Trening

Nummer2❤️

Betatt av forumet
Hei!
Hadde egentlig tenkt å vente med å bli gravid, fordi jeg skulle trene opp kroppen litt! Men så skjedde dette ;) Er ikke i verdens dårligste form, men absolutt en ønske om å bli sterkere og få litt bedre kondisjon. Noen steder leser jeg at trening bare er sunt, andre steder at man skal vente til etter uke 12 hvis man ikke har trent før. Jeg var ikke noe særlig fysisk aktiv bortsett fra at jeg går en del turer, men de er rolige og i danmark, så ikke så mange oppoverbakker her.

Noen tips til trygge og gode øvelser man kan gå løs på helt i starten? Er 5+4 i dag :)
Finnes det noen youtubevideoer/sider med øvelser noen av dere har brukt før?

Takker for svar :)

Jeg har hørt og lest at så lenge det ikke GJØR vondt så skader det ikke, samt ta generelle forhåndsregler som at det er bedre å jogge i skogen enn på asfalt, ikke løft tunge vekter osv :) Men trening er bare sunt :) Anbefaler deg å forhøre deg med en fysio :)

Tipser om God Morgen Norge i morgen tidlig (altså om noen timer [emoji57]), der skulle de ta opp graviditet og trening i svangerskapet :)

Hvis man ikke har trent så mye før bør man ta ett lite steg om gangen. Man kan begynne med apparater, eller bruke kroppsvekt med for eksempel knebøy, utfall, pushups og evt minibandstrening.

Anbefaler deg å ta kontakt med en PT eller fysio som har litt erfaring med trening av gravide [emoji2]

Back
Topp