Trening

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei jenter!

Hva tenker dere om trening i svangerskapet? Jeg går mye tur med hunden vår, men kunne egentlig tenke meg å begynne å jogge og gjøre litt pilates (nesten 6 mnd siden sist jeg trente noe særlig..). Hadde sa i mars og har blitt litt bekymret etter det. Syns også at det strekker veldig, eller at nedre del av magen føles veldig stiv ved mageøvelser.

Trener dere?

Jeg trener yoga og går tur. Kunne tenke meg å svømme litt mer etter hvert :)

Jeg trener yoga og går tur. Kunne tenke meg å svømme litt mer etter hvert :)

Yoga og svømming høres veldig bra ut :) Tror jammen meg at jeg skal prøve meg på litt yoga jeg også :)

La om kosthold og begynte å trene mere etter jul. hittil har jeg løpt 50 mil å har en 2-3 dager i uken jeg trener styrke. Har tredemølle hjemme,så jeg er ikke på treningsstudio. Håper på å fortsette med trening nå også,så holder på med det så lenge formen er fin. Føler meg mye mere opplagt etter jeg begynte å trene jevnlig. Så det gir meg mye energi å gjør veldig godt til kropp og sjel. Noen som har tips til sider med info om trening under svangerskap da?

Jeg skal trene som normalt så lenge som mulig :) Løper 2-3 mil i uka i tillegg til styrketrening 4-5 ganger. Foreløpig så går det helt fint! Ved sist fødsel ble jeg hentet hjemme av ambulansen når jeg stod klar i gangen til å gå på fjelltur. Jeg skulle bare spørre jordmor om smertene i ryggen jeg hadde fått ila natten før jeg dro ut. Hun skjønte fødsel var på gang og sendte derfor ambulansen etter meg, jeg fødte 8 timer senere. Håper formen holder seg helt ut denne gangen også! ;)

Jeg skal trene som normalt så lenge som mulig :) Løper 2-3 mil i uka i tillegg til styrketrening 4-5 ganger. Foreløpig så går det helt fint! Ved sist fødsel ble jeg hentet hjemme av ambulansen når jeg stod klar i gangen til å gå på fjelltur. Jeg skulle bare spørre jordmor om smertene i ryggen jeg hadde fått ila natten før jeg dro ut. Hun skjønte fødsel var på gang og sendte derfor ambulansen etter meg, jeg fødte 8 timer senere. Håper formen holder seg helt ut denne gangen også! ;)

Haha! Spreking! :) Ja, det er jo ikke noe farlig å trene, får begynne litt igjen jeg også - men noen langdistanseløper er jeg ikke :P

La om kosthold og begynte å trene mere etter jul. hittil har jeg løpt 50 mil å har en 2-3 dager i uken jeg trener styrke. Har tredemølle hjemme,så jeg er ikke på treningsstudio. Håper på å fortsette med trening nå også,så holder på med det så lenge formen er fin. Føler meg mye mere opplagt etter jeg begynte å trene jevnlig. Så det gir meg mye energi å gjør veldig godt til kropp og sjel. Noen som har tips til sider med info om trening under svangerskap da?

Så bra! :) Jeg har kun sett på noen youtube-videoer ang trening for gravide :) Tar også gjerne imot tips ang sider med info :)

Jeg trener enn så lenge som normalt 4-5 ganger i uka. TRX, jogging, Boot Camp og kickboksing.
I tillegg sykler jeg med ungene til skolen hver dag (4km en vei) så det blir jo litt selv om jeg ikke ser på det som trening. Kan jo hende det endrer seg i takt med at magen vokser og pulsen hopper i taket bare man rører på lillefingeren :hilarious:

"Trening for kule mager" av Jill Jahrman er boka jeg vil anbefale :)
Der står det mye om trening i de tre trimestrene, små historier fra virkeligheten som eksempler, om intensitet, mange øvelser, ulike treningsformer, trening for de som har trent før svangerskapet og de som ikke har det, trening etter fødsel mm.

Lykke til! :)

Haha! Spreking! :) Ja, det er jo ikke noe farlig å trene, får begynne litt igjen jeg også - men noen langdistanseløper er jeg ikke :p

Hehe, jeg har alltid trent veldig mye, så kroppen er godt vant :joyful: Trappet selvfølgelig MYE ned i løpet av svangerskapet sist gang. På slutten var det nok med noen raske gåturer eller lette fjellturer 2-3 ganger i uken. Var deilig bare å få bevegd kroppen litt :rolleyes:

• Liker
Reactions: Ada
Back
Topp