Trening?

strikkemy

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Marsboerne 2023
Hei!

Er dere begynt med noen form for trening? Trener dere hjemme eller på treningssenter?

Personlig har jeg enda ikke trent noe annet enn at jeg triller flere turer om dagen som regel, og ofte er en av turene lange og tunge. Abonnementet mitt på treningssenter er fryst til 1.september, men er litt usikker mtp korona om jeg skal starte opp da eller om jeg avventer. Har bestilt Pia Seeberg sin bok som jeg håper jeg får snart :)
 
Mitt abonnement (sats) var på 3 mnd frys og åpnet igjen 10.08. Men barnepassen er stengt og barseltreningen på vent, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få klart å bruke det. Har vært der bare én gang med barnevakt hjemme, men det er ikke så lett å fikse barnevakt for hver trening.

Jeg har meldt meg opp på en barseltrening et annet sted fra 1. september. Ellers har det blitt trilleturer til nå. Med forrigeman var jeg godt igang fra 6 uker etter fødsel.
 
Har også bestilt boken til Pia Seeberg, gleder meg. Jeg kan jo mye om trening, men mistet motivasjonen og har liksom grodd litt fast inne. Så trenger motivasjon. Jeg har lagt på meg i barseltiden, det liker jeg ikke. Jeg var så fornøyd med at jeg ikke la på meg noe ekstra da jeg var gravid.
Men barseltiden har vært tøff. Fin, men tøff.

Men nå føler jeg at jeg er mer sikker på barnet, vi har også en delvis rutine på hverdagen, så føler meg klar.. eller, jeg er lei av å være lat og å legge på meg.

Jeg har også meldt meg på slik mamma-trening/barseltrening, men det er usikkert akkurat nå pga korona.
Jeg får gå mer trilleturer, med tempo og i motbakker. Ønsker virkelig å gå ned i vekt, iallefall ikke legge på meg mer. Og vil bli i god form igjen.
 
Jeg var så ivrig på å gå turer hver dag og spise sunt de første ukene, men så kom amme-utfordringene på rad og rekke og jeg mistet all energi og overskudd til noe annet enn baby.
Og som nevnt i en annen tråd, så mistet jeg litt gnisten oppi alt når det ikke var noe å være med på som barselgruppe eller noe.
Så har grodd litt fast inne alene.
Men nå har vi vært en uke på ferie, og det var godt å komme ut og jeg kjente på litt glede igjen. Det var godt.
Og da kommer liksom motivasjonen også :)
 
Jeg var så ivrig på å gå turer hver dag og spise sunt de første ukene, men så kom amme-utfordringene på rad og rekke og jeg mistet all energi og overskudd til noe annet enn baby.
Og som nevnt i en annen tråd, så mistet jeg litt gnisten oppi alt når det ikke var noe å være med på som barselgruppe eller noe.
Så har grodd litt fast inne alene.
Men nå har vi vært en uke på ferie, og det var godt å komme ut og jeg kjente på litt glede igjen. Det var godt.
Og da kommer liksom motivasjonen også :)

Kjenner meg såå igjen! De første ukene ammet jeg (sluttet helt etter en mnd) og jeg mistet de ti kiloene jeg la på meg under graviditeten på bare noen dager. Jeg spiste sunt og mindre porsjoner enn før og trillet tur flere ganger om dagen og da laange turer. Nå har jeg stengt meg litt mer inne, er mer sliten og trøtt, samboer er arbeidsledig og vi har 1000 prosjekter her hjemme som han holder på med så jeg har nok å styre med om dagene.. Vil helst ned minst 10 kg men mangler motivasjonen og syns det er vanskelig :/ Kanskje vi skulle lagd en treningstråd? Motivere hverandre og sånt? Finnes ikke mammatrening i området men har sendt forespørsel til frisklivssentralen om det er noe de kan starte med.
 
Jeg skal ned 20kg:( Jeg blir så skrubbsulten hvert svangerskap. Har blitt vant med at den kampen må tas etter hvert svangerskap, men det er like tungt hver gang. Tungt å vente til etter fullammingen med aktiv slanking også. Det går aldri av av seg selv.
 
Jeg skal ned 20kg:( Jeg blir så skrubbsulten hvert svangerskap. Har blitt vant med at den kampen må tas etter hvert svangerskap, men det er like tungt hver gang. Tungt å vente til etter fullammingen med aktiv slanking også. Det går aldri av av seg selv.
Som om jeg skulle sagt det selv
I alle mine 3 svangerskap har jeg lagt på meg 30 kg. Jeg mister halvparten av kiloene innen et par uker etter fødsel, men så er det de siste 15 kiloene som må jobbes med.
Jeg mistet kiloene sakte men sikkert med de to første, noe som også er anbefalt ift ammingen men denne gangen kjenner jeg at det er ekstra tøft med disse ekstra kiloene og jeg er mer utålmodig med å få de bort .
Jeg tror det kommer av at den siste graviditeten ikke var planlagt, og at jeg var akkurat kommet tilbake til startvekt etter graviditet nr 2.
At jeg har hatt spiseforstyrrelser tidligere hjelper ikke akkurat på selvbildet heller
Men jeg jobber virkelig med hodet og tenker over at jeg må være tålmodig. Kroppen min har vært igjennom 3 tette fødsler og har gjort en fantastisk jobb, og resultatet er enda mer fantastisk, barna våre :love017
Jeg slanker meg ikke, men er forsiktig med hva jeg putter i munnen. Og med turer hver dag, så går vekten min gradvis nedover igjen vil jeg tro..
 
Som om jeg skulle sagt det selv
I alle mine 3 svangerskap har jeg lagt på meg 30 kg. Jeg mister halvparten av kiloene innen et par uker etter fødsel, men så er det de siste 15 kiloene som må jobbes med.
Jeg mistet kiloene sakte men sikkert med de to første, noe som også er anbefalt ift ammingen men denne gangen kjenner jeg at det er ekstra tøft med disse ekstra kiloene og jeg er mer utålmodig med å få de bort .
Jeg tror det kommer av at den siste graviditeten ikke var planlagt, og at jeg var akkurat kommet tilbake til startvekt etter graviditet nr 2.
At jeg har hatt spiseforstyrrelser tidligere hjelper ikke akkurat på selvbildet heller
Men jeg jobber virkelig med hodet og tenker over at jeg må være tålmodig. Kroppen min har vært igjennom 3 tette fødsler og har gjort en fantastisk jobb, og resultatet er enda mer fantastisk, barna våre :love017
Jeg slanker meg ikke, men er forsiktig med hva jeg putter i munnen. Og med turer hver dag, så går vekten min gradvis nedover igjen vil jeg tro..
Lykke til med kampen! Både for å gå ned og for å ikke miste tålmodigheten til å gjøre det sakte.

Jeg går også opp 30kg, og irriterende nok forsvinner bare 5 ved fødsel. Unge + morkake og fostervann veier vel mer til sammen? Så går 5-10 kg til ned av å gå turer og spise sunt. 15-20kg igjen til slanking:(
 
Jeg skal ned 15 kg. Planen er bare mange og lange turer og sunnere mat. Håpe kroppen er snill og går ned fort. Ser foreløpig dårlig ut. :rolleyes:
 
Back
Topp