Trening

Newbie21

Første møte med forumet
Junibarna 2015
Hei! Hva tenker dere om trening under graviditeten? I forrige svangerskap trente jeg styrke jevning (3-4 dager i uken) frem til dagen før jeg fødte [emoji16] Løp ikke noe særlig, men det var mest fordi jeg ikke hadde løpt noe før jeg ble gravid. Styrketrening har jeg holdt på med i mange år. Var i super form hele forrige graviditet [emoji1377][emoji1360]

Men denne gangen har jeg løpt litt den siste tiden før jeg ble gravid. Har noen av dere erfaringer med jogging mens man er gravid? Hvor lenge klarte dere å holde på? Noe spesielt jeg bør tenke på om jeg vil fortsette å løpe?

Takk for svar [emoji4]

Jeg løper!
Har som mål å løpe så lenge som mulig, hadde håpet å rekke over et halvmaraton i august [emoji3]
Tenker at jeg trener som vanlig frem til kroppen gir beskjed om å roe ned.

Jeg også var i gang med å løpe litt nå før spiren satt, men tenker å ikke fortsette. Kom liksom ikke opp på noe godt nivå uansett, og da vil jeg ikke presse kroppen til noe den ikke er vant til i graviditeten heller.
Det blir masse gåing da og håper jeg får gjennomført de to toppturene som var planlagt i sommer.

Kondisen ble slått av over natta her, så dette kan bli interessant fremover :p

Har vært veldig sløv med styrketrening det siste halve året. Så vet ikke helt hvor bra det er å begnynne før fult med det nå.. men ellers så har jeg løpt litt. Og det skal jeg fortsette med til kroppen ikke vil mer. Ellers går jeg mye i skog og mark. Og det skal jeg selvfølgelig også fortsette med :)

Jeg løper, men har ikke hatt overskudd den siste uken, noe som egentlig er veldig ulikt meg. Er veldig spent på hvordan det skal gå med meg i svangerskapet, for jeg går på fjellet eller løper 5-6 ganger i uken. Håper jeg klarer å holde formen ved like sånn noenlunde! Jeg er påmeldt halvmaraton i september og håper å fullføre.

Jeg elsker å jogge, selvom formen varierer. I perioder blir det mye, andre ganger lite, men det er min måte å få ut energi på å holde kroppen og humøret i balanse på. Derfor synes jeg det er litt leit at jeg nå ikke tør. Jeg tror sånn rasjonelt sett ikke at det er noe annet en bra for mor og baby dersom kroppen er vant til det og man ikke overbelaster. Meen jeg er pysete etter SA i oktober i fjor. Da drakk jeg kaffe, jogget og fløy. Så nå skal jeg gjøre ingen av delene. Satser på lange gåturer i stedet, og yoga.

Jeg elsker å jogge, selvom formen varierer. I perioder blir det mye, andre ganger lite, men det er min måte å få ut energi på å holde kroppen og humøret i balanse på. Derfor synes jeg det er litt leit at jeg nå ikke tør. Jeg tror sånn rasjonelt sett ikke at det er noe annet en bra for mor og baby dersom kroppen er vant til det og man ikke overbelaster. Meen jeg er pysete etter SA i oktober i fjor. Da drakk jeg kaffe, jogget og fløy. Så nå skal jeg gjøre ingen av delene. Satser på lange gåturer i stedet, og yoga.

Uff, det skjønner jeg godt[emoji17] Er bra å gå turer også da! Syns det er så mange som nesten ikke vil bevege seg når de blir gravide, og det er så synd. For er som du sier bra for både mor og barn[emoji5]

Jeg løper, men har ikke hatt overskudd den siste uken, noe som egentlig er veldig ulikt meg. Er veldig spent på hvordan det skal gå med meg i svangerskapet, for jeg går på fjellet eller løper 5-6 ganger i uken. Håper jeg klarer å holde formen ved like sånn noenlunde! Jeg er påmeldt halvmaraton i september og håper å fullføre.

Krysser fingrene for at formen blir bra og at du klarer å gjennomføre det! Supersprekt[emoji16][emoji1360]

Jeg løper!
Har som mål å løpe så lenge som mulig, hadde håpet å rekke over et halvmaraton i august [emoji3]
Tenker at jeg trener som vanlig frem til kroppen gir beskjed om å roe ned.

Så tøft av deg! Har lenge hatt lyst til det jeg også, men har ikke fått trent nok nå til å gjøre det [emoji23] Det får bli etter ungen er ute [emoji85] Har også lyst til å melde meg på Barskingen i Mai 2018, men er usikker på om jeg rekker å komme i form til det [emoji14]

https://helsenorge.no/gravid/trening-graviditet-og-fodsel
Står mykje her som kan være til hjelp om man er usikker :) leste det no nettop og det ga meg litt meir ro i sjela [emoji1]

Sprekinger altså! Jeg har som mål å være oppegående dette svangerskapet. Med de to andre har jeg knapt stått på beina etter uke 7-8... Alle gode ting er tre?

Sprekinger altså! Jeg har som mål å være oppegående dette svangerskapet. Med de to andre har jeg knapt stått på beina etter uke 7-8... Alle gode ting er tre?

Det sies så (håper du slepp unna denne gangen), så eg krysser fingrene for at vi alle er på beina frem til barseltiden er ferdig [emoji16]

Hehe, dette er mitt første svangerskap så jeg aner jo ikke hvordan det egentlig blir! [emoji51]

Jeg trente 4-6 dager i uka før jeg ble gravid. Styrke og intervall-trening. Nå er jeg 7+1, har ikke hatt ei eneste treningsøkt siden jeg fant ut at jeg var gravid. Det skyldes i all hovedsak kvalme
Har fått gått noen turer i skogen da[emoji4]
Håper å komme i gang med litt trening når kvalmen (forhåpentligvis) forsvinner.

Back
Topp