Trening

Hei hei :)

Jeg trener så og si hver dag, og kjenner at det er godt for meg å trene. Jeg har en coach som passer på hva jeg kan og ikke kan gjøre. Jeg kan fint jogge, hoppe (foreløpig, det kan endre seg underveis), alle mageøvelser foreløpig, men det vil endre seg. En ny ting jeg lærte er at som gravid bør man ikke gjøre dype knebøy, men stoppe ved 90 grader.
Ellers har jeg fokus på å ha kontroll på puls, jeg pusher ikke til jeg tror jeg går i gulvet, som før. Og jeg gjør ikke f.eks 1 rep max, men holder meg på lavere prosent og høyere reps.

Fin tråd å oppdatere hverandre på underveis i svangerskapet kanskje? :)

Jeg var på fjellet i dag, og for første gang på en stund kjente jeg at jeg var i form kondismessig (er 6+2). Hele uke 5 var helt jævlig på grunn av formen! Var redd det var starten på en laaaang treningsnedtur, men heldigvis gikk det over (inntil videre) [emoji16]

Jeg var på fjellet i dag, og for første gang på en stund kjente jeg at jeg var i form kondismessig (er 6+2). Hele uke 5 var helt jævlig på grunn av formen! Var redd det var starten på en laaaang treningsnedtur, men heldigvis gikk det over (inntil videre) [emoji16]

Godt å høre at det kan snu, jeg er på bunnivå nå, form som en 80-åring føles det som :bored:

Med tanke på forrige svangerskap med ekstrem kvalme og bekkenløsning + låsning, så håper jeg at jeg skal kunne fortsette å gå turer en stund til [emoji4]

Hei hei :)

Jeg trener så og si hver dag, og kjenner at det er godt for meg å trene. Jeg har en coach som passer på hva jeg kan og ikke kan gjøre. Jeg kan fint jogge, hoppe (foreløpig, det kan endre seg underveis), alle mageøvelser foreløpig, men det vil endre seg. En ny ting jeg lærte er at som gravid bør man ikke gjøre dype knebøy, men stoppe ved 90 grader.
Ellers har jeg fokus på å ha kontroll på puls, jeg pusher ikke til jeg tror jeg går i gulvet, som før. Og jeg gjør ikke f.eks 1 rep max, men holder meg på lavere prosent og høyere reps.

Fin tråd å oppdatere hverandre på underveis i svangerskapet kanskje? :)

Åå, det var nytt for meg at man ikke bør ta dype knebøy! Veit du grunnen? [emoji4]

Her trenes deg som før enn så lenge, bare lytte til kroppen underveis så gikk det fint sist!! [emoji5] forberedt på å bli litt mer sliten denne gang enn før vi hadde noen liten å ta vare på samtidig, så det tror jeg blir en forskjell for meg .. Men håpe kroppen tåler det like godt son sist [emoji5]

Hadde store planer om å holde meg i form hele denne graviditeten, men har hatt en slapp start :p Kjenner at jeg er litt skeptisk for min egen del, selv om jeg vet at det er helt greit med trening. Jeg trener crossfit og yoga, i tillegg til at vi bytter på å gå minst én time tur med hunden vår om dagen. Nå har jeg ikke trent styrke på fem uker :p Da vi hadde en ma i mars stod jeg en del på hender og hode, og var helt sikker på at det var bidragsytere til at det gikk galt. Noe det absolutt ikke var i følge gyn :p Logikken i blant, ass.

Åå, det var nytt for meg at man ikke bør ta dype knebøy! Veit du grunnen? [emoji4]

Jeg husker ikke eksakt, det har noe med risiko å gjøre, mulig det hadde med utslipp av et hormon å gjøre? Kjenner at jeg må spørre, selv om jeg har hørt det før. Men det er omdiskutert, noen mener man fint kan gjøre det, andre ikke.

De skal jo ikke være blytunge fordi vi skal unngå stort buktrykk, vil tro det har med oksygen tilførsel å gjøre? Dypere bøy krever jo høyere buktrykk/ holde lenger (for min del iallefall), men vet ikke om det er årsaken til at man kun går 90 akkurat ;)

Jeg er imponert over alle de spreke damene her inne! Og skjønner ikke hvordan folk rekker å trene mange dager i uken! Jeg har planer om å holde meg i form i dette svangerskapet, går turer hver dag og trener litt styrke og yoga hjemme når jeg har tid, dvs ikke ofte nok.. ;)

Trener ikke, men går 2 timer+ hver dag med hunden i terreng, så får jo greit nok med trim håper jeg :happy:

Herremin det begynte jo så bra.. Men den siste uka har jeg bare fått gått 2 små turer, er så trøtt og fri for energi.. prøvde på den ene turen å jogge litt, men varte kanskje i 30 sekunder før det var stopp[emoji24][emoji28] får håpe der retter på seg og energien kommer tilbake før jeg har blitt for rotten [emoji28]

Trener vanligvis 2-3 ganger i uken. De forrige svangerskapene ble jeg fort for dårlig til å trene. Både kvalme og bekken. Håper jeg skal klare å trene så lenge som mulig!

Et spørsmål til dere som jogge her. De siste to gangene jeg har løpt nå har det plutselig begynt å stikke veldig i høyre side av magen. Nesten som hold, bare være og lenge hele siden. Noen som veit om dette kan være "farlig"? Er såpass ille at jeg må stoppe å gå litt før jeg kan jogge videre.

Et spørsmål til dere som jogge her. De siste to gangene jeg har løpt nå har det plutselig begynt å stikke veldig i høyre side av magen. Nesten som hold, bare være og lenge hele siden. Noen som veit om dette kan være "farlig"? Er såpass ille at jeg må stoppe å gå litt før jeg kan jogge videre.

Man kan løpe så lenge man ikkje føler ubehag av no slag. Eg har ikkje vore borti det du skriv, men er nok lurt å stoppe når du får det, evt ta det opp med legen :)

Takk for svar! Da tenker jeg at jeg tar det litt pent med den løpingen.. Heller gå litt lengre turer og holde meg til styrketrening[emoji1360]

Back
Topp