Trening

BabyandI

Forelsket i forumet
Himmelbarn
jeg bruker å danse 1-2 ganger i uka, jeg var på dans i dag også og jeg er helt ferdig etterpå. Typ utslitt resten av dagen.. var ikke sånn før jeg ble gravid.

Flere som har det sånn?
 
jeg bruker å danse 1-2 ganger i uka, jeg var på dans i dag også og jeg er helt ferdig etterpå. Typ utslitt resten av dagen.. var ikke sånn før jeg ble gravid.

Flere som har det sånn?
Jeg er vant til å trene tung styrke min. fire økter i uka, men må roe ned treningen nå som jeg er gravid :)

Har lest litt rundt for å bli klokere, og det jeg konkluderer med er:
1. Lytt til kroppen, stopp hvis det gjør vondt/du føler deg uvell
2. Kjør lettere vekter og heller flere repetisjoner, unngå buktrykk
3. Kondisjonstrening bør ikke overstige 70% av makspuls

Dette kommer jo helt an på hver enkelt, men det er de retningslinjene jeg velger å følge :) Baby i magen er viktigere nå enn egoet mitt som savner treninga.

Merker det allerede selv, blir fortere andpusten. Så ønsker ikke å presse kroppen når den allerede har nok å "jobbe med" :happy:
 
Ja, orker langt i fra gå så lange turer som jeg pleide , men er vist et veldig bra tegn har jeg fått beskjed om ;)
 
Ah Okay, tenkte kanskje det hadde noe med at det var første trimester å gjøre. Vi får se hvordan det blir, må værtfall ta det litt med ro og ikke kjøre helt på
 
Jeg sykler på treningsykkel dagelig og gjør øvelser dagelig etter operasjon i sommer. Føler meg heldigvis ikke sliten enda.
Håper på å få bort sitvheten. Før jeg evetuelt må trappe ned.
 
Jeg trener foreløpig som før.
Vet bekkenløsningen vil ta meg snart.
 
Jeg har ikke energi til trening [emoji53]
 
Hadde en kort sykkeltur med stesønnen for litt siden, var helt ferdig etterpå, og det er ikke likt meg! Så ja, her har det nok en del med graviditeten å gjøre. Kroppen sier klart ifra når det blir for mye nå, selv om jeg må tyne meg litt lenger for fireåringen stort sett. Er ikke bare å bremse ned han :p
 
Jeg føler jeg ikke har energi til trening, men drar meg på yoga allikevel. Presser meg ikke for hardt, men nok til å ble svett og andpusten.

Plager meg derimot at jeg får nye halsbrann eller sure oppstøt når jeg trener.
 
Trener som før. Merker ikke noe forskjell ennå, men så er jeg bare i uke 6 :)
Yoga, styrke 1 gang i uken og turer i skogen med hunden.
 
Driver med sirkeltrening hvor burpees er en av øvelsene. Aldri utført den til en 10 i stil akkurat men kjenner det er en øvelse jeg fort vil slite med... bare det å legge seg ned på matta....
 
Jeg har laget meg et lite treningsrom/hjørne av et rom hjemme nå, til bruk både under og etter graviditet. Og har nå begynt å følge treningsprogram og øvelser fra boka Frisk graviditet. Kan anbefale den :)
 
Turer+ danser hjemme i stua! Har fortsatt på pulsklokka og målet er 10000skritt daglig fortsatt, men noen dager når jeg kun 70%...og presser meg ikke når veldig sliten etter jobb!
 
Synes det er vanskelig å trene når jeg er så kvalm hele tiden :hungover: Forsøker å gå litt turer, men kan ikke gå så langt pga skade i foten :sour:
 
Back
Topp