Trening

4-kløver

Andre møte med forumet
Er det flere som trener mye og tungt i svangerskapet? Jeg trener Crossfit ca 4-5 dager i uka, men lurer litt på hvordan det er med magetrening når man er gravid. Noen som har erfaringer eller vet?

Er det flere som trener mye og tungt i svangerskapet? Jeg trener Crossfit ca 4-5 dager i uka, men lurer litt på hvordan det er med magetrening når man er gravid. Noen som har erfaringer eller vet?
Jeg trente noe CrossFit forrige svangerskap. Samtidig slet jeg enormt med bekkensmerter og bekkenløsning, så var innom både fysio og kiropraktor, begge sa til meg at magen ikke burde trenes så mye ut i graviditeten pga magemusklene deler seg etter hvert. Meeen jeg vet ikke hvor «sant» det er.. Kanskje du kan sende en Mail eller spørre på kommentarfeltet til Funkygine? Hun har garantert peiling :)

Trodde at så lenge du ikke trener så hardt at du blir for varm for lenge og at det ikke gjør vondt så kunne vi fortsette og gjøre ting. Jeg trente hardt sirkel styrketrening på jobb. Med opp og ned på gulvet med vekter. Kjente ikke noe som gjorde vondt så da tenker jeg at det er innafor. Skal gjøre d 1 gang i uken og så sykler jeg ca 2 mil hver dag og går tur med hunden.

Jeg trente mye mage frem til uke 23 med første (hun er 8 mnd nå). Var vant til en del trening fra før. Gikk helt fint. Magen kom sent og ble raskt flat igjen etter fødsel.

Jeg trente mye mage frem til uke 23 med første (hun er 8 mnd nå). Var vant til en del trening fra før. Gikk helt fint. Magen kom sent og ble raskt flat igjen etter fødsel.
Var det noen øvelser du ungikk da, eller trente du som vanlig?

Jeg trener også CrossFit :smiley-bounce012 og jeg syns det er vanskelig å tilpasse når jeg går på time der alle tror jeg bare er lat nå som ting går litt tregere..:smiley-angelic008
Jeg tror man skal kunne trene mage som normalt helt frem til magemusklene splittes, og det skjer ikke før magen er ganske stor. Dette er også ganske individuelt.
Likevel er jeg forsiktig med tunge statiske øvelser, feks planken, men jeg er usikker på om det er nødvendig å være forsiktig med den helt enda..
Fremover kan man jo prioritere de skrå magemusklene(siden), for vi må jo ha sterke magemuskler når vi skal presse ut gullet vårt.

Var det noen øvelser du ungikk da, eller trente du som vanlig?
Trente som vanlig. Mest i situpsbenk med helling. Tar jo hele midjen i en jafs, he he..
Mest sideøvelser på slutten.
Var øm nederst i magen etter uke 23.

Trente som vanlig. Mest i situpsbenk med helling. Tar jo hele midjen i en jafs, he he..
Mest sideøvelser på slutten.
Var øm nederst i magen etter uke 23.
Ok:) Jeg turte ikke trene noe særlig mage sist graviditet, og fikk ganske tidlig delte magemuskler da (fødte for 8 mnd siden). Det gjorde jeg nå også, det var det som fikk meg til å ta en graviditetstest.. «Ekspertene» vet jo ikke hva man bør gjøre, så lurer på om jeg skal fortsette å trene mer mage nå enn jeg gjorde sist. Magen rakk aldri å bli flat igjen før jeg ble gravid på nytt, kanskje jeg var for redd for å gjøre mageøvelser..

Ok:) Jeg turte ikke trene noe særlig mage sist graviditet, og fikk ganske tidlig delte magemuskler da (fødte for 8 mnd siden). Det gjorde jeg nå også, det var det som fikk meg til å ta en graviditetstest.. «Ekspertene» vet jo ikke hva man bør gjøre, så lurer på om jeg skal fortsette å trene mer mage nå enn jeg gjorde sist. Magen rakk aldri å bli flat igjen før jeg ble gravid på nytt, kanskje jeg var for redd for å gjøre mageøvelser..
Jeg fødte også for 8 mnd siden. September i fjor.
Har ikke merket noe til delte magemusker tidligere. Kanskje jeg gjør det nå..

Jeg fødte også for 8 mnd siden. September i fjor.
Har ikke merket noe til delte magemusker tidligere. Kanskje jeg gjør det nå..
September her også:) nei, det er sikkert ikke alle som får det. Tror jeg prøver å trene litt mer denne gangen og ser om det utgjør noen forskjell:)

Jeg har ganske nylig begynt å løpe (prøver å slanke av meg de 20 ekstra kiloene fra tidligere svangerskap:rolleyes:)
Men om jeg er gravid nå og ikke har en "etablert treningsform", kan jeg likevel bare kjøre på med samme jeg har begynt med? Er i utrolig dårlig form og løper intervaller nå. Kan alt for lite om trening, og hvis jeg er gravid så er det for tidlig til å spørre mine treningsvenninner om råd :p

Jeg tror det beste er å prøve seg frem, og ha lav terskel for å avbryte eller ta det roligere dersom du kjenner ubehag underveis eller i etterkant. Hos meg er det ofte slik at jeg kjenner at det ble for mye etter selve treninger er unnagjort, og forsøker å justere neste gang.

Jeg har ganske nylig begynt å løpe (prøver å slanke av meg de 20 ekstra kiloene fra tidligere svangerskap:rolleyes:)
Men om jeg er gravid nå og ikke har en "etablert treningsform", kan jeg likevel bare kjøre på med samme jeg har begynt med? Er i utrolig dårlig form og løper intervaller nå. Kan alt for lite om trening, og hvis jeg er gravid så er det for tidlig til å spørre mine treningsvenninner om råd :p
Jeg har ikke hatt tid og ork til å trene mer før jeg ble gravid. Men nå har jeg begynt hvertfall 1 gang i uken med 1 time styrke. Sykler til og fra jobb hver dag. Tar alt mellom 22-32 min. Alt etter om det er motvind. Jeg trener så lenge jeg ikke får vondt når jeg holder på.

Ja
Ja det kan du;) Bare hør på kroppen når den sier i fra. Vet det fra sist jeg var gravid.

Jeg prøver å trene som jeg gjorde før jeg ble gravid enda. Kun byttet ut litt øvelser :) men trener enda 3-4 dager i uka!
Men merker det blir tyngre og tyngre for hver dag

Jeg trener også CrossFit og har tenkt på det samme. Føler ikke for å kjøre 50 sit ups liksom. Og trener ikke på maxvekt liksom:)

Back
Topp