Trening?

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Noen som trente før graviditeten? Hva gjør dere nå, og hvordan er formen?

Trener selv mye. Løper ca en time hver dag eller har intervalltrening pluss styrke på senter. Har blitt hekta på løping de siste årene. Merker selv at formen har blitt mye dårligere, men jogger fortsatt en del og går mange turer. Nå er jo sentrene stengt, så da blir det litt styrke i stua når jeg gidder

Jeg jogga flere ganger i uka før jeg ble gravid. Nå trener jeg ingenting, er helt slått ut av ekstrem svangerskapskvalme. Prøver å gå en liten tur hver dag, men blir veldig fort sliten.

Trente styrke flere ganger i uken, nå har jeg ikke hatt ork eller motivasjon til å fortsette med det hjemme. Har nok med å ta meg av de to små som er hjemme pluss full jobb ved siden av kjenner jeg:wtf: men kjenner jeg føler meg skikkelig dvassen og ekkel når jeg går lenge uten å trene:rolleyes:

Vant med 4-6 styrkeøkter i uka, så prøver å få til det så lenge kroppen er fornøyd. Er så heldig at jeg har en skikkelig bra gym i garasjen så er ikke noe stress med stengte gym;)

Trente ca 5 dager i uka før jeg ble gravid, og har fortsatt som normalt etter jeg ble gravid. Det har stort sett gått helt fint, eneste er at jeg må ha litt flere pauser da jeg har veldig lavt blodtrykk og blir fort svimmel:-) skal sies at det har blitt mindre trening etter korona kom, men håper på å komme i gang igjen snart.

Kom igang med styrketrening rett før jeg ble gravid.. siden har jeg vært så trøtt og kvalm at det ikke har blitt noe håper det blir bedre, så man får trent litt..

Sniker.

Jobber på treningssenter, og trente flere ganger i uka, både egentrening og timer. Mistet litt piffen da senteret ble stengt.
Startet heller med å gå tur, men så begynte bekkenet å svikte.
Så mitt råd her: hold dere i aktivitet!!

Sniker.

Jobber på treningssenter, og trente flere ganger i uka, både egentrening og timer. Mistet litt piffen da senteret ble stengt.
Startet heller med å gå tur, men så begynte bekkenet å svikte.
Så mitt råd her: hold dere i aktivitet!!

Mistet litt piffen jeg også, spesielt på styrketrening. Jeg klarer fint jogge 10 km enda, og jogger eller går tur hver dag, men kjenner at det skjer ting i bekkenet ja. Blir fort stiv i hoftene, så her gjelder det å være forsiktig :)

Mistet litt piffen jeg også, spesielt på styrketrening. Jeg klarer fint jogge 10 km enda, og jogger eller går tur hver dag, men kjenner at det skjer ting i bekkenet ja. Blir fort stiv i hoftene, så her gjelder det å være forsiktig :)
Absolutt! Jeg har bekkebøvelser også. Jeg er dårlig på å gjøre dem, men jeg MÅ.

Har trent regelmessig så å si hele livet så har også fortsatt å trene under graviditeten. Jeg blir rastløs og uggen når jeg ikke får bevegd meg. Opplevde heldigvis ikke kvalme, men i noen uker i begynnelsen var jeg veldig trøtt, så da ble det mest gåturer. Jogger 4-5 ganger i uke og gjør styrkeøvelser hjemme nå som sats er stengt. Har bare droppet å trene mage siden jeg er usikker på hvilke mageøvelser er ok og hvilke ikke.

Back
Topp