenker denne er jo aktuell å holde liv i :)

Jeg er så kvalm, vondt i hodet og vondt i korsryggen, så har ikke akkurat fristet å trene. Men jeg håper at svømmehaller åpner igjen snart så jeg kan svømme, det likte jeg godt forrige gang! Anbefaler det til alle!

Ellers går jeg turer og rir litt turer (snill,liten hest). :) Fint å få frisk luft!

All respekt for de som orker å "trene-trene" i svangerskapet! :gen014
Samme her. Jeg er helt slått ut. Så gleder meg til jeg ikke har så sinnsykt vondt i hodet og er kvalm og svimmel lenger. For da skal jeg prøve å komme meg i gang igjen. Så vi kan jo heie litt på hverandre. :cool::cool::cool:

Altså, dag 1 uten helt sinnsyke hodesmerter. Ble det trening??

neeeeeei. Er det innafor å skylde på jul? :hilarious::hilarious::hilarious:

Jeg har alltid trent, til tider mye, og jeg går på veggene nå. Elsker å trene! Men jeg har fått totalforbud. Nervøs for åssen fødselen skal gå, og også svangerskapet generelt hvis jeg ikke engang får lov til å gå tur liksom.. føler at noe av det som gjorde at svangerskapene har gått så fint før, og fødsler også, er fordi jeg har holdt meg i form. Noen som har omtrent sittet pal hele graviditeten og allikevel hatt et fint svangerskap og fødsel? :sorry:

Back
Topp