"Trening"?

Jeg prøver å trene styrke to ganger i uken, men øktene er ikke lenger så lange og vektene ikke så tunge :p
Ellers går jeg tur på ca. 1 time så og si hver dag. Gikk en fjelltur på 3 timer forrige uke og der var visst grensen min, for da kjentes det godt i bekkenet etterpå, så setter maks turlengde på cirka 1,5 time frem til fødsel :)
Vurderer også å melde meg på et gravidyogakurs som starter denne uken, alternativt blir det litt yoga hjemme på stuegulvet. Her skal kroppen være i aktivitet helt frem til fødselen! :)
 
1 time på elipsemaskin?! Holy banana! Supert at du greier å holde deg sånn i gang! :)

--

Her går jeg gjerne 30-60 minutters turer med hunden mer eller mindre hver kveld. Ellers blir det å prøve å få til noe yoga, men det er så uergelmessig og sjeldent nå at det ligner ikke grisen... Eller... Jeg begynner å ligne grisen da :knegg:
Ja, jeg er veldig fornøyd med det selv å. Merker naturligvis at det begynner å bli en del tyngre, da jeg har begynt å få nedpress. Men begynner jeg å merke noe til det, reduserer jeg tempo og tar det heller litt roligere. Til nå klarer jeg å balansere det fint, og håper jeg klarer å fortsette så nært innpå fødselen som mulig.
 
Ja, jeg er veldig fornøyd med det selv å. Merker naturligvis at det begynner å bli en del tyngre, da jeg har begynt å få nedpress. Men begynner jeg å merke noe til det, reduserer jeg tempo og tar det heller litt roligere. Til nå klarer jeg å balansere det fint, og håper jeg klarer å fortsette så nært innpå fødselen som mulig.
Så deilig at kroppen fungerer så godt! :) Skulle ønske det fungerte sånn her også, hehe :D
 
Sist eg prøvde meg på elipsemaskin er en mnd siden, det var vondt i bekkenet, så da gav eg meg på det og (og eg som trodde den var bekkenvennlig :p er jo det, tålte den mye lengre enn å gå, men så ble det slutt :/ ). Sprekt!

Og de sier vel at det kan gi lettere fødsler om en har trent i svangerskapet, så litt er bedre enn ikkeno :)
Jeg begynte å få plager med bekkenet da jeg var rundt 17 uker på veg. Etter det har jeg kjørt gjennomsnitt 3 økter på elipse og treningsball i uka. Ikke kjent noe ubehag etter jeg begynte med det, så har vært veldig heldig. Og siden smertene har blitt borte, så er jo det en sykt god motivasjon for å holde på videre. Har riktig nok isjiasplager på h.ø. side, som hemmer meg veldig når jeg ligger, men når jeg får "gått det av meg", så fungerer kroppen innmari godt. Håper og tror treninga gjør susen under fødselen.. :)
 
Så deilig at kroppen fungerer så godt! :) Skulle ønske det fungerte sånn her også, hehe :D
Ja, jeg føler meg ekstremt heldig. Mange kommenterer også på det nå, at jeg ser uforskamma sprek ut til å være høygravid - noe som i seg selv ikke akkurat er noe negativt å høre.... :)
 
Jeg begynte å få plager med bekkenet da jeg var rundt 17 uker på veg. Etter det har jeg kjørt gjennomsnitt 3 økter på elipse og treningsball i uka. Ikke kjent noe ubehag etter jeg begynte med det, så har vært veldig heldig. Og siden smertene har blitt borte, så er jo det en sykt god motivasjon for å holde på videre. Har riktig nok isjiasplager på h.ø. side, som hemmer meg veldig når jeg ligger, men når jeg får "gått det av meg", så fungerer kroppen innmari godt. Håper og tror treninga gjør susen under fødselen.. :)
Så bra at den fungerer for deg! Her tror eg at eg må gi meg med sykling snart, evt konsekvent ta buss med sykkel hjem igjen, oppoverbakke var grusomt i kveld iallefall (ikke på noe vis langt eg sykla), men det er kynnere som gir steintung mage, bekkenet går fint å sykle med enda :)
 
Ja, jeg føler meg ekstremt heldig. Mange kommenterer også på det nå, at jeg ser uforskamma sprek ut til å være høygravid - noe som i seg selv ikke akkurat er noe negativt å høre.... :)
Hehe, nei, når man både føler seg bra OG får høre man ser bra ut, da er det ikke så verst å være høygravid, hihi :D
 
Hehe, nei, når man både føler seg bra OG får høre man ser bra ut, da er det ikke så verst å være høygravid, hihi :D
Har ikke mye å klage på da nei... eneste er at det er ett slit å knytte skolisser om dagen..... En frustrasjon som jeg tenker jeg deler med samtlige her inne nå.... hehe...
 
Har ikke mye å klage på da nei... eneste er at det er ett slit å knytte skolisser om dagen..... En frustrasjon som jeg tenker jeg deler med samtlige her inne nå.... hehe...
Haha, det er en delt følelse, ja! :knegg: Sokker, å få på buksene på føttene, miste ting på gulvet... Ja, det meste som krever bøying :p
 
Har ikke mye å klage på da nei... eneste er at det er ett slit å knytte skolisser om dagen..... En frustrasjon som jeg tenker jeg deler med samtlige her inne nå.... hehe...
Haha, jeg sendte snap i dag av føtter med sokker på "jippi, klarte å ta på selv. Ble riktignok andpusten". Tenk å bli andpusten av å ta på sokker, liksom.
 
Haha, jeg sendte snap i dag av føtter med sokker på "jippi, klarte å ta på selv. Ble riktignok andpusten". Tenk å bli andpusten av å ta på sokker, liksom.
Hehe.. en vet en er gravid når..... en er sykt stolt over å ha klart å ta på sokkene selv.... Men ja, kjenner til at pusten får seg en liten trøkk i den forbindelse.. Er sykepleier, så litt kjipern nå om dagen. For først må jeg kle meg når jeg skal til jobb, for så å skifte til uniform ikke lenge etter... Utslitt.com
 
Haha, det er en delt følelse, ja! :knegg: Sokker, å få på buksene på føttene, miste ting på gulvet... Ja, det meste som krever bøying :p
Av og til er det fristende å tenke "fuck, drit nå i at jeg mista det...." og så gå videre uten å ta det opp.........
 
Merker egentlig ikke noe til magen jeg. Ikke problemer med sokker eller det å bøye seg ned, plukke opp ting osv...
Men at det er ekstra å vandre rundt med - det kjenner jeg. Blir plutselig andpusten av å gå opp ei trapp :wacky:
 
Her er eneste treninga opp og ned trappa mellom 1 og 2 etasje

Godt at det ikke bare er meg :hilarious:
Har siste arbeidsdag på fredag så har store planer om å få tatt meg noen daglige lufteturer etter det. Men får se! :p
 
Back
Topp