"Trening"?

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Hvordan går det med trening om dagen? Eller, kanskje mer realistisk, bevegelse....? [emoji14]

Her blir det vanngym for gravide i dag + en yogatime for gravide, og så prøve å bli med på time hos fysio senere i uka, evt også en yogatime til. Det blir jo faktisk en del i tillegg til noe sykling til og fra dit eg skal (sykler om eg skal lengre enn til postkassa, vondt å gå....).
Kjenner at det gjør veldig godt, selv om det er sliiiitsomt å komme igang. Og så er det fint å treffe andre mennesker, med kontordag ca to dager i uka blir det litt ensomt hjemme.

Men det er jo slitsomt å ligge/sitte på sofaen også, så spiller slik sett liten rolle om eg gjør noe eller ei [emoji14]
 
Blir ingen trening sånn sett, men får gjort en del øvelser for ben, bekken, rygg, mage, armer hjemme et par dager i uka. Gleder meg til å bevege meg igjen :) Har vurdert gravidyoga, men kom aldri så langt.
 
Her består treningen av å gå på tur med hunden og å løpe etter 2 åringen. Ikke mye å skryte av, men deilig å bevege på seg i frisk luft [emoji4]
 
Jeg vet ikke om det kan kalles trening, men jeg drar meg rundt i skogen 1.5-2 timer pr dag i bratt kuppert terreng.

Dette har jeg gjort hver dag i så mange år at kroppen er helt vant til det, så det går veldig fint. Forutenom om at jeg peser som en strandet hval i oppoverbakkene da og må skifte alle klær når jeg kommer hjem.
 
Jeg vet ikke om det kan kalles trening, men jeg drar meg rundt i skogen 1.5-2 timer pr dag i bratt kuppert terreng.

Dette har jeg gjort hver dag i så mange år at kroppen er helt vant til det, så det går veldig fint. Forutenom om at jeg peser som en strandet hval i oppoverbakkene da og må skifte alle klær når jeg kommer hjem.
Det er trening!
 
Hvordan går det med trening om dagen? Eller, kanskje mer realistisk, bevegelse....? [emoji14]

Her blir det vanngym for gravide i dag + en yogatime for gravide, og så prøve å bli med på time hos fysio senere i uka, evt også en yogatime til. Det blir jo faktisk en del i tillegg til noe sykling til og fra dit eg skal (sykler om eg skal lengre enn til postkassa, vondt å gå....).
Kjenner at det gjør veldig godt, selv om det er sliiiitsomt å komme igang. Og så er det fint å treffe andre mennesker, med kontordag ca to dager i uka blir det litt ensomt hjemme.

Men det er jo slitsomt å ligge/sitte på sofaen også, så spiller slik sett liten rolle om eg gjør noe eller ei [emoji14]
Litt nysgjerrig, trener du på Femme? :)
 
Her er det 1 time på elipsemaskin samt øvelser på bekken rygg 3 ganger i uka. Går fremdeles greit, men merker det har begynt å bli litt tyngre nå de siste ukene - spesielt siste uka da jeg har begynt å kjenne nedpress. Skal prøve å holde det gående så lenge som mulig, for er overbevist om at det blir å hjelpe meg positivt når fødselen er igang... 35+4 i dag så veldig fornøyd med at jeg klarer dette :)
 
Treningen har gått rett vest føler jeg, men prøver å gå noen korte turer nå og da og gjør fortsatt yoga en gang i uken :)
 
Her er det vanngymnastikk for gravide en gang i uken og fysioterapi en gang i uken.
Ellers beveger jeg meg svært lite på grunn av vondter og ustø balanse :sorry:
 
"Trening" er vel det riktige uttrykket, ja.
Har ikke lappen, så jeg går mye, og jeg gjør gravideyoga hver kveld før jeg legger meg.
 
Får ikke lov å bevege meg så mye pga blodtrykket, men prøver noen korte gåturer iblant. Godt med bare litt friskluft :) ellers vet jeg ikke om jeg klarer så mye mer heller.. blir helt gåen av å vaske gulvet f.eks [emoji23]
 
Hva er trening? [emoji85]

Blir lite av det siden jeg sliter mye med bekkenet :/
 
Litt nysgjerrig, trener du på Femme? :)
Nei, det gjør eg ikkje, virker så kronglete å komme seg til med buss....(antakeligvis kjappere å sykle, men litt langt).
Vanngym er kommunalt på husebybadet (gratis!), og så gravidyoga på yogaens hus på Ila (nystartet, vi er to gravide, god oppfølging) samt fysio på midtbyen fysikalske. Ekstra-yogatime blir på zenit yoga, får gratis timer der (men gravidyogatimen er på dårlig tidspunkt for min del, ellers ville eg absolutt vært med på den).
 
Her er det 1 time på elipsemaskin samt øvelser på bekken rygg 3 ganger i uka. Går fremdeles greit, men merker det har begynt å bli litt tyngre nå de siste ukene - spesielt siste uka da jeg har begynt å kjenne nedpress. Skal prøve å holde det gående så lenge som mulig, for er overbevist om at det blir å hjelpe meg positivt når fødselen er igang... 35+4 i dag så veldig fornøyd med at jeg klarer dette :)
1 time på elipsemaskin?! Holy banana! Supert at du greier å holde deg sånn i gang! :)

--

Her går jeg gjerne 30-60 minutters turer med hunden mer eller mindre hver kveld. Ellers blir det å prøve å få til noe yoga, men det er så uergelmessig og sjeldent nå at det ligner ikke grisen... Eller... Jeg begynner å ligne grisen da :knegg:
 
Gikk turer før graviditeten (har hund). Trente ikke med timer/treningsstudio før graviditet, så gidder ikke starte nå.
Gjør akkurat det samme som før egentlig :) Har ingen plager, jobber fortsatt 120% - men nå er det ikke lenge til permisjon xsmile9 Det skal bli godt. Må begynne å handle inn ting til babyen da.
 
Nei, det gjør eg ikkje, virker så kronglete å komme seg til med buss....(antakeligvis kjappere å sykle, men litt langt).
Vanngym er kommunalt på husebybadet (gratis!), og så gravidyoga på yogaens hus på Ila (nystartet, vi er to gravide, god oppfølging) samt fysio på midtbyen fysikalske. Ekstra-yogatime blir på zenit yoga, får gratis timer der (men gravidyogatimen er på dårlig tidspunkt for min del, ellers ville eg absolutt vært med på den).
Aha! Tenkte side du nevnte begge deler at du kanskje tilhørte der :)
 
Jeg trener absolutt ikke akkurat nå, har fått bekkenløsning den siste måneden, så da ble det slutt på gåturer i skogen. Ble slått ut hele dagen etter siste lange gåtur, og klarte nesten ikke gå...
Gleder meg så mye til knerten er ute og jeg kan starte opp dansetrening igjen [emoji7]
 
Blitt fint lite med trening; ikke fått tiden helt til å strekke til :/
 
Her er det 1 time på elipsemaskin samt øvelser på bekken rygg 3 ganger i uka. Går fremdeles greit, men merker det har begynt å bli litt tyngre nå de siste ukene - spesielt siste uka da jeg har begynt å kjenne nedpress. Skal prøve å holde det gående så lenge som mulig, for er overbevist om at det blir å hjelpe meg positivt når fødselen er igang... 35+4 i dag så veldig fornøyd med at jeg klarer dette :)
Sist eg prøvde meg på elipsemaskin er en mnd siden, det var vondt i bekkenet, så da gav eg meg på det og (og eg som trodde den var bekkenvennlig :p er jo det, tålte den mye lengre enn å gå, men så ble det slutt :/ ). Sprekt!

Og de sier vel at det kan gi lettere fødsler om en har trent i svangerskapet, så litt er bedre enn ikkeno :)
 
Back
Topp