Trening

Emma-Julie

Andre møte med forumet
Hvordan forholder dere dere til trening i svangerskapet?
Etter fare for å miste babyen i uke 13, fikk jeg beskjed om at trening skulle avstås fra i hvertfall 2-3 måneder. Og det har vært helt greit det, setter selvfølgelig det som er best for babyen først. Og skal til legen igjen 6 mars og snakke om trening. Kjenner det hadde vært godt å komme seg på treningssenteret for å trene veldig lett (Da kun armer og skuldre hovedsakelig).
 
Prøver å holde kroppen i gang med gåturer, lett styrke og noe sykling. Blir tyngre for hver gang syns jeg, men veit at effekten av det er god. Tenkte jeg skulle prøve litt yoga etter hvert også, må bare leite og utforske yogamiljøet litt først :)
 
Prøver å gå turer og spiller squash med mannen ca 2-3 ggr per uke. Ca som før graviditeten. Trente alt for lite styrke da også men synes det er så kjedelig å trene i studio... :wtf:
 
Trener styrke et par ganger i uka på senter. Mye tilpasninger pga bekkenløsning men jeg har nødt å røre på meg! Prøver meg på en skogtur en gang i uka med gående bakkeintervall i 30 min. Trener litt bekkenbunn, mobilitet, yoga og tøying hjemme
 
Jeg har risiko for prematur pluss kvalme, så her er det lite trening og mye sofa desverre. Prøver å gå en tur når jeg er i form til det, og litt styrke og balansetrening. Savner å trene! Men greit at du får en sjekk da, så kan du høre hva de sier. Legene vet helt hva jeg kan gjøre og ikke, så de sier jeg bare må følge kroppen og teste forsiktig.
 
Jeg måtte holde meg unna trening første 3 mnd fordi jeg var dårlig da... kvalm og kasta opp :hungover:
Etter det fikk jeg trøbbel med bekkenplager. Men etter at formen ble bedre i forhold til kvalmen så har jeg trent crossfit 1-2 dager i uken, ganske skallerte øvelser + fysio styrketrening en dag. :happy: Det er godt for både kropp og sjel!
Jeg er ganske aktiv ute også til vanlig, kondisen skranter, men jeg prøver å holde på aktivitetsnivå og trening så godt jeg kan! :)
 
Trente lite de første 14/15 ukene, men etter det så har jeg trent noe som normalt. Trener alt fra 3 til 5 ganger i uka, kommer litt an på hvor fulle dagene er og hvordan formen er. Trener styrke, spinning, tur/bakke intervall.
 
Men bekkenløsning er det umulig å gjøre mer enn korte turer innimellom. Blir sprø. Ikke at jeg er så glad i å trene på senter, men jeg er vant til å gå i flere timer hver dag og elsker lange turer.
 
Back
Topp