Trening

Tinkerbell

22.01.14 <3
Januarhula 2014
kva meiner de om step-trening no når ein er passert halvvegs? Eg trente step delar av første trimester, men det var sommarferie frå treninga her no og det startar opp igjen om to veker. Har vore vant med å vere aktiv, men aktivitetsnivået har dalt betraktelig i sommar, ikkje like lett å måtte motivere seg sjølv. :/

Jeg vet ikke med step-trening, men jeg var akkurat på 2 timers bootcamp trening, og jeg merket fort hvilket hindere og øvelser jeg skulle holde meg unna, så når jeg tok hensyn til det kroppen sa, så hadde jeg en kjempemorsom økt i dag :) 18+6 jeg da i dag ;)

Jeg hadde treningsfri i hele sommer, startet opp igjen forrige uke. Merker at formen har dalt selv om jeg var i aktivitet med barna og gikk mange fjellturer.
Jeg prøver meg frem på hva som funker og ikke. Løping og for mye hopping er no go for jeg blir hoven i åreknutene i underlivet. Så det kutter jeg ut. Boksing (mot bag) og TRX var hvertfall ikke noe problem. Måtte modifisere litt på TRX, kan ikke gjøre øvelser hvor jeg ligger på magen, men treneren min gir meg alternativer. Ellers så finner jeg alternativer selv.

Jeg er ca halvveis og løper enda en god del uten problemer. Får jo en del "støt" (mtp løpssteget) når en løper, men jordmor sier det går fint så lenge jeg ikke føler ubehag. Såå jeg vil tro det går fint så lenge du ikke føler smerter eller ubehag, men hadde nok rådført meg med jordmor først likevel. Evnt snakket med instruktøren, kanskje hun/han har andre øvelser/trinn du kan gjøre som gravid :)

Samme hos meg.Treningen tok pause i sommer. Og jeg hadde oppstart igjen forrige uke.
Sjokkert over hvor mye kroppen har forandret seg.
Jeg klarer langt ifra alle øvelsene jeg hadde før sommeren. Men så lenge jeg tilpasser intensiteten skal jeg klare å holde det gående.

Legen min sa det bare var å holde på med det jeg var vant med, men at man ikke skulle prøve så mye nye øvelser, og heller ikke prøve sette ny personlig rekord [emoji12] ellers merker jeg også veldig fort på kroppen når noe blir "feil", så da holder jeg meg unna akkurat det

Du trener det kroppen klarer. Får du ubehag eller smerter så stopper du.
Du må bare kjenne på kroppen hva du klarer og ikke, her gikk vi 8 timer i strekk i sommer på ferie. Det gikk helt greit å gå, men på kvelden fikk jeg smellen i bekkenet.

Så roet ned noen timer, og så var vi på flyttefot i 4 uker. Da løftet jeg og bar mer enn jeg burde for bekkenet, Så nå kan jeg nesten ikke være aktiv.

Men dette kjenner du selv best, det er din kropp :)

Jeg trener mye ennå, er i uke 21. Har ikke hatt noe pause så formen er stabil. Men jeg merker jeg begynner å bli tyngre, særlig på løpingen.
I dag var jeg på tabatta i 30 min så intervall på mølle. Løper men det går seinere:)

Var på photoshoot idag med boksing/kickboksing gruppa. Har ikke gjort kickboksing siden juni og merket at tyngdepunktet hadde blitt litt forflyttet [emoji23] jaja, satser på at de fikk noen bilder hvor jeg ikke var helt i ubalanse.

Back
Topp